Hoe zeggen we dat we níét met schoonmoeder op vakantie willen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Shaddixxx, 4 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maira11

Maira11 Niet meer actief

Is het geen idee om voor te stellen dat jullie in een ander huisje gaan. Wij zijn dit jaar ook met heel de familie op vakantie geweest alleen in een hotel en iedereen had zijn eigen kamer en ging zijn eigen gang. 's ochtends, 's middags en 's avonds aten we samen en voor de rest deed iedereen waar die zin in had. En wilde je ergens anders eten kon dat ook. Geen verplichtingen. Met zijn allen in 1 huisje lijkt mij ook drie keer niks, ga je je toch erg aan elkaar irriteren.

2. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    :$ Ze wordt nu 60... stel dat ze 100 wordt, dan zijn dat hele lange jaren.

Ik zou eerlijk zijn en open kaart spelen. Dat is de enige manier.

Waarom zou je, na vorig jaar debakel, een hele week met je sm op vakantie gaan? Dat is toch vragen om ellende? Zo maak je misschien nog meer stuk. Soms is wat afstand beter.

3. Amezen

Amezen Fanatiek lid

13 aug 2012
    1.421
    0
    0
    Haarlemmermeer
    Dit dus.
    Ik lees dat hier zó vaak he? "Hoe moet ik zeggen dat ik iets niet wil?"
    Nou gewoon, je mond open doen en zeggen dat je het niet wilt..

Maar goed zo zit ik in elkaar en die directheid wordt ook niet altijd even erg op prijs gesteld. Maar vaker wel dan niet en het is wel meteen duidelijk.

4. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Mee eens.

"Gewoon" zeggen dat je de vorige keer al hebt aangegeven dat jullie dit niet willen.

5. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Precies, waarom zou ze wel ongevraagd commentaar op jullie levensstijl/opvoeding mogen hebben en jullie niet tegen haar mogen zeggen wat je niet bevalt en waarom je niet meer met haar op vakantie wilt?
    Eerlijk zeggen hoor, anders blijf je er vroeg of laat tegenaan lopen.

6. :D

@Amezen; Het gaat in mijn geval om hóé het het best gebracht kan worden. Ik hou niet van ruzie. Als ik dat kan voorkomen door iets op een bepaalde manier te brengen, wil ik dat graag weten, het lijkt mij logisch om dan om tips te vragen. En af en toe een beetje bevestiging krijgen dat jouw manier de juiste is, is ook best fijn..

7. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Zeggen dat je waarschijnlijk niet duidelijk genoeg bent geweest, maar dat je het niet ziet zitten.

Of zoals je schoonmoeder het zegt: je mag zeggen hoe je erover denkt. Maar dat is de harde weg, hihi.

8. Juli2009

Juli2009 Niet meer actief

Ik zou zeggen dat je liever niet met de familie op vakantie gaat. Nu niet, nooit niet. Dagjes weg, uit eten, allemaal leuk, maar een vakantie met familie niet.

9. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    Directheid is natuurlijk iets anders als iets heel bot brengen... :D

Deel Deze Pagina