wat heb ik mij geegerd vandaag... mijn zwangerschap is zichtbaar. dat is blijkbaar een vrijkaartje voor mensen om aan je te zitten. klopje op je schouder aaitje op je hoofd aan je buik zitten grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr en dan vragen steeds gaat het nog. voel je je dik je bent aangekomen ja duh! ben je moe je ziet wit. kan je nog goed naar de wc..... en nog misselijk? zijn je borsten ook al gegroeid dan pak je leverworst, niet te veel! niet meer roken of drinken hoor? pas op met vis... en iedereen let op je wat je eet, en wat allemaal goed voor je is. of houden je in de gaten.... dat gefriemel vind ik nog het ergste zeg.... in mijn andere zwangerschap me niet aan geirriteerd, maar nu wel! allemaal goed bedoelt natuurlijk alleen vandaag kon ik er even niet tegen.
Oh, wat vervelend. Ik moet toegeven dat ik heel erg blij ben, dat dit bij mij nauwelijks gebeurd is (maar ik zit ook al sinds september thuis). Ik zou daar ook helemaal gek van worden. Misschien volgende keer een gevatte opmerking plaatsen. Wellicht dat dat helpt.
Eens!! Kan best wat hebben, maar het lijkt erop dat je publiek bezit bent als je zwanger bent. Eet zus, doe dit met als klap op de vuurpijl aan je zitten. Blegh.
Ik moet eerlijk bekennen dat ik er zelf net zo hard aan mee doe bij iemand anders die zwanger is. Het is inderdaad allemaal goed bedoeld en je wil daarmee misschien ook betrokken en geinteresseerd overkomen.
Ik snap je helemaal! Ze bedoelen het goed maar pff... Bij mij hoor ik ook aan alle kanten, dat moet je niet doen, pas op met dat, etc etc.. Ze bedoelen het goed, maar ik weet dat zelf ook wel.. Heb er weinig behoefte aan dat iedereen me contenu op m'n lip zit over alles wat ik wel en niet mag
Ik weet wel dat iedereen het goed bedoelt. Maar dat maakt niet dat ik het waardeer troetelbeer. Zeker nie wanneer tig mensen het doen... Bij andere mensen wordt dit toch ook niet oké gevonden? Ik wou laatst op een feestje een 2e cola inschenken en toen kreeg ik te horen dat dit toch echt niet en was voor de baby. Om gek van te worden.
natuurlijk is dat hartstikke goed bedoelt natuurlijk en ook lief maar mijn hormonen hebben ook wat te zeggen ik houd liever mijn mond over hoe ik me voel, je krijgt al snel de opmerking, ja jij wilde zwanger worden? nee ik wil een kindje, en zwanger zijn heb ik nu eenmaal nodig en erbij of wat dacht je als je met hakken op een verjaardag aankomt...... dat bekende mensen of familie het eens doen even aan je wonder zitten oke, ook niet altijd even leuk.... maar onbekende? of die vage kennis. en alle mannen rollen met hun ogen van 'jeetje' vraag mij niet hoe het gaat als je vervolgens als een zeur word beschilderd. zwanger zijn gaat niet altijd over rozen. ze verwachten allemaal dat het keigoed gaat. nou ik ben ziek zwak en flink misselijk geweest. heb steevast pijn in mijn rug en zere bekken dat er soms dagen bij zit dat ik amper kan lopen nog, en heb 4/5 keer in de week zware hoofdpijn, ben erg moe heb een ijzer te kort en een wisselende bloeddruk. ik voel mij niet 100% geweldig. maar wel enorm blij maar dat mag je dan niet antwoorden als mijn vraagt of het goed gaat.
Het is iets waar we door heen moeten, ik ervaar het ook en ik ben zwanger van een tweeling dus kan je nagaan wat ik allemaal wel niet hoor en dan is het nog erger aan je buik zitten. Hangt er ook van af wie hoor. Sommige vragen gewoon even. Dan heb ik er geen moeite mee. Je kunt een buikband bestellen met een gevatte tekst... hahaha
Dat heb ik ook gehad bij de zwangerschap van onze dochter, toen heb ikeen buikband laten maken met Liever mij met rust laten..Toen snapte ze vaak de hint wel haha. Dr was zelfs een vrouwtje toendie beweerde wel even (was kennis van mnmoeder) dat ze me wel zou bijstaan bij de bevalling :S nou no way offcourse. Bij deze begint het nu ook al langzaam. en ik vind hetnual irritant hahah
Ik hou tegenwoordig demonstratief mijn handen voor mijn buik als mensen aan komen schuifelen. Ik ben nooit echt een fan geweest van dat aanrakerige gedoe dus nu ook niet. En inderdaad mensen die er wel voor je willen zijn, zo stelde een vriendin voor dat ze wel bij de bevalling wilde zijn voor mij, en in de kraamdagen wel halve dagen wilde komen helpen. Hartstikke lief natuurlijk maar ik doe dat liever samen met mijn vriend. Het ergste is dat ze daarna zei dat ze het zo leuk vind dat IK haar daarvoor heb gevraagd.... Die krijgt dus pas na een week een belletje..... Mensen worden een beetje onbeschoft en opdringerig van zwangere vrouwen geloof ik.
Ohhhh wat ben ik blij dat bij mij nog amper te zien is dat ik alweer bijna 25 weken zwanger ben. Pfff...mijn buik is van mij en van niemand anders hoor! Maar inderdaad, ik krijg ook vaak te horen van: "ja, het hoort er allemaal bij, jij wilde het toch zelf?" Ja, dat weet ik ook wel, maar die klachten wilde ik niet hoor!!! En als je dat dan zegt, kijken ze je aan alsof ze water zien branden...heeeeeeel irritant. Of als je zegt dat je wel eens scooter (of zelfs op de fiets!) rijdt: "kijk je wel uit?" Zelfs mijn eigen moeder! Pfff...ik rijd al 6 jaar scooter, en toen ik niet zwanger was, keek ik ook wel uit hoor. Of het ergste nog: ik loop al ruim 10 jaar bij het GGZ, i.v.m. sociale angststoornis en (vermoedelijk) ADHD. Ik werk er gigantisch aan en het gaat steeds beter. Dan krijg je vragen van: "kun je het straks allemaal wel aan?" of nog voordat ik zwanger was dat mijn zus zei: "weet je zeker dat je kinderen wil met jouw achtergrond?" Dat ik echt denk: WTF?!! Ik weet gerust wel hoe het NIET moet, ga gerust mijn verantwoordelijkheden als moeder wel aan straks, en ik heb een hele lieve (soms lompe ) man die me steunt daar waar het nodig is hoor. Denkt ze nou echt dat ik daar niet over nagedacht heb? Dus ja, ik weet zeker dat ik kinderen wil!!!!! Vermoeiend allemaal...
Herkenbaar! Mijn moeder heeft een elektrische fiets die ik even heb geleend omdat ik zo snel buiten adem ben tegenwoordig, zegt ze: "ik vind het wel eng hoor dat je daar zo zwanger op gaat fietsen doe je wel voorzichtig?!" Heel lief bedoeld natuurlijk, maar ik fiets al een jaar of 25 dus komt wel goed
Helemaal eens! En het leukste is nog wel dat de meeste vrouwen het zelf ook irritant vonden in hun zwangerschap toentertijd en nu gaan zeggen ja je moet niet al die adviezen van iedereen aannemen en geloven hoor. Dan beaam ik dat maar en denk ondertussen wat denk je wat je zelf nu doet? pfff! Tja vanaf het moment dat het te zien is ben je een publiekelijk bezit. Misschien moeten we er geld voor gaan vragen? En dan denk je het zal wel over zijn als je bevallen bent, maar nee dan komen de adviezen over opvoeden, dan is je kind of te zwaar of te licht. Tja helaas is het nooit goed. Maarja we slepen ons er doorheen en lekker genieten straks van al die hummeltjes!!
Ik wacht altijd tot mn vriendinnen die wel zwanger zijn zelf er mee komen of ik hun kindje wil voelen schoppen. Maar.. ik ben er inderdaad ook zo eentje die graag wil helpen om het voor hen zo makkelijk mogelijk te maken. Misschien omdat het bij mij misgegaan is en dat als het goed gaat het heel bijzonder is. Als ze mijn hulp niet willen of het zat zijn dat ik het vraag prima, dan hoor ik het wel.
Oh mijn schoonmoeder begon er ook al mee Ze wist niet dat ik zwanger was maar zodra ze het nieuws hoorde vond ze opeens dat ik al een buikje had Over mijn buik wrijven (en ik was echt pas 7 weken zwanger maargoed ) en laatst had ik d'r aan de telefoon; ja je moet wel genoeg calcium eten! Heb je wel yoghurt in huis? Als ik niet zwanger ben maakt ze zich toch ook geen zorgen over hoeveel yoghurt ik eet, kan daar heel slecht tegen Ik ga ze dan altijd expres tgenspreken haha. Bemoei je lekker met je eigen calcium!
goh nee hier totaal geen last van, misschien zie ik er niet zo aaibaar uit? Ik krijg ook eigenlijk geen voedingsadviezen ofzoiets, mensen zullen wel denken dat ik weet waar ik mee bezig ben, haha! Vind opmerkingen als "je wou zelf zwanger zijn" wel een beetje stom. Het gaat er toch niet om dat je zwanger bent?? Je hebt een kinderwens... dat je daarvoor zwanger moet raken om dat te bereiken, is niet het uiteindelijke doel...
Bij mij zie je wel duidelijk t buikje groeien en verschijnen, maar gelukkig nog geen ongewenste handen ertegenaan!! De enige die t mag doen zonder te vragen is mn man, en die doet t niet eens zovaak, heel af en toe eigenlijk maar Maar misschien straal ik ook nog steeds wel iets uit van "laat me met rust en blijf uit mn buurt"...geen idee Wel is iedereen bezorgder, niet in de zin of ik wel goed eet en drink, ben goddank niet misselijk geweest en juist heel veel honger steeds...maar wel in de zin van dat mn moeder t eigenlijk helemaal niks vind dat ik elke dag naar mn werk moet met de auto, en ml vind t echt niet prettig als ik alleen door mist, harde regen, of uberhaupt gewoon als t donder is moet rijden. Maar gelukkig nog niet tot in t obsessieve, maar ik vind t voor nu nog gewoon lief Maar ik kan me erg goed voorstellen dat je er helemaal kierewiet van wordt... Ik zou idd een buikband aanschaffen met leuke tekst erop of als ze aan jouw buik zitten jouw hand op hun buik leggen, eens zien hoe hun reageren
Of gewoon een groot bord boven je hoofd: JA, MET MIJ GAAT HET GOED!! Pfff...mensen vragen nu opeens wél hoe het met me gaat, terwijl ze dat daarvoor ook niet deden...
Herkenbaar! Zelf ruim 16 weken zwanger en al een flinke buik. En maar de hele tijd mensen die denken aan je te moeten zitten. Afgelopen week was ik het ook ff zat...heb ook ff ongevraagd aan de persoon gezeten die dat bij mij deed