ik krijg met 30 weken een echo om te kijken of de placenta genoeg omhoog is gegroeid om normaal te kunnen bevallen. is dit in- of uitwendig? kan ik me daar vast op voorbereiden.. volgens mij is het in de meeste gevallen wel omhoog gegroeid dacht ik..? ben erg benieuwd, het bloedverlies is bij mij wel iets minder geworden, dus heb goede hoop..
Ik heb zowel in als uitwendige echo's gehad om te kijken naar de placenta. Maar misschien was dat ook wel vanwege cervixmetingen en vroegtijdige weeën.
bij mij is eerst uitwendig gekeken, omdat mevrouwke heel laag al in mijn bekken ligt hebben ze ook nog even, voor de zekerheid inwendig gekeken. Dus, het kan beiden! Bij twijfel zullen ze inwendig kijken.
Heb je weleens een inwendige echo gehad? Ik vond het niet zoveel voorstellen hoor, als je je goed ontspant, merk je er niks van en is het helemaal niet vervelend.
ja, heb wel een inwendige echo gehad de eerste keer dat er naar de placenta werd gekeken. het is ook niet heel erg, maar weet het toch graag van tevoren..
Ik heb morgen een echo om het niertje nog eens te bekijken en dan gaan ze ook meteen kijken of mijn placenta niet meer voor de uitgang ligt. Vorige keer kon ze het niet goed zien omdat het slechts over een 'dun randje van de placenta' ging. Ze zei toen wel dat het misschien inwendig bekijken zou moeten worden.
Ik heb volgende week een echo om mijn placenta goed te bekijken (bestaat uit 2 delen en de navelstreng zit aan de zijkant ipv midden). Ze hebben me gezegd dat deze echo inwendig zal zijn.