hoe zelf batterij van horloge vervangen?

Discussie in 'De lounge' gestart door ambonmanise, 11 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    hallo,

de batterij van mijn horloge moet vervangen worden en ik heb laatst van die knoopcellbatterijen gekocht. Dus nu wil ik het zelf proberen.

Heeft iemand van jullie dit al gedaan? Hoe ging dat? Waarmee kun je de achterkant van je horloge losmaken?

Ik hoop dat iemand hier ervaring mee heeft en mij dit wil laten weten.

Alvast bedankt.

2. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Mja voorzichtig.. En het is verder geheel afhankelijk van je horloge.
    Setje minischroevedraaiers is wel handig om open te maken meestal.

Verder kwestie van batterij eruit en nieuwe erin.
    Open maken is het lastigst meestal :)

3. 24Mandy24

24Mandy24 Fanatiek lid

23 jul 2012
    3.499
    0
    36
    Ik deed het altijd met een aardappelschil mesje :) achterkant zit zon gleufje daar kan je hem omhoog wippen :)

4. sneeuwpop

sneeuwpop Fanatiek lid

11 feb 2010
    2.273
    0
    0
    idd zo doen wij t ook, na openen is je horloge trouwens niet meer waterdicht.

5. 24Mandy24

24Mandy24 Fanatiek lid

23 jul 2012
    3.499
    0
    36
    Soms zit er zon rubber ringetje in, als je die terug kan plaatsen is hij wel weer waterdicht is wel echt een priel werk;)

6. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    dus het is niet verstandig om dit met alle horloges te doen?
    Mijn man heeft een dure van Fossil en die zou het wel jammer vinden als zijn horloge niet meer tegen water kan.

7. evi83

evi83 Fanatiek lid

10 apr 2011
    2.748
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik werk bij een juwelier en heb al duizenden batterijen vervangen.
    Wil dus wel een aantal misverstanden uit de wereld helpen.

Ten eerste, het probleem is vaak niet open, maar dicht.
    Zeker de wat grotere horloges zoals die van fossil gaan niet altijd gewoon meer dicht. Daar heeft de juwelier een speciale pers voor.
    Verder is een horloge idd niet meer met zekerheid waterdicht na het vervangen van de batterij.
    Je kunt dit, meestal tegen meerprijs, laten testen bij de juwelier bij vervanging van de batterij. Men kijkt dan de pakking (het rubberen ringetje) na en vet deze in met silliconenvet en het horloge gaat in een speciaal apparaat om de waterdichtheid te meten.
    Kijk eens achterop het horloge. Als er alleen waterresistant of waterresistant 3atm opstaat is het niet de moeite, dat is alleen spatwaterdicht. Met 5atm of 10 atm kun je zwemmen, respectievelijk zwemmen/van de duikplank. Wil je dat blijven doen, dan is zo'n test dus wel verstandig.

Als laatste de batterijen: wij hebben wel 50 verschillende soorten batterijen op voorraad. Op die kaartjes staat zo mooi deze is voor horloges, deze voor rekenmachines emz. maar dat is dus echt onzin. de meest gebruikelijke horlogebatterijen zijn de 377 364 , 395, 399 en 371, maar er zijn er dus veel meer.
    Verder zijn die knoopcelletjes van zo'n kaartje (wat is het, tien voor een euro?) van een baggerkwaliteit en gaan ze negen van de tien keer lekken en ben je nog verder van huis.

Moraal van mijn verhaal: ga alsjeblieft naar de juwelier....

8. sneeuwpop

sneeuwpop Fanatiek lid

11 feb 2010
    2.273
    0
    0
    bij onze juwelier zeggen ze 1x open dan is ie niet meer waterdicht
    dus ja......................

9. sneeuwpop

sneeuwpop Fanatiek lid

11 feb 2010
    2.273
    0
    0
    hema is toch goedkoper vind ik maar ik heb een aldi horloge :D ;)
    maar bedankt voor de info ik wist dat meten niet eens dat dat kon jammer idd voor m,n man z,n dure horloge ;)

10. evi83

evi83 Fanatiek lid

10 apr 2011
    2.748
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je kunt een horloge altijd opnieuw waterdicht laten maken.

En ik ben wel van mening dat je voor je batterij naar een juwelier moet als het horloge ook van een juwelier komt.
    Hebben we het over aldi, de markt of hema kwaliteit, dan kun je gerust zelf wat aanmodderen. Gaat het mis, kost een nieuwe ook niet veel.

11. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    Evi, bedankt voor de uitleg.
    Mijn man en ik hebben beide horloges van de juwelier en zijn er wel zuinig op. Het zou jammer zijn als de horloges nadien niet meer goed werken.
    Ik neem je advies ter harte. Mocht ik in de toekomst een heel goedkoop horloge kopen dan kan ik het altijd nog proberen.

12. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.797
    19.013
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Een nieuw batterijtje kost bij de juwelier vijf euro. Daar zou ik zelf inderdaad niet voor gaan modderen. Zeker niet bij een wat duurder horloge.

Ik vind het trouwens wel jammer dat er nergens meer fatsoenlijke opwindbare holroges te krijgen zijn. (Voor een redelijke prijs, niet die veel te grote en veel te dure kinetische dingen.) Want ik vind af en toe opwinden toch altijd nog fijner dan een batterij die het altijd begeeft op het moment dat je geen tijd hebt om naar de stad te gaan.

Deel Deze Pagina