huishoudelijke apparaten van korte duur

Discussie in 'De lounge' gestart door femmy, 10 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. femmy

femmy Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.061
    0
    0
    Administratie
    welke apparaten gaan er bij jullie niet lang mee? wij zijn nu al toe aan onze 3e!!! wasmachine en we wonen hier nu bijna 9 jaar, vanochtend begon de wasmachine rare sprongen te maken (het was goed dat we er niet naast stonden want zo'n machine op je teen?!). Ik bedacht me deze vraag omdat de rest gelukkig nog wel goed meegaat ;) (even afkloppen).

2. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    #2 anica, 10 aug 2012
    Laatst bewerkt: 10 aug 2012
    Welk merk heb je? Zou eerst ff Google raad plegen voor je weer een nieuwe aanschaft, 3 jaar vind ik wel heel kort!

3. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Wij hebben droger, wasmachine en stofzuiger van Miele en die leven al 8 jaar. De vaatwasser is van whirlpool en die houdt het al 11 jaar vol.

4. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Als je wasmachine gaat springen zou ik eerst even kijken of hij wel waterpas staat.
    Dan gaan ze ook springen.

5. Eylem

Eylem Niet meer actief

Apparaten van Bosch gaan hier allemaal erg lang mee, en bij mijn moeder ook. Het is hier dus veel Bosch in huis :)

6. Manuk

Manuk Fanatiek lid

19 okt 2010
    2.751
    62
    48
    Vrouw
    Groningen
    Wij.hebben de afgelopen 3jaar ongeveer alle huishoudelijke apparaten vervangen. Veel had manlief met zijn ex gekocht. Ik vond t niet mooi, voldeed niet aan mijn eisen of voelde niet van 'ons'
    Eigenlijk is alles in huis nu vervangen alleen de dvd-speler nog niet.

Maar een apparaat wat hier toch regelmatig de geest geeft is de stofzuiger. De rest werkt nog prima! Oja, en de laptop.. 2x een minilaptop gehad en 2x drama, die komt r hier dus niet meer in!

7. Lexxie

Lexxie Fanatiek lid

16 jun 2012
    1.666
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook de stofzuiger....
    Verslijt meet stofzuigers san sokken ;)

8. femmy

femmy Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.061
    0
    0
    Administratie
    alle 3 de trommelribben waren ook al afgebroken daarvan 3 nieuwe besteld en ook al snel weer opnieuw afgebroken, deze is ook net 2 jaar en een paar maanden het is een whirpool, we kunnen ook een monteur laten komen maar uiteindelijk ben je dan bijna net zoveel kwijt aan een nieuwe machine en we wassen ook iedere dag dus dan is het ook wel fijn dat het geen maand duurt!

ik vond nog wel een staafje van calgon om je waterhardheid te testen en die kwam op 1 na hoogste uit dus voortaan meer calgon gebruiken (of is dat staafje speciaal afgesteld zodat je meer calgon koopt ;)).

9. Marnatman

Marnatman Fanatiek lid

17 jun 2010
    2.382
    206
    63
    Man
    Bedrijfsleider
    In Grunn
    Ik weet niet of je laatst tv hebt gekeken, maar in kassa of radar werd Calgon tegen het licht gehouden. Wat bleek: het is de grootste onzin die er bestaat. De kalkaanslag op een verwarmingselement van 2 gelijke machines werd vergeleken en beide waren even erg. Met of zonder de Calgon.

10. Sila24

Sila24 Niet meer actief

nummer 1 : waterkoker elk jaar moeten we een nieuwe
    nummer 2: friteuse
    nummer 3:tosti apparaat

11. Marnatman

Marnatman Fanatiek lid

17 jun 2010
    2.382
    206
    63
    Man
    Bedrijfsleider
    In Grunn
    Daar heb ik wel een tip voor. Wij doen namelijk al ruim 10 jaar met die van ons.
    Wij gebruiken gewoon een grote pan en gooien daar blokken vet in. (ouderwets frituren dus) Is niet stuk te krijgen en heel makkelijk schoon te maken.

12. Sila24

Sila24 Niet meer actief

thnx voor de tip .Alleen wij hebben de frituurpan in de garage staan en we zetten hem altijd daar aan omdat het anders heel erg stinkt in huis .

13. femmy

femmy Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.061
    0
    0
    Administratie
    bedankt! scheelt weer geld en het teststaafje was dus ook van calgon, ik zei al wie weet eindig je daar altijd hoog mee ;)

14. Manuk

Manuk Fanatiek lid

19 okt 2010
    2.751
    62
    48
    Vrouw
    Groningen
    Denk dat wij de afgelopen drie jaar nu totaal aan onze vierde stofzuiger toe zijn
    Moet zeggen dat ik ook elke dag stofzuig en wij 2 langharige honden hebben, dat is ook een aanslag op zo'n ding. We kopen mu elke keer rond de 100/150euro een nieuwe, zie vaak ook duurdere staan, bv zo'n dyson. Als ie echt goed.blijft zuigen en een paar jaar met intensief gebruik.volhoudt heb ik dat r wel voor over. Maar 400euro(?) en geen zekerheid, vind ik wel een gok..

15. Hanuna79

Hanuna79 Fanatiek lid

10 nov 2009
    1.379
    0
    36
    Huisvrouw haha
    Spijkenisse
    vanaf dat ik het huis uitging (2004) tot nu heb ik iets van 5 koffiezetapparaten versleten :$
    pff allemaal verschillende merken gehad, dus voor mij maak het merk ook niet meer uit :p

16. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    Alvast afkloppen, maar we hebben nog maar weinig hoeven vervangen hier.

Vaatwasser, Koelkast en Wasmachine staan hier al bijna 7 jaar, 1 reparatie gehad aan de wasmachine vanwege verstopping door wasmiddel. Droger hebben we 5,5 jaar. Tv vervangen omdat het zo'n grote beeldbuis was. Stofzuiger is zelfs nog ouder, wij hebben hem al 7 jaar en daarvoor was hij al een aantal jaar van mn zus.

Meeste apparaten zijn trouwens van Bosch, alleen de wasmachine is van Miele.

17. BabyBergen

BabyBergen Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.848
    0
    0
    frituurpan, omdat we hem altijd buiten laten staan ivm de stank;)
    broodrooster omdat ik het op een gegeven moment niet meer goed schoon krijg en dan moet het weg :cool:

18. cherryl

cherryl Fanatiek lid

27 jan 2009
    2.923
    0
    0
    Als je zoveel stofzuigers verslijt zou ik je zeker zo'n Dyson aanraden!!
    Hij zuigt echt super fijn en ook ik versleet per jaar een stofzuiger, maar deze gaat al 4 jaar mee en heeft nog steeds dezelfde zuigkracht!!

Verder ontopic.. Wij hebben geloof ik best veel geluk met onze apparaten.. Heb op de computer na nog nooit iets hoeven vervangen omdat het stuk was.. We hebben pas een nieuwe keuken na verhuizing, dus dit is nu pas 2 jaar oud, dus hier kan ik niet over oordelen (vaatwasser oven ed) en met de verhuizing hebben we een nieuwe wasmachine en droger gekregen, maar de oude waren al 8 jaar oud maar werkte nog prima! Deze hebben mijn tante en oom gekregn van ons en doen het nog steeds!! Koffiezetapparaat, mixer, frituurpan ed hebben we ook al heel wat jaren. Dus even afkloppen wij hebben geluk.

19. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Onze vaatwasser 5 jaar van Bauknegt en nu de wasmachine na 6 jaar van Zanussi. Vervangen voor Miele en Siemens in de hoop er voorlopig vanaf te zijn.

Onze stofzuiger gaat al zes jaar mee en is van Miele. Super stofzuiger!

20. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

De stofzuiger.. Gekregen als vervroegd huwelijksgeschenk omdat we hier toen net woonden. Dat ding heeft het nog geen 4 maanden gedaan terwijl ik hem wel heel fijn vond, zo een zonder zak. We hebben nu wel een nieuwe, maar vond het hard balen hoor.

Dingen die bij ons thuis wel vaker kapot gingen: Combimagnetron, na een paar jaar roosterde hij alles zwart of bleef mijn cake vloeibaar, en ik denk dat mijn moeder de laatste 10 jaar ook 3 wasmachines heeft versleten. Opeens wilden ze niet meer centrifugeren of alleen nog koud wassen.

Deel Deze Pagina