hoe zelf broodstukjes laten eten ? tips

Discussion in 'Voeding' started by littlemama, Nov 12, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. littlemama

littlemama Actief lid

Oct 28, 2008
    141
    0
    0
    ik wil mn dochtertje zelf haar brood laten eten ik doe dan het brood in stukjes op haarkindestoelblad leggen maar vervolgens beland alles op de grond met als gevolg dat de hond het opeet
    en als ik het in haar handje stop en haar handje naar haar mondbreng dan draait ze haar hoofd weg of ze laat haar handje open gaan zodat het er uit valt .
    het is niet dat ze geen honger heeft want als ik het in haar mond stop dan zit ze smakelijk te eten

wie heeft er wat tips of is ze hiervoor nog te jong?

2. sonja

sonja VIP lid

Mar 5, 2006
    5,270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    wij leggen het ook op het blad van de kinderstoel.
    Esmee pakt het ook wel zo aan.
    we geven steeds stukje voor stukje ,als ik alles op het blad leg beland het ook op de grond.

3. littlemama

littlemama Actief lid

Oct 28, 2008
    141
    0
    0
    maar ik doe ook stukje voor stukje maar zonder resultaat

4. sonja

sonja VIP lid

Mar 5, 2006
    5,270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    en als je het op een vorkje prikt en het Iris dan geeft , misschien werkt dat.

5. elsa

elsa Bekend lid

Mar 14, 2007
    693
    0
    0
    eindhoven
    florian eet nu zelf zijn stukjes, maar dat doet hij ook pas sinds 4 weken ofzo. eerder probeerde ik het wel, maar dan kon hij het nog niet pakken of belandde het op de grond.

ik ga hem wel af en toe zelf het vorkje in de hand, maar kwam dan in zijn oog terecht :D

denk dat je het goed doet, maar dat je kindje er nog niet aan toe is?

6. Wen26

Wen26 VIP lid

Jun 16, 2007
    12,487
    0
    36
    Ik denk ook dat je het wel goed doet zo hoor, maar wat Elsa zegt, misschien is ze er nog niet aan toe?

Ik doe het bij Fenne precies zoals jullie doen... leg stukje voor stukje voor haar neer en dan pakt ze die en stopt zelf in haar mond... wanneer ik bordje voor haar neer zet dan is het bordje ineens heel interessant en gaat die ook de lucht in en op de grond... ;)

7. ikke1981

ikke1981 VIP lid

Apr 14, 2006
    13,689
    0
    0
    Den Haag
    wat ik altijd dee
    Ik gaf Quinn de broodkorst in zijn handje, zo kon hij oefenen en ondertussen gaf ik dan zijn brood.
    Hij kan nu zelf en wil ook alleen maar zelf zijn brood eten
    Geef het de tijd, dan komt het van zelf

8. Natasja

Natasja VIP lid

Aug 1, 2005
    25,784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Dean eet eigenlijk vanaf het broodbegin zelf zijn boterhammetje. ik snijd er repen van en die leg ik 1 voor 1 op zijn blad.
    Kleine stukje wil niet.. dan gaat hij gooien, alsof hij ze dan niet goed voelt ofzo.

Share This Page