1 jaar en niet goed kunnen vermaken

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Ellen291982, 14 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Eerder kon Emma zich aardig goed vermaken met haar speelgoed. Kon ze echt een tijdje heel mooi alleen spelen. Als we met haar spelen of als ze alleen speelt word ze heel snel afgeleid.
    Ze gaat dan de hele kamer door en heeft geen aandacht meer voor haar speelgoed.

Ze kan zich nog wel even vermaken met spullen van papa en mama zoals sleutels of de telefoon.

Ik ga ervanuit dat dit de leeftijd is?
    Heeft iemand tips ?

2. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ik hoop het voor je. Bij ons duurt die fase al 3 jaar nl..

3. Ellen291982

haha nou dat hoop ik dan ook;):D

Hoe pak je het aan dan?

4. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Hier heeft R. er ook erg veel last van. Maar sinds ze zich uit kan leven op het kdv is het een stuk minder als ze thuis is. Dan kan ze zich echt goed alleen vermaken. Maar ja dan heeft ze natuurlijk al de hele dag samen gespeeld.

5. Ellen291982

ja dat is wel handig voor R. dan is ze zeker ook wel best moe dat ze even alleen kan spelen
    Als ik bij ee vriendin ben die ook een dochter van bijna Emma's leeftijd heeft hobbelen ze ook heel leuk achter elkaar aan. ze kunnen goed samen.

6. hier ook veel aan het spelen met sleutels, telefoon, papiertje, pakje zakdoekjes.
    Voor haar verjaardag Little People gekregen en ze kan zich uuurrreeen vermaken! Heerlijk :)

7. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    nou, eef doet niets anders dan zeuren omdat ze op de bank wil klimmen, helaas kan ze nu zelf al de bank op en wordt ik er helemaal gek van.

voor de rest is ze stapelgek op de telefoon en de afstandbediening.. daarnaast wordt ik de hele dag als klimrek gebruikt, als ze met haar little people speelt moet ik meespelen en ben ik blijkbaar een groot monster dat de little people opeet want ze worden continu in mijn mond geduwd...of ik moet alles vasthouden..

maar ook hier moet ik haar regelmatig vermaken terwijl ze bij de opvang zo lief alleen kan spelen:$ ben blij dat ze nu een dutje doet.. zucht..

8. butterfly24

butterfly24 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.187
    51
    48
    begeleidster
    friesland
    Hier precies zo hahaha!!
    Mijn dochter kan zich ook moeilijk alleen vermaken.
    Moet steeds mee spelen. Bouw ik met de blokjes een toren en zij duwt hem om, zij slap van het lachen als ik haar met grote ogen aan kijk. En ik geloof dat zij tandarts gaat worden. Mijn mond wordt ook regelmatig bekeken en bevoeld, en er moet van alles in :p. Blokjes, pennen etc.

9. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    nu heeft mijn vader laten zien dat zijn kunstgebit uit kan.. nou bedankt pa, nu grijpt ze me continu naar mijn tanden en probeert die eruit te rukken!

en mijn ogen zijn ook erg interessant, maar ze heeft zo'n babypop met slaapoogjes en die probeert ze er ook uit te drukken..

10. Boefjesmamma

Boefjesmamma Fanatiek lid

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Afgestudeerd en werk zoekende.
    Gouda
    Mijn mannetje is een maandje jonger, maar ik herken wat jullie schrijven. Vandaag moest ik de hele tijd zijn knuffel kusjes geven en met mijn gezicht er doorheen wrijven :D.
    Volgens mij krijgen ze rond deze leeftijd interesse voor het samen spelen. Dus dat kan verklaren waarom alleen nu niet meer goed is.

11. nikkijane

nikkijane Fanatiek lid

27 jul 2007
    2.410
    0
    0
    friesland
    haha! :D

12. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Hier duurt deze fase ook al 2 jaar ;)

13. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    het is deels karakter en deels fases. ook "het samenspelen" krijgt nu haar aandacht en "het aandacht krijgen" op zich krijgt haar aandacht. nog even en ze krijgt dat door dat negatief gedrag heelv eel aandacht opleverd. voor jou dus de taak om alvast goed na te denken over hoe en wat je belangrijk vind. en concequent zijn in het toepassen van de regels hierin. dat kan varieren van dat je vind dat ze op gezette tijden mag samenspelen en op andere tijden zelf moet spelen tot wat ze wel of niet mag aanraken of pakken. te denken valt aan het knopje vand e tv aan en uit drukken bijv. hier mag dat bijv niet net als aan de dvd en de afstandsbedieningen zitten. als ze doorhebben dat dat niet mag en je dus aandacht krijgt als je het wel doet dan wordt je erg druk. amar het hoort allemaal bij groot worden. succes ermee!

14. Ellen291982

haha sorry dat ik er even om moet lachen maar hoe komt je vader erop.

vandaag is ze dan wel weer erg lief zelf bezig geweest,. het scheelt heel erg per dag merk ik nu, soms moet je veel achter haar aan en kan ze weinig alleen spelen en soms kan ze lang bezig zijn.

15. Ellen291982

dank je wel voor de tips. we zijn idd ook al aardig duidelijk in wat ze wel en niet mag hebben en mee mag spelen. je merkt nu dat je steeds meer gaat opvoeden.

16. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    Heej Ellen,

Ik heb pas gehoord hoe dat komt. Omdat je kindje nu al 1 jaar is en in haar hoofdje wil ze ook graag kruipen/ lopen etc..
    Pas als ze dat kan wordt ze rustiger en kan ze weer meer spelen.
    Khoop dat Emma snel kan lopen voor je.. Of zou dat er nog niet in zitten met handje??

Vanaf dat Joas kon lopen is hij veel rustiger geworden en speelde hij ook weer liever.

Deel Deze Pagina