Voor het eerst naar de basisschool.

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Nipa18, 4 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nipa18

Nipa18 Fanatiek lid

5 okt 2007
    2.838
    71
    48
    Mijn zoontje gaat na de zomer voor het eert naar school. Ik ben heel benieuwd naar jullie ervaringen. Net zoals bijvoorbeeld met gymen, doen ze dat in gewone kleding of moeten ze echt in gymkleding, wat was jouw gevoel toen je je kindje voor het eerst weg bracht, hoe vond je kind het, krijgen ze een rugtas mee met drinken en tussendoortje. Dus gewoon een leuk topic over ervaringen en goeie tips voor de basisschoolsmurfjes:D

2. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Dat van de gymkleren varieert per school en staat meestal wel in de schoolgids ergens.

Maar hier was ze superstoer met dr nieuwe rugzak met vlinders en bloemen en prinsessenbroodtrommel :)

3. Mama Roos

Mama Roos Fanatiek lid

29 jun 2012
    1.061
    1
    0
    Werk als Verzorgende IG in een gesloten pg afdelin
    Twente
    Ik moest wel even een traantje wegpinken toen ik me dochter daar zo achterliet, maar mijn dochter ging naast de juf zitten alsof het de normaalste zaak van de wereld was.
    Dan worden ze ineens zo groot!

4. Mama Roos

Mama Roos Fanatiek lid

29 jun 2012
    1.061
    1
    0
    Twente
    Spannende tijd hoor, maar wel erg leuk.
    Vind hij het zelf ook leuk?
    Mijn dochter gaat sinds februari naar school en vind het erg leuk, ze was er ook erg aan toe.
    Gymen verschilt inderdaad per school, wij kregen een linnentas mee die we mochten versieren en voorzien van naam en gymschoenen blijft deze het hele jaar op school.
    Ze gymen in hun ondergoed 2 keer per week.
    Ook hebben ze hier een continurooster, waardoor ze s'ochtends ranja en fruit of koek meekrijgt en s'middags een beker melk of yogi en 2 boterhammen plus een theedoek, hier eten ze dan hun boterhammetje op. Maar dit heeft ook niet elke school. Ze gaat ma/di en do van half 9 tot half 3 en wo en vrij tot 12:15 naar school. Dit zijn best lange dagen voor een 4 jarige, maar miijn dochter kan het goed aan.
    Wel moest ik even wennen aan het gelijk willen spelen bij kindjes, dit beperken we eigenlijk alleen tot wo en vrij. Ik vind ze dan nog best jong.

5. Nipa18

Nipa18 Fanatiek lid

5 okt 2007
    2.838
    71
    48
    Aan de ene kant lijkt het me heerlijk, de rust in huis en de 1 op 1 aandacht met mijn andere zoontje. Maar aan de andere kant zal ik mijn kleine grote kanjer heel erg missen....

6. Saskia78

@mama roos: hier zelfs 4x van half 9 tot half 4 en op woensdag tot half 1.
    Dus jullie dagen vallen dan nog best mee :)

7. Mama Roos

Mama Roos Fanatiek lid

29 jun 2012
    1.061
    1
    0
    Twente
    hallo saskia,
    maar dan gaan ze wel tussen de middag naar huis toe of niet?
    en ik dacht altijd dat de onderbouw tot groep 5 sowieso vrijdagmiddag ook vrij was, bij jullie niet?

8. Nipa18

Nipa18 Fanatiek lid

5 okt 2007
    2.838
    71
    48
    Misschien maak ik me wel veel te druk hoor hahaha maar hier een praktische vraag.. Als hij nou moet poepen? Hij kan zelf zijn billen nog niet afvegen en de juf kan niet weg bij de groep...;)

9. Nipa18

Nipa18 Fanatiek lid

5 okt 2007
    2.838
    71
    48
    Hier zijn de tijden als volgt 8.45 uur tot 11.45 uur en in de middag pauze tot 13.15 uur en dan tot 15.15 uur

10. Mama Roos

Mama Roos Fanatiek lid

29 jun 2012
    1.061
    1
    0
    Twente
    Daar maakte ik me ook druk om, maar heb mijn dochter nog nooit gehoord over dat dat niet kon. Vaak merk ik hier dat ze s'middags thuis altijd poept, maarja volgens mij is dat echt iets voor moeders om je daar druk om te maken haha

11. Saskia78

Mja in principe moeten ze zelf afvegen..
    Maar ook hier wordt gewoon thuis gepoept waar ze het alsnog zelf moet afvegen van mij :)

@mama roos: buiten dat ik werk woon ik 20 minuten lopen van school.
    Dus ze heeft wel een uur pauze maar gaat dan niet naar huis.
    Wel vaak naar de speeltuin overigens.. Gewoon met de andere overblijvers.

Deel Deze Pagina