Ja, gelukkig wel, dat is ook een veel lievere juf. De juf van groep 0 en 1 zijn ook erg van de oude stempel, zeer streng, zitten ook echt al bijna 40 jaar in het onderwijs, dus wel echt doorgewinterde juffen Juf waar hij volgend jaar heen gaat, is ook al heel lang kleuterjuf: mijn man heeft nog bij haar in de klas gezeten. En uiteraard snap ik wel dat het soms lastig is voor haar, maar het is (volgens mij dan) ook niet zo dat ze alles moet doen bij zoon. Ik kan me dat niet voorstellen. Hopelijk wil ze dat ook aannemen met het ouderavondgesprek.
De juf moet niet zo zeuren. Als je les geeft aan kleuters weet je dat er grote verschillen kunnen zijn qua motoriek en ontwikkeling. Dat komt vanzelf wel goed. Het enige dat je kunt doen is thuis zelfstandigheid stimuleren. En hem veel zelf laten doen. Ook makkelijke kleding (zonder een lastige rits of knopen) kunnen helpen. En schoenen die hij wel zelf aan kan doen (veters van elastiek of klittenband. Op de dagen dat hij gym heeft makkelijke kleding.
Tja bij mijn oudste zaten er 32 kinderen in de kleuterklas. Hier ook de regel dat ze schoenen aan moeten die ze zelf aan en uit kunnen trekken. Ik vind dat echt niet gek, welke leerkracht gaat er nu 32 paar schoenen aan en uit trekken... Ik koop altijd schoenen van Develab . Niet goedkoop, wel met klittenband.