Mijn zoon heeft net zijn bril (-1, 75 en -2, 75) en wij gaan altijd zwemmen op zondag. Hoe doe ik dat met hem, afzetten of oplaten? Ik heb dezelfde sterkte en zwem altijd met bril, zie anders niet genoeg. Het lijkt me niet zo goed voor de bril maar nu ik zie hoeveel meer hij ziet met zijn bril, vind ik het ergens ook sneu om die dan niet op te zetten.
Je hebt ook duikbrilletjes op sterkte, ideaal! Mijn zoon heeft er ook een, maar met beide ogen ook +7
kindje op de les van onze dochter had bandjes gekocht om om de pootjes te doen zodat hij niet af kon vallen...voor de rest gewoon om tijdens de les, had niets te lijden (maar ons zwembad heeft geen chloor, maar zout water)
Daar vind ik de sterkte niet groot genoeg voor en aangezien zwemles later met een duikbril ook niet mag, wil ik hem dat liever niet aanleren. Mss zijn reservebril met elastisch koordje?
Hier dus wel chloor, ben ook wat bang voor het effect op de bril. Ik ga zo eens kijken voor een bandje en neem de reservebril morgen dan wel mee. Als die wat te lijden krijgt is dat minder erg. Met die sterkte is het niet zo dat hij niks ziet maar mijn zoontje raakt soms in paniek als hij me niet ziet wanneer hij in het peuterbad speelt of loopt naar de verkeerde moeder. Daarom ben ik geneigd toch de bril op te zetten in de hoop dat het bijdraagt aan zijn zekerheid.
Dat zou ook een goede optie zijn. Ja, sterkte van mij zoon is wel een verschil natuurlijk.. Hem lukte het gewoon echt niet zonder , en mocht hem dus wel met zwemles en afzwemmen op
Hier toevallig 2 kindjes bij het ouder en kind zwemmen met een bril - beiden tussen de 2 en 3 qua sterkte maar tijdens het zwemmen hebben ze altijd hun brilletjes af. Die kinderen zijn overigens net 3 en de ander bijna 4. Het is ook maar net wat je gewend bent. Douchen doe je zonder bril en zwemmen ook . Hoewel ik zelf mijn bril tijdens het zwemmen ook regelmatig ophoud hoor (maar ik ben niet zo wild als de kinderen haha en bij duiken en springen doe ik hem wél af) . Wat wel tot gevolg heeft dat de mooie sierkleurtjes op m'n pootjes wit uitgeslagen zijn door het chloor helaas... Maar ik zou het zelf aflaten denk ik. Bij zwemles in de toekomst is het toch zoveel mogelijk de bedoeling om zonder bril af te zwemmen in het kader van zelfredzaamheid: Als je kind in het water valt moet het zich ook redden als het de bril verliest.
Ik zou er zo'n elastisch bandje aan doen en gewoon met bril gaan zwemmen. Vind ik zelf ook veel fijner dan zonder en volgens mij kan een bril dat heus wel hebben, ik merk er tenminste niets van. Of ik merk niet dat er wel een verschil is: ik heb maar één bril, dus geen vergelijkingsmateriaal. Maar met een reservebril zou ik het dus zeker gewoon doen, toch veel fijner als hij goed kan zien? Dat zwemmen zonder bril komt later wel, zou ik denken, als hij een beetje kan zwemmen.
Ik zou de bril zeker aflaten. Ik bedoel, hoeveel zie je nou door de natte of beslagen brillenglazen? In ieder geval minder als met die sterkte. En tijdens het zwemmen gebruik je het zicht ook een stuk minder, de precisie is niet zo belangrijk. Ik heb tot -6 sterkte altijd zonder bril gezwommen (heb überhaupt niet met een bril gezwommen, dan zit je toch alleen tegen je natte glazen te kijken of vergis ik me?). Pas met -6 kreeg ik lenzen.
Ik vind wel dat je zonder bril echt veel minder ziet en ik vind dat dus echt gruwelijk irritant... En ik heb nog niet eens -2. Wel een flinke cilinder...geen idee of het dan daar door komt?
Ik duik zelfs met bril, heb het gevoel dat ik minder zie zonder bril dan met (natte) bril. Mss ook omdat er een verschil zit tussen mijn ogen en me daaraan erger. Daarbij heb ik moeite om mijn zoon goed in de gaten te houden zonder bril. Wat hem betreft, ik neem zijn reservebril mee en die mag hij op bij het alleen spelen in het peuterbad. Gaan we samen het diepe in dan gaat hij af, hij heeft dan het "overzicht" ook minder nodig.
Hier een meisje met een sterkte aan kant .+5,5 en de andere kant iets minder sterk. Heeft zonder bril aan 1 oog maar voor een kleine 20% zicht. Maar heeft inmiddels haar abc en heeft altijd zonder bril gezwommen. Ook nooit aan gedacht om haar met bril te laten zwemmen. Ze is nu begonnen met waterpolo en doet dat ook nog zonder bril.
Ik heb er eigenlijk nooit aan gedacht om hem op te laten bij me dochter tijdens het zwemmen. dochetr heeft echt hele slechte ogen +5 en ziet dus amper wat zonder maar ze zet hem zelf af met zwemmen..... lijkt me niet goed voor de bril dat chloor
Ik zou hem alleen opzetten als het echt niet anders kan. Als hij echt totaal niets ziet zonder bril. En dan zou ik nog liever een zwembrilletje gebruiken. Want het zwembadwater is een enorme aanslag op de bril en vooral op de glazen! Ik heb zelf 20 jaar een bril gehad (sinds mijn 4 à 5) maar ik denk dat mijn vader - die zelf opticien is - mij echt wel iets gedaan zou hebben als ie zou merken dat ik mijn bril had opgezet tijdens het zwemmen. Omwille van de kwaliteit en dat ik zo mijn bril naar de knoppen hielp. Ik zwom dus altijd zonder bril (in begin met een afwijking van iets van een -4 à -5, naar 't einde toe -2). En de eerste jaren turnde ik ook zonder bril.
Ik weet niet hoe je met + ziet, maar waterpolo'en met - zonder bril is echt niet fijn... Je ziet je teamgenoten niet goed, laat staan dat je ziet wie waar ligt, je kunt de afstand moeilijk in schatten (en dus is plaatsen, maar ook schieten op het doel een stuk lastiger), enz. Ik heb het zelf wel jaren zonder bril/lenzen gedaan, maar op een gegeven moment werd dat echt heel irritant, inmiddels speel ik al weer jaren met lenzen (met bril vind ik niets, bal er op en je bril is stuk en je gezicht mogelijk ook).