Hoi Een fietsvraagje bijna overal lees je dat het niet verstandig is om je baby mee te nemen op de fiets als ze nog niet zelfstandig kunnen zitten/juiste gewicht enz. dus met ong. 9 maanden en niet eerder. Hebben jullie hier ook allemaal op gewacht? onze dochter is binnenkort 7 maanden, zei kruipt, staat, en zit al uit zichzelf! (met zitten rolt ze nog wel eens om hoor!) ik heb het idee dat ik niet zolang kan wachten om haar mee te nemen op de fiets zit overal zover vandaan! kga het nu nog NIET doen hoor, maar gingen jullie hier mee om??
Hier met 9 maanden voor het eerst op de fiets gegaan. Ze kon toen zelf goed zitten en kruipen. Vind eerder nog wel eng omdat je kindje nog wel behoorlijk heen en weer geschud kan worden over drempels en ongelijke weg delen.
met ruim een jaar maar hij kon ook pas "laat" zelf gaan zitten. Ik geloof dat hij een kilo of 9 was toen.
Dit is wel een goeie eigenlijk om er een beetje vanuit te kunnen gaan wanneer ze op de fiets mee kunnen! Ga ik onthouden
Niet bij een bepaald aantal maanden, maar pas wanneer een kindje daar fysiek toe in staat is. Als het zelf kan (gaan) zitten, tijdje kan blijven zitten en wanneer dat je je kindje zachtjes een zetje geeft wanneer het zit dat het zichzelf in evenwicht kan houden en terugveert.
hier met een maand of 8 een oefenrondje. toen eigenlijk gelijk ook naar het KDV enkele reis hooguit 5 min. als ze heen ging op de fiets ging ze met kinderwagen/auto terug of andersom. zodat ze niet gelijk heel veel op de fiets zat. bij nader inzien denk ik dat ze 7 mnd was. ze is van eind januari en zat eind sept. voor het eerst bij ons op de fiets. moet wel zeggen dat wij overal snel mee zijn hoor. ze ging toen ook al over naar een vervolgautostoel.
De oudste bij 10 maand. Toen zat hij 2 maand goed zelfstandig, en kon hij goed terugveren als je een duwtje gaf. De jongste ging bij 7-8 maand zelf zitten en ook al vlot goed stabiel, dus die ging vanaf 9 maand mee. Maar niet te vroeg doen, en niet te lang in het begin. Want het is nogal een belasting voor de rug. Het kan er wat ruwer aan toe gaan dan een buggy..
Hier met ruim 8 maanden, ze zit stabiel ook bij een duwtje en is erg sterk in haar nekje. We fietsen hooguit 20min dan is ze helemaal moe en gaat ze lekker naar bed dus echt lang fietsen gaat niet maar ff naar ah of zo gaat prima.
Met 8 maanden , ze kon toen al goed stevig zitten en sterk in der nek was ze toen ook. wij begonnen met 5 minuten fietsen, toen 10 en nu 20-30 minuten.
Met bijna 9 maanden gingen wij fietsen met het zitje voorop. Al eerder fietste ik met Mees dmv Maxi Cosi drager voor op de fiets
Hier met ruim 10 maanden, ben zelf wat zwak gebouwd dus ben wel voorzichtig met dat soort dingen...tis echt een aanslag op dat kleine lijfje!
Vanaf dat ze goed zelf bleven zitten, ook met een duwtje. Daarvoor met een ergonomische draagzak. (Ik weet dat niet iedereen daarmee eens is).
Hier vanaf 3 maand toen ik weer moest werken Okee, niet voorop, maar achter op in de maxi cosi. Ideaal vind ik! Ik kom overal waar ik komen moet met twee kids op de fiets. Maar voorop: onze oudste was ruim negen maand. Hij was vanaf de geboorte erg sterk en hield al heel lang zijn nek en rug recht! Ik vind dat erg belangrijk.
Ik ben het met 9 maanden eens gaan proberen maar toen vond ik hem nog te wiebelig. Volgens manlief kon het best, maar ik deed het liever niet. Vorige week nog een keer gedaan, hij is nu 10 maanden ruim en nu denk ik, ja, hij zit stevig genoeg dus nu durf ik het wel aan.
Dochter was 9,5 maand en kon al lang en breed zitten. We wilden wel wat eerder maar toen was het heel slecht weer. Daarvoor ging ze wel mee op de fiets, in de maxi cosi in de fietskar.