Hoe zet ik deze stress van mij af?

Discussie in 'De lounge' gestart door Emotions, 13 jul 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mammavantwee

    Mammavantwee VIP lid

    4 feb 2019
    5.440
    4.868
    113
    Vrouw
    Echt waar.. ik begrijp niet waarom je nog twijfelt om je ziek te melden. Je baas heeft 0.0 inlevingsvermogen, ik zou hem hetzelfde terug geven en hem lekker in de stront laten zakken! Is jouw probleem niet dat er te weinig personeel is, hadden ze allang op in moeten spelen!

    Echt hoor, meld je nou gewoon ziek of ga minder werken! Anders kom je er na je bevalling achter en dan zit jij met de gebakken peren.

    Ik bedoel dit absoluut niet verkeerd, ik begrijp alleen niet waarom je nog door wil gaan met zo n ... als baas
     
    Jessi79 vindt dit leuk.
  2. rums

    rums Niet meer actief

    Dan moeten de eigenaren maar gaan helpen als je ziek bent .

    Wij hebben ook al een keer de zomervakantie moeten annuleren vanwege ziekte werknemer van mijn man.
     
  3. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.613
    10.509
    113
    Dat doen ze alleen maar om hun kosten zo laag mogelijk te houden. Dan moeten zij ook op de blaren zitten, niet jij.
     
  4. Emotions

    Emotions Fanatiek lid

    5 jan 2019
    1.981
    2.237
    113
    Vrouw
    Bedankt voor de reacties.
    Ik ben nu een aantal dagen thuisgezet door de dokter. Baas is op de hoogte en hij is furieus. Hij eist dat ik zo snel mogelijk terugkom omdat mijn collega's hieronder lijden en dat ik moet volhouden. Ik ben enorm geschrokken hiervan. Ik overwoog nog om morgen een dagje te werken of dit weekend al terug te komen en dat ga ik nu niet meer doen, maar ergens ben ik nu wel blij dat ik voor mezelf en mijn kind kies. Ik neem zolang mijn briefje geldt.
     
    NdNk, dreumesje, Nellie4 en 2 anderen vinden dit leuk.
  5. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Natuurlijk is de baas furieus. Hij maakte het zichzelf makkelijk door op jouw verantwoordelijkheidsgevoel in te spelen. En nu ligt jouw verantwoordelijkheid even elders. Terecht. Laat je niet in een hoekje duwen: de last voor de collega's is niet jouw schuld, maar het gevolg van zijn slechte planning.
     
    NiVa0230, Sylva, Emilie69 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  6. LadyBird90

    LadyBird90 Bekend lid

    10 aug 2016
    823
    543
    93
    Vrouw
    Precies dit! Pardon zeg :eek:

    Ik zou nogmaals heel goed nadenken of je überhaupt nog wel terug wilt komen bij zo’n baas...
     
  7. MadeInUSA

    MadeInUSA VIP lid

    27 dec 2011
    8.684
    9.643
    113
    Nou dan regelt hij maar een afspraak bij de arbo arts voor je. Je arts heeft een duidelijke uitspraak gedaan dus hij doet het er maar mee. Ook dat is ondernemen he, waken voor het welzijn van je personeel en zorgen voor een oplossing bij ziekte van de werknemers.
     
  8. MDK

    MDK Bekend lid

    6 mei 2015
    644
    375
    63
    Vrouw
    Lekker bezig die baas van je... furieus en eisen stellen.. :confused:
    Misschien goed om deze hele situatie op je in te laten werken en te bedenken wat je hier op de langere termijn mee wil?
    Mooi dat je voor jezelf / je kindje kiest! En hou je gezondheid in de gaten / blijf in overleg met een arts als je briefje niet meer geldt! Met je baas kun je in ieder geval niet over je gezondheid / welzijn / werkdruk in gesprek...
     
  9. honkeytonk

    honkeytonk Fanatiek lid

    5 mrt 2018
    1.165
    868
    113
    Thuis
    Heel goed dat je voor jezelf en jou kindje kiest!

    Hoe lang geld je briefje? En wat verwacht je gyn? Dat je daarna weer zo hard kan rennen?


    Het feit dat je baas furieus is, is wel een slecht teken, hij heeft jou natuurlijk al die tijd gebruikt, om het voor zichzelf makkelijk te maken en nu moet hij zelf ineens nadenken..

    Als er zo een personeelstekort is in jou sector, kan je dan niet ergens anders heen? want dit is geen leuk werken. En zolang jij zo hard rent, heeft je baas geen probleem.
     
  10. Pechvogol

    Pechvogol Fanatiek lid

    19 jun 2014
    1.361
    678
    113
    Natuurlijk issie furieus, die bedenkt zich ineens dat ie wel eens zou moeten gaan... WERKEN!! En hij komt er net een hele tijd mee weg! :roflmao:
    'Te' is nooit goed en té betrokken bij je werk dat het ten koste gaat van jezelf is iets wat jij nu écht moet gaan afleren.
     
  11. pippa26

    pippa26 Fanatiek lid

    14 mrt 2015
    3.030
    2.030
    113
    Ik heb niet alles gelezen. Maar een tip helpt mij altijd. Als een medewerker niet ‘presteert’ ligt dat niet aan de medewerker, maar aan de manager! Als je baas dat niet weet, is hij een oen. Hij moet zorgen dat iedereen weet wat hij/zij moet doen en dit ook faciliteren.

    Én je baas geniet van zijn geld, de winst is voor hem. Hoe komt hij aan meer winst? Juist, door weinig personeelskosten te maken. Houd hem maar voor dat slechte reviews funest zijn voor het bedrijf en er een tweede bij moet. Het kan niet anders. Als hij niet luistert heeft hij boze klanten.
     
  12. pippa26

    pippa26 Fanatiek lid

    14 mrt 2015
    3.030
    2.030
    113
    Precies. En dan neemt een baas maar geen jonge vrouwen aan maar robots ;) kijken hoe ver ze komen. Vind het altijd zo makkelijk van hun, maar mensen zijn mensen en ook wel eens ziek of mantelzorger of zwanger enz
     
  13. Imona

    Imona VIP lid

    8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Tuurlijk is ie furieus. Lekker furieus laten zijn. Ok heb me vandaag ook ziek gemeld. Vond mijn manager en leidinggevende ook niet leuk. Ze zei dat ze op zoek ging naar ander werk voor me. Tja. Vooral doen ik kom toch echt niet meer werk en voor je. Had je maar eerder wat meer inlevingsvermogen mogen tonen.
    Ben de laatste dagen meer aan het huilen dan aan het lachen, genoeg aan mezelf zonder t werk er nog eens bij.

    Nu je rust nemen meid. Kan straks niet meer. Heb vorige keer ook te lang doorgewerkt 50 uur per week. In mn verlof boor de bevalling te weinig rust genomen en na mn bevalling te snel weer alles gaan doen. Nou, ik heb het geweten. Janken van vermoeidheid. En een half jaar elke week 2x bij een psycholoog. En daar merkt die baas van jou niks van. Dus lekker in de stront laten zakken en voor jezelf kiezen.
     
    pippa26 vindt dit leuk.
  14. Inieminie83

    Inieminie83 Actief lid

    11 jul 2013
    351
    74
    28
    NULL
    NULL
    Ik zou ook heel goed gaan nadenken of je dit wel wil blijven doen. Als het nu al zo gaat. Hoe gaat het dan straks als je kindje er is. Stel dat het een keer ziek is of een paar daagjes het ziekenhuis is moet. Of je moet snel naar huis want hij/zij is op de tafelrand gevallen en moet naar het ziekenhuis om gehecht te worden. Het kan allemaal gebeuren en daar moeten ze dan ook mee om kunnen gaan. Een fijne baas is goud waard als je kinderen hebt. Hoe leuk de baan zelf ook is.
     
  15. Emotions

    Emotions Fanatiek lid

    5 jan 2019
    1.981
    2.237
    113
    Vrouw
    Bedankt voor de reacties.

    Het toekomstplan is om snel een 2e kind te hebben (gaat hij leuk vinden nu..) en dan naar NL verhuizen. Ik wil dus graag niet meer van werk veranderen als ik 10 maanden later zwanger ga zijn, weer een job op mijn CV ga hebben want ik werk nu eindelijk stabiel en zou er een jaar of 4-5 gewerkt hebben dan. nu, we zien zowieso wat de toekomst brengt, maar voor nu mag hij op zijn kop staan.

    De dokter zei dat ze het wel graag zou opvolgen. Dus kijken hoe ik na de rust ben en dan de shiften wat aanpassen en dan week per week ofzo kijken hoe ik ben. Collega's zijn gelukkig wel heel erg begripvol voor mij. Das fijn.

    Bedankt voor de reacties allemaal. Ik ben blij dat ik niet overdrijf. Ik ga zowieso als ik fysiek in orde ben niet zomaar thuisblijven want ik kom gek op die manier.
     
    pippa26 en NdNk vinden dit leuk.
  16. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.645
    21.145
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Er zijn wel meer beroepen waarbij je niet op stel en sprong weg kan hoor. Ik ben doktersassistente in een solopraktijk en werk meestal alleen. Ik kan moeilijk de boel de boel laten. Gelukkig kan partner of sm zulke dingen opvangen. En nee, ik heb geen rotbaas. Toen mijn partner eind maart een motorcrossongeluk heeft gehad en nek en rug heeft gebroken, kon ik zonder morren 3 weken vrij krijgen zonder dat het me uren of wat dan ook gekost heeft.
     

Deel Deze Pagina