Komt het nog goed met mijn Yucca? (Foto)

Discussie in 'De lounge' gestart door Anne1001, 13 jul 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anne1001

    Anne1001 Bekend lid

    29 mei 2014
    892
    300
    63
    Kraamverzorgster
    Ik heb nooit groene vingers gehad en het enige wat bij mij net aan overleefd zijn mini cactussen. Nu zijn wij in Januari verhuisd en wilde ik toch graag wat meer groen in huis. Ik heb ondertussen wat plantjes staan, en zelfs een app gedownload die mij laat weten welke plant wanneer en hoeveel water nodig heeft :rolleyes: Het helpt, want alles doet het tot nog toe nog... behalve mijn trots... de Yucca.
    Hij heeft voor het raam gestaan op het zuiden, en ondanks dat ik overal las dat hij dat aan kon is de bovenste stam helemaal dood gegaan. De kleinere stam zat onder het raamkozijn en heeft geen volle zon gehad, en deze doet het nog prima. Ik heb al het dode blad er af gehaald, maar ik vraag me dus af of het überhaupt nog goed gaat komen. Iemand hier ervaring mee? En enig idee hoe lang dit kan duren?
     

    Bijgevoegde bestanden:

    • image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      67,1 KB
      Weergaven:
      540
  2. Anne1001

    Anne1001 Bekend lid

    29 mei 2014
    892
    300
    63
    Kraamverzorgster
    De foto wil niet draaien o_O
     
  3. RobinBird

    RobinBird Fanatiek lid

    21 okt 2018
    1.317
    1.011
    113
    Welke app is dat?! I need That!!
     
    anica vindt dit leuk.
  4. Beausecret

    Beausecret VIP lid

    26 apr 2016
    5.306
    5.922
    113
    Vrouw
    Mijn ervaring met de yucca is dat deze onverslaanbaar is!! Zeker vanwege de onderste groene bos in vol leven, ziet er gezond uit. Dus ik verwacht dat die andere stengel het ook weer gaat doen. Maar ik ben verder geen expert
     
  5. Devilschase

    Devilschase VIP lid

    1 dec 2007
    20.872
    7.637
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Ik heb plantsome
     
    RobinBird vindt dit leuk.
  6. Anne1001

    Anne1001 Bekend lid

    29 mei 2014
    892
    300
    63
    Kraamverzorgster
    Plantsome inderdaad! Krijg een melding wanneer het weer tijd is voor de gieter :roflmao:
     
    Luna86 en RobinBird vinden dit leuk.
  7. Anne1001

    Anne1001 Bekend lid

    29 mei 2014
    892
    300
    63
    Kraamverzorgster
    Ik hoop dat je gelijk hebt! Vind het zo zonde...
     
    Beausecret vindt dit leuk.
  8. pety01

    pety01 Actief lid

    3 mrt 2011
    434
    219
    43
    NULL
    NULL
    Het zou ook kunnen zijn dat het hoge gedeelte te weinig wortel heeft. Het zit ook wel in een erg klein potje.
    Wat je zou kunnen doen is de yucca uit de pot halen, potgrond erom weg en kijken wat er van de wortel over is. Het lage gedeelte zou je weer in de pot kunnen planten. Dan heb je in ieder geval nog een mooie yucca.
    Heeft het hoge deel wel mooie wortels dan zou ik deze in een aparte pot planten en kijken of het dan nog iets wordt.
    Succes.
     
  9. Clivia

    Clivia Bekend lid

    12 jul 2014
    843
    103
    43
    NULL
    NULL
    Je kunt de dode stammetjes afknippen, of de gehele stam een stuk inkorten. Er komen dan weer nieuwe uitlopers (indien de wortels goed zijn). Geduld heb je wel nodig, maar je hoeft de hoge stam nog niet helemaal op te geven dus.
     
  10. Anne1001

    Anne1001 Bekend lid

    29 mei 2014
    892
    300
    63
    Kraamverzorgster
    Bedankt voor jullie reacties! Ik zal in ieder geval eens een poging gaan doen om de wortels te checken van de hoge stam. En als eerste deze eens proberen een stukje te snoeien en af te wachten. De pot is inderdaad klein! Misschien ook maar eens overpotten naar een grotere.
     

Deel Deze Pagina