ik vraag me af hoe ik die gele plekken in witte en lichte truitjes er uit kan krijgen en of voorkomen. iemand zei al scheren onder de armen maar ja dat doe ik al dus dat houdt het niet tegen.en behandelen met vanish of ossegalzeep werkt ook niet. wie heeft de tip om ze eruit te krijgen
Witte tshirts moet je insmeren met bleek en dan METEEN wassen (anders krijg je gaten). Hier ging zelfs de geknoeide wortel hap er uit en dat zijn rotvlekken. Gekleurde weet ik helaas niet. Want als je dat met bleek doet ben je meteen ook de kleur kwijt natuurlijk
Ben ook benieuwd naar de gouden tip. Heb ook wel eens geel-verkleurde witte was. En dan niet van een specifieke vlek of zo, maar dat er ineens gelige plekken in komen. Zelf probeer ik het met Vanish; eerst een paar uur in de week leggen in Vanish-oplossing, daarna in de machinewas met nog een half schepje erbij. Die doe ik dan op 60 graden (normaal nooit meer dan 40) en soms helpt dat. Maar als iemand een betere tip heeft, graag!!
Laten drogen in de felle zon doet ook wonderen. Doe ik met oa. spagettisaucevlekken. Als ik ze er niet helemaal uit krijg laat ik het in de felle zon drogen en ik blijf me er steeds opnieuw een beetje over verbazen dat ze weg zijn zodra het droog is geworden.
In noodgevallen inderdaad javel (bleek) en meteen wassen, anders doe ik sowieso een schepje vanish oxiaction ultrawhite bij elke witte was en ik was met dash... bruistablet voor kunstgebit heb ik ook al vaker gehoord maar nog geen ervaring mee
omdat je het over scheren hebt ga ik ervanuit dat je het hebt over zweetplekken onder de armen op het shirt? erg vervelend is dat. Ik heb helaas de gouden tip niet. ik koop nauwelijks witte shirts omdat je daar alles zo snel op ziet. (heb ik toch een gouden tip haha)
Zo heb ik altijd moeite om poepvlekken uit rompertjes te krijgen... Leuk hoor, die spuitluiers, maar soms gaat het er wel eens naast, of over zijn rug omhoog... En die vlekken krijg ik er ook nooit uit.
Wat ik bij manlief zijn shirts vaak die is de plekken in smeren met Wipp(tube) of tube van de kruidvat(vakantie tube wasmiddel).Dat in laten trekken en wassen.Nog niet geheel eruit dan nog een keer doen.Voordeel van die tube's zijn dat het meer geconcentreerd is dan gewone wasmiddel.
Ik kreeg als gouden tip om de gele vlekken in te spuiten/smeren met glansspoelmiddel voor in de afwasmachine en idd 10 minuten voor het wassen inspuiten, wassen en weg gele vlekken!
Ik gebruik gewoon venisch en dan 24 uur laten weken. Staat erop dat het niet mag maar tot nu toe gaat het goed. En lekker wit.
Hmmm, voor die gewone gele vlekken weet ik niks maar voor die gele vlekken onder de oksels kan je het beste shout gebruiken, 30 minuten laten inwerken en dan wassen. Gaat er bij de shirts van mijn man altijd uit. Poeprompers worden bij ons altijd helemaal schoon, gewoon met wasmiddel, deze gaan ook altijd op minimaal 60 graden in de wasmachine. En inderdaad als laatste redmiddel, even laten staan in bleek, maar niet te lang anders heb je gaten ipv vlekken . Succes!
Ik heb net bij trekpleister van die vlekkenverwijderaar gekocht, was zit nu in de machine, wie weet doet het wat. Moet wel zeggen dat het nogal heftig spul is want kreeg wat op mijn vinger en die is nu wit uitgeslagen.