Ik pak gewoon alles in 1 hand en verdeel het in de bakjes. Ik let daar echt niet op hoe ik het erin leg. De 1 naar boven de ander naar beneden. Dat ding draait soms 2 a 3 keer per dag en ga echt niet kijken hoe mijn bestek erin ligt
Ik zet het bestek met de steel/handvat naar boven in het bakje. Dit is naar mijn idee veiliger. Mijn vriend en moeder vinden dit echter heel raar en zetten het altijd andersom in de vaatwasser
Ik zet het bestek ook met de stelen naar beneden. Schilmesjes en scherpe messen met de stelen omhoog.
Wat ben ik ongeorganiseerd als het dat zo lees.. Ik doe altijd maar wat. Ligt er maar net aan. Kan best zijn dat het ene mes omhoog en het andere mes omlaag staat. Idem bij de vorken en lepels. Sorteer ook niet in de vakjes ofzo, sorteren doe ik pas als het schoon is.
Hier de stelen naar beneden, behalve van scherpe mesjes, dan doe ik de steel naar boven. Ik wil niet dat mijn kinderen per ongeluk in zo'n aardappelschilmesje grijpen.
Hier met de stelen naar beneden. Behalve de scherpe mesjes!! Die gaan met de steel naar boven! Heb al een keer met mijn hand in een mes gezeten!!!
Naar aanleiding van de antwoorden in dit topic ben ik het inruimen de laatste dagen anders aan gaan pakken: Ik zet alleen de messen en theelepeltjes met de steel naar boven, vorken en lepels met steel naar beneden. En alles netjes gesorteerd bij elkaar in een bakje, scheelt inderdaad een hoop met uitruimen Alleen wel een beetje lullig dat net nu ik een compromis heb gesloten tussen de wens van mijn vriend om alles stelen naar beneden te zetten en mijn wens alles naar boven, mijn vriend bij het uitruimen zijn hand bezeert. Aan een vork!!!
Hier ook de stelen naar beneden, behalve van de messen. Ik probeer ook al zoveel mogelijk te sorteren bij het inruimen, alleen heeft manlief hier iets minder geduld voor.
Stelen naar beneden. Niet alleen omdat het dan beter schoon wordt, maar ook doordat het laatste beetje water bij het drogen niet op het snijvlak van de messen blijft staan. Ook bij lepels (groot en klein) de steel naar beneden, dan blijft er zeker niets in het holle deel staan. De scherpe messen leggen we bovenin, op een speciaal plateau daarvoor.
Eigenlijk allebeide. Thuis het handvat naar beneden en ik sorteer ook nog. Ik heb de tik dat de lepels links boven moeten, vorken rechts onder en messen of links onder of rechts boven. Dingen als de kaasschaaf en het aardappelschilmesje in het overige vakje. Als mijn vriend heeft ingeruimd (die het er gewoon ingooid, dus stelen naar boven/beneden en messen bij vorken etc.) en ik na hem nog iets in de vaatwasser zet, presteer ik het zelfs om het bestek te reorganiseren. Het is echt een tik.. Op het werk moeten we de messen met de stelen naar beneden in de bak zetten en de rest van het bestek maakt niet zoveel uit. Dit is inderdaad i.v.m. veiligheid.. de messen zijn redelijk best wel scherp
Met de steel naar beneden, en al het bestek apart. Dus lepels bij lepels, vorken bij vorken, messen bij messen en al het overige bij elkaar
Met de handgrepen naar boven, zodat ik ze daar aan vast kan pakken. Mijn man deed het eerst anders, totdat ik een keer bijna mijn pols doorgesneden heb met een mes dat hij dus andersom tussen het bestek had gedaan. Ik had het niet gezien en ging er dus langs, dikke snee Hier word het prima schoon hoor, gewoon een kwestie van goed inpakken
Ik wou bijna vragen of ik de enige was die alles er gewoon in drukt, zonder erop te letten hoe het erin zit, als het er maar in zit *bloos*
Ben ik dan de enige die het er gewoon in fl*kkert en niet kijkt of de steel naar beneden is of naar boven Ik doe het er gewoon in zoals ik het op dat moment vast heb, en dus is het een zooitje in mijn bestekbak, maar alles wordt wel netjes schoon hoor
Wij hebben voor het bestek een speciaal rekje in de vaatwasser. Daarbij kan het bestek echt alleen met de steel naar beneden gezet worden. Het zijn van die gleufjes waar de bovenkant niet in past.
dat heb ik ook, maar bij mij zijn dat klepjes die je naar de zijkant kan buigen, heb je dat al eens bekeken?
Bijna alles gaat met de stelen naar beneden, behalve de aardappelschilmesjes/steakmessen. Verder alles netjes gesorteerd links de messen en vorken de daarvoor de gebaksvorkjes. In het midden de scherpe mesjes en voor het vakje de theelepels. En rechts het afwijkend bestek (van kyra, pizzasnijders ed) en de lepels en daarvoor de dessertlepels. Als het niet precies zo in de vaatwasser staat, ruim ik het opnieuw in. Maar eigenlijk ben ik altijd degene die de vaat inruimt dus gaat het ook bijna altijd op mijn manier.
bij mij is het altijd 1 grote chaos in me bestek bak van de vaatwasser het gaat er met de steel naar beneden, naar boven net hoe het uit komt ook doe ik alles door elkaar theelepen bij een mes wat maakt het uit truus doet haar werk en daar gaat het om.. is het niet schoon dan moet hij voor straf nog een rondje mee