Als ik al thuis koffie drink, dan is het alleen latte macchiato caramel uit de dolce gusto. cappuchino hazelnoot is ook lekker
Nespresso hier, ik vind het ook geen rommel geven verder, hebben onder de gootsteen een afvalscheidsysteem en in 1 van de bakken past precies de recyclezak voor de cups, dus als het bakje vol is, lade open, bakje leegkieperen boven de zak en alweer klaar . Alleen balen dat juist de envivo sinds de coronacrisis niet leverbaar is, want dat is echt mijn ochtendkoffie. Wij hebben al een jaar of 4 een pixie, en geen problemen mee gehad al die tijd. Wel alleen nespresso cups, dat scheelt geloof ik.
Wij hadden een Dolce Gusto, maar ik vond de koffie te duur en de rommel van de cupjes was ik ook zat. Nu een kleine bonenmachine, heerlijk! Wij drinken allebei gewone koffie, en ons apparaat kan 1 kopje per keer zetten dus ideaal. En er zit een melkopschuimer bij, dus af en toe drinken we ook een lekkere cappuccino nou moet ik wel eerlijk zeggen dat we toen onwijs veel mazzel hebben gehad dat het apparaat was afgeprijsd, want ik zou dus nooit 300 euro of meer voor zo'n ding betalen
Dit doe ik ook. Vind ik tot nu toe de lekkerste koffie, maar drink maximaal 1 bakje koffie per dag. Met opgeschuimde melk. Echt een momentje even.
Hier een apparaat gekocht van 600 euro ofzo. Heerlijk verse bonen. En Lotte met verse melk. Zou niet anders willen. En nee zijn geen grote koffie drinkers. maar die 1 a 2 koppen die ik per dag drink moeten wel lekker zijn
Niet....Ik heb een standaard filter koffiezetapparaat en ik ben de enige thuis die koffie drinkt. Het is me teveel werk om voor mij alleen koffie te zetten. Ik drink nu soms van die zakjes voor cappuccino. In november met blackfriday willen we een bonenmachine aanschaffen. Dan een stuk makkelijker voor mij om even een kopje koffie te pakken.
Wij hebben sinds vorige week een halfautomatische pistonmachine. Zelf de sterkte en hoeveelheid van de koffie bepalen. Het is even zoeken naar wat je lekker vindt, maar manman, wát een geweldig apparaat
Wij zijn sinds een jaar weer af van de bonenmachine en terug op oldschool filterkoffie met de moccamaster. Bevalt erg goed en geen gedoe meer met schoonmaken/servicen enz. Ik heb er nog wel een melkopschuimer bij om cappuccino te maken.
Ik heb een pruttelpotje ( Bialetti) en een nespresso machine. Ik drink mijn koffie bij voorkeur zwart en erg sterk. Heerlijk
Wij hebben deze. De solis pro 115. Heet nu sage. Koffie zetten kost wel wat meer tijd als je een cappuccino wil hebben, daarom heb ik nu een melk opschuimer aangeschaft, dan hoef ik het schuimpijpje van het apparaat niet te gebruiken. Is net wat sneller. Ben zo blij met dit apparaat! Wij gebruiken de bonen van Douwe nr 9
Hier een volautomaat van Jura en een Nespresso pixi. Oh en nog een Bialetti Moka, maar die gebruik ik alleen op vakantie.
Als ik alleen ben, drink ik koffie uit de dolce gusto. Als man thuis is, drinken wij vaak ouderwets filterkoffie. Of man een latte uit de dolce gusto en ik een lungo.
Wij hebben een bonen apparaat met een melkschuimer eraan vast. Heerlijk, ik hou alleen van cappuccino/latte, en m’n man van een lekkere sterkte bak koffie. Is beide mogelijk. Met bonen van de Hema, goedkoper dan ons nespresso apparaat. Wij hebben er 2 gehad en allebei na jaar/1,5 jaar kapot, terwijl het geen goedkope apparaten waren!
wij hebben een delonghi bonenmachine. https://www.mediamarkt.nl/nl/product/_de-longhi-ecam-22-110-b-magnifica-s-zwart-1142656.html?channable=e21783.MTE0MjY1Ng&rbtc=%7C%7C%7C%7Cp%7C%7C&gclid=EAIaIQobChMI4pfZkrb56AIVDKh3Ch2zyQm9EAQYASABEgK9FfD_BwE&gclsrc=aw.ds prima apparaat.
Ik lust geen koffie. Koffie voor mijn man zet ik (of zet hij zelf) met zo'n percolator op het fornuis, of met een filter boven op een kopje. Nogal ouderwets volgens mij . Voor bezoek oploskoffie omdat ze hier daar meer van houden.
Wij hebben een kleine French press, waar we zelf bonen voor malen. Op ons beide werk is de koffie zo vies dat we allebei een thermobeker hebben met een ingebouwde press. Werkt fantastisch. Ook een kleine nespresso staan, met hervulbare cups. Die komen dus van dezelfde bonen, maar andere maalstand. Als we veel bezoek hebben gebruiken we gewoon de cups van nespresso. Wij drinken op werkdagen dus 1 beker French press. In het weekend misschien 1-3 kopjes per persoon uit de nespresso. Wij hebben de proefpakketten van Simon leevelt geprobeerd om te kijken wat we de lekkerste bonen vinden.
Nespresso, staat op het aanrecht en wordt de hele dag doe gebruikt. Wij kunnen niet meer zonder. Edit: extra fijn dat je verschillende smaken ermee kan maken. Dochter drinkt decaf, man met cafeïne, ik ook meestal decaf en als ik het nodig heb voor een dessert of gebak oid gaat er een zeer sterke ristretto in.
Filter met koffie in filterhouder bovenop het kopje zetten. Kokend water uit de waterkoker erop en klaar.