Hoi meiden, Wij hebben 2 namen voor onze dochter bedacht en daarnaast nog een roepnaam. Ik denk er aan om in het geboortekaartje dat zo neer te zetten: Voorkant: Catrien Binnenkant: Onze dochter is geboren: Helena Catarina. en daaronder: Catrien is geboren om .. uur, weegt .. en is .. lang. Is dat duidelijk? Of moet ik er nog bijzetten 'we noemen haar Catrien'? Het lijkt mij wel duidelijk genoeg zo, maar ik ben benieuwd hoe jullie het zouden doen. PS. Deze namen zijn fictief gekozen
Heel mooi zo en heel duidelijk! Moet wel zeggen dat ik gelijk dacht, Catrien duck! Dus 'gelukkig' las ik daarna dat ze fictief waren! hihi!
Wij doen het ook zo! Heel trots laten we weten dat op dieendie datum om die en die tijd is geboren Roepnaam Naam Roepnaam is zo lang en zo zwaar. Lijkt mij duidelijk
Ik vind het helemaal duidelijk! En omdat je aan de voorkant al de 'roepnaam' hebt staan, vind ik zelfs dat je niet eens perse Catrien is geboren om ... etc hoeft te schrijven als je dat niet wil. Wij hebben het zelf ook ongeveer zo gedaan. Aan de voorkant stonden/stond de roepnaam/roepnamen. Aan de binnenkant de roepnaam en volgende namen en daaronder de tijd, het gewicht en de lengte zonder nogmaals enkel de roepnaam te noemen zegmaar. Liefs Hanneke.
wij ook op de voorkant de roepnaam. en aan de binnenkant de volledige namen. wij hebben er wel heel bewust voor gekozen om de roepnaam ook de eerste naam te maken. om een voorbeeld te geven. de letters van mijn vriend zijn a.r.r hij werd op school en dergelijke altijd met A aangesproken in eerste instantie terwijl zijn roepnaam R is. vandaar dat bij ons de roepnaam ook de eerste naam is.
Dat kan bij ons helaas niet. Catrien Helena Catarina vind ik niet mooi, omdat de 1e en 3e naam dan teveel op elkaar lijken. Maar ik begrijp wat je bedoelt en heb daar ook over lopen twijfelen.
Mijn ouders hadden: Doopnaam .. cm en .. gram we noemen haar Roepnaam En dat x2 want ik was een tweeling Voorkant stond niks op behalve een plaatje
Helemaal duidelijk, niks meer aan doen. Er zijn wel meer mensen van wie de roepnaam met een andere letter begint dan de eerste voornaam. Geen probleem, daar zijn anderen snel genoeg aan gewend. Bijvoorbeeld een H.C. met als roepnaam Dirk, of een C.F. met als roepnaam Trijntje.
hoi hoi ik vind het zo duidelijk genoeg hor! niet aan veranderen!!! en ik ben het met de andere dames eens dat je haar roepnaam niet eens nog eens hoeft te vermelden hor. wat overigens ook een optie kan zijn bijvoorbeeld : gelukkig zijn wij met de geboorte van ons dochter: EVA Evaliene, Katarina de Boer ons prinsjes weegt ..... gram en is .....lang ps: hier staat alles recht onder elkaar maar ik zou het in het midden uitlijnen!