We hebben gisteren de 20 weken echo gehad en we moeten a.s. dinsdag voor een GUO. Ik heb een verhoogde kans op een kindje met Down (1:54) en tijdens de echo gisteren is er een cyste gezien in de hersentjes en een paar in de darmpjes. Mogelijk kunnen deze ook vanzelf weer weggaan (iig die van de hersentjes, over de darmpjes kan ik nu niets vinden). Dit in combinatie met de verhoogde kans op Down had tot gevolg dat we konden besluiten verder te laten onderzoeken dmv dus de GUO. Alle ledematen waren wel in verhouding met de duur van mijn zwangerschap gelukkig. Na overleg samen besloten dit toch te gaan doen alhoewel we beseffen dat dat ook geen garantie gaat geven waarschijnlijk. We willen nog wat vragen beantwoord krijgen daar. Ondanks alles kan ik nog steeds genieten van de zwangerschap en begrijp mezelf hierin eigenlijk niet. Zorgen maken heeft eigenlijk geen nut,we kunnen er niets aan veranderen en het was zo heerlijk om die kleine zo te zien bewegen.Hij/zij lag geen moment stil. We wilden het geslacht niet weten maar volgens mij heb ik toch gezien dat het een jongen is (stiekem gekeken,kon me niet bedwingen). Heeft iemand ervaringen met cystes die zijn ontdekt tijdens de zwangerschap? Groetjes
mama40 erg voor jullie.. we zaten gisteren ook met dilemma of combitest op 12wk doen of niet. Besloten toch te doen omdat zelf weten dat we niet met kindje met downsyndroom kunnen leven.. misschien egoïstisch maar we hebben het samen besloten mochten de kansen groot zijn dan gaan we verder onderzoeken.. Mag ik vragen of je dat weet pas bij 20wk of je had die 1:54 uitslag bij 12wk gekregen Ik heb verder zelf geen ervaring meer, sterkte!
Hoi Piccolina, We kregen de uitslag met 12 weken. We hadden besloten van te voren dat wanneer er kans op Down was, wij het toch wilde laten komen. We deden de combitest meer voor de andere afwijkingen. Mochten die aanwezig zijn dan leek afbreken van de zwangerschap ons "makkelijker" (voor zover je dat natuurlijk kunt zeggen maar weet even niet hoe anders te schrijven) met 12 weken dan pas met 20 weken. Het is ieder zijn eigen keuze om een kindje met Down te laten komen of niet, wel heel goed dat jullie er samen over praten,Hebben en doen wij ook nog steeds en het scheelt de helft van de zorgen! Sterkte met de test!