Na 2 kindertjes te hebben gekregen zijn er toch behoorlijk wat striae streepjes op mijn buik ontstaan. Nu heb ik al eens op de site gelezen dat er verschillende middeltjes voor bestaan om deze streepjes wat te laten vervagen. Wie kan me vertellen wat ik het beste kan kopen? Veel liefs, Selin
Ik gebruik op dit moment Biovergetures van Biotherm (ICI Paris gekocht), mijn man zegt dat ze minder worden. Heb ook wel gehoord van dat tell sell slakkenslijm (ook wel verkrijgbaar bij de Tuinen).
Slakkenslijm, daar heb ik inderdaad al eens van gehoord. Heb de tuinen even gebeld en hij is nu in de aanbieding voor 13,99. Ga hem morgen meteen halen Laat jullie weten of het werkt! Andere tips zijn altijd welkom @Iloon, ja inderdaad geboren en getogen hahah
Ik heb zo'n beetje alles geprobeerd en ik zie er nog steeds uit als een zebra. Nu ik zwanger ben van de tweede gebruik ik maar Zwitsal Mama, maar of ik er geen streepjes bij ga krijgen? Ik ga er maar niet van uit...
Oei, nu ik het teruglees klinkt het wel érg zwartgallig... Het is trouwens wel iets gaan vervagen, maar het zijn littekens en die krijg je nooit zomaar weg. Als jij een wondermiddel hebt gevonden, laat je het mij dan weten? Groetjes, Zebra (haha, gewoon Flientje hoor!)
Ik heb ook een tijgerprint :-D Het is wel al minder dan direct na de bevalling! Maar helemaal weg zal t niet gaan denk ik. Dus heeft iemand een wondermiddel hoor ik dat graag hihi
Een aantal jaren geleden heb ik Biovergetures van Biotherm gebruikt voor mijn dijen, hielp toen prima. Je ziet alleen nog wat witte streepjes als ik erg bruin ben, maar verder niks. Ik heb nu (nog) geen striae, maar mocht ik het weer krijgen dan koop ik zeker weer een tube van biotherm.
vitamine E capsules hebben bij mij wonderen gedaan op mijn littekens (niet bij striae maar heb gehoord dat het daar super op werkt) ik heb bij de tuinen oid de puurste vorm van vitamine e capsules gekocht deze kapotprikken (zijn soort van badparels) en inmasseren op het litteken. Heeft bij mij enorm gewerkt. Voor het rode van de littekens heb ik calendula van vsm? deze heeft ook bij mij de roodheid enorm geholpen. Veel succes en hopelijk heb je er wat aan.
Ik heb echt totaal geen problemen met het feit dat ik ook strepen op mn buik heb. Dan wel alleen onderin maar ik weet waarom ik ze heb en om die reden zou het geen eens een drama zijn om mn buik vol te hebben staan. Maar ze worden vanzelf lichter. Weggaan doen ze nooit. Je huid is gewoon gescheurd en dat zijn dus de streepjes. Smeren za wellicht hepen maar weggaan doen ze echt niet
je kan smeren wat je wil, maar het is de tijd die maakt dat het wat lichtere streepjes gaan worden. je huid goed soepel houden met een voedende bodylotion, of vochtingbrengende gel is iets wat altijd al aan te raden is. gewoon goed voor je huid
hier ook een wandelende streepjescode, de kassa begint nog net niet te piepen als ik erlangs loop maar tot op heden nog geen wondermiddel gevonden, jammergenoeg. groetjes Nienke
Veel van die middeltjes werken niet. En om nou te gaan kopen totdat je er een hebt gevonden die echt goed is ben je tig eeuwen en euro's verder en zijn de strepen inmiddels vanzelf vervaagd. Ik snap heel goed dat je het vervelend vind hoor en dat je er zelfs een beetje onzeker van kan worden ik heb ze zelf namenlijk op mn dijen, billen en borsten En net zoals Denise hierboven zegt... :ik weet waarom ik ze heb en om die reden zou het geen eens een drama zijn om mn buik vol te hebben staan. Xx
Helaas heb ik ook nog geen wondermiddel gevonden. Tot de 38 weken had ik nergens last van, maar daarna is mijn huid enorm gaan scheuren. Zo erg dat ik er gewoon pijn van had. Nu zijn er grote lelijke littekens die overblijven. Een bikini kan ik voorlopig wel even vergeten (om nog niet te spreken over de flubbuik van me). Maar ach ik vind het allemaal niet zo erg meer, komt misschien wel als het weer zomer wordt :-S Mocht iemand alsnog een wondermiddel hebben gevonden, ik hoor het graag.
Lelijk hè, die straie. Heb er helaas al last van vanaf week 22. Alleen op m'n buik en bovenzijkant van m'n borsten, en niet zo extreem als ik soms op plaatjes zie, maar toch vind ik het freaking lelijk. Ik gebruik buikbalsem van de Etos, maar heb het idee dat het nix helpt. Ach, één schrale troost, na de zwangerschap worden de strepen wit en vallen ze veel minder op. En volgens mij worden ze dan ook dunner, naar het schijnt.
Ik heb van biodermal littekencreme gebruikt voor op mijn dijen en die zijn haast weg valllen niet zo op al moet ik wel zeggen dat ik al toen ik net zwanger was van die zwangerschapsolie heb gebruikt tot het einde van zwangerschap heb niks op mijn buik.