Hi dames, Hier weer eens een stiekeme meelezer die nu toch maar is aangemeld om jullie raad te kunnen vragen. Mijn man en ik proberen sinds maart 2010 te zorgen dat ik zwanger raak, duidelijk zonder succes helaas. Sinds november 2011 ben ik onderzocht in het AMC en pas afgelopen september heb ik te horen gekregen dat ik toch, in tegenstelling tot wat men eerst dacht, PCOS heb. In november ben ik gestart met Clomid na nog een HSG om zeker te zijn dat mijn eileiders in orde zijn (dat waren ze gelukkig). Ondanks dat ik al eerder temperatuurde hecht ik er pas sinds 2 maanden waarde aan, daarvoor leek het meer op een kindertekening. Vorige maand ging het al beter en deze maand gaat het, naar mijn idee, prima. Ik zit nu op CD 29 en heb mijn eisprong gehad op dag 17 (denk ik). Vorige maand had ik een LF van 12 dagen, ik ga nu maar uit van de standaard 14 dagen, wat betekent dat ik 31 december (leuke datum!) danwel ongesteld moet worden, danwel kan testen. Nu komt mijn temperatuur nooit boven de 36.8, in geen van de 8 cycli die ik heb bijgehouden. Vanmorgen was deze echter ineens 37. Verder heb ik op dag 5 DPO een dipje gehad die ik toen niet begreep. Stiekem begin ik nu echter wat hoop te krijgen..wat denken jullie? Ik heb op dag 15/17/19 flink m'n best gedaan er wat van te maken . Daar omheen ook maar dat heb ik niet vastgelegd omdat het niet echt van belang was in die zin. Wie kan eens meekijken? En nog een vraag; dat onrustige vóór ei, is dat normaal? Dacht altijd dat dat ook ongeveer gelijk moest zijn... En de laatste vraag; is 31-12 testen ok of beter wachten? FF geeft aan dat ik pas 5 januari zou moeten testen?! Snap er niks van... Voor nu heb ik rare steekjes in mijn lies maar dat heb ik een x eerder gehad en dat betekende niets. Verder vannacht onverklaarbaar vaak wakker geworden en hoofdpijn. Alvast bedankt voor de antwoorden. En ja ik weet dat ik gewoon geduld moet hebben, maar dat is soms zo verdomd lastig . (Gut, lang verhaal, sorry!)
Zou gewoon oudjaarsdag een kruidvat 2v5 testje doen hoor . Je kaartje ziet er goed uit, al zou ik denken dat je eisprong 2 dagen later is geweest (19e dus). Weet niet waarom je zelf een kruis hebt geplaatst en of FF hetzelfde aan zou geven?
Je kaartje ziet er super goed uit! Wow! Ik zou ook een testje halen. Ik denk dat je eisprong wel goed in het kaartje staat trouwens, maar ben sinds een paar dagen wat onzeker over mijn kaartjes-lees-skills...
Bedankt voor de reacties! @ Saz667: FF gaf een stippellijn op dag 19 idd, maar op dag 17 had ik echt typische ovulatiepijn en mijn gyn gaf aan dat de dip op dag 17 impliceert dat dat de dag was.. Zeker weten doe ik 't dus niet... Lastig hoor die materie haha. @ annabeth mijn gevoel zegt dat ik goed zit, maar ja...das maar gevoel en mijn lijf heeft mij al vele malen voor de gek gehouden dus 't blijft onzeker, vervelend is dat he? Heb al testen in huis voor de zekerheid (tja...geen idee waarom) dus zaterdag maar eens kijken wat ie aangeeft als ik dan nog niet ongesteld ben. Duimpjes draaien nog maar even!!
Ik kon het niet laten en heb vanmorgen getest met een Kruidvat 2v5 test. Helaas, witter dan wit... Vreemd genoeg ook nog geen enkel teken van een naderende menstruatie, dus afwachten maar.
Jammer, maar t kan nog steeds. Sommige meiden die wel zwanger zijn testen pas later positief. Als je temp hoog blijft, zou ik t gewoon over twee dagen opnieuw proberen.
Ja dat is het rare, temperatuur is nog steeds 37 graden. Nog nooit zo hoog geweest zonder dat ik verkouden was/laat ging slapen/etc. Nog maar even geduld en dan word ik of vanzelf ongesteld, of ik test nog een keer zondag of maandag. Heb hier zo geen geduld voor haha .
Ja die temp van jou lijkt echt heel goed! En dat geduld heb ik ook niet hoor, hahahahaha. Maar is het met die van Kruidvat niet zo dat je ze eigenlijk pas vanaf de nod kunt gebruiken? Het kan best dat sommigen er voor de nod al positief mee testen, maar dat lijkt me dan niet standaard...
Officieel wel inderdaad maar de meesten testen volgens mij al voor NOD positief met die test. Nou ja, geduld geduld!! Dit is trouwens het kaartje op de manier zoals FF het invult, heb 'm even omgezet!
Ja, zo is het kaartje goed! (eisprong op dag 19). Je zit dus nu op 11 dpo, en dat kan nog wel te vroeg zijn voor een positiieve test Hopen dat hij nog 2 dagen zo hoog blijft, dan kan je er weer een testje aan wagen!!!
RoGiJuLi mag ik vragen hoe je dat zo zeker weet? Vanmorgen was m'n temperatuur 0,4 graad lager trouwens, zie kaartje. Dus ik denk dat ik vandaag of morgen wel ongesteld word. Jammer, maar als 't dan toch niet raak is wel fijn, met goede moed door naar de 3e Clomid ronde! Het doet in elk geval z'n werk zo te zien! Ik zou dan trouwens toch nog steeds dag 17 zeggen, 17 + 14 = 31 dus dat zou ook goed kloppen. Maar goed, LF van 12 dagen kan natuurlijk ook...
Wel later naar bed inderdaad, daar dacht ik ook aan, maar dat heb ik afgelopen maand 2x gedaan en nog veel later dan dit, dat had toen geen invloed. Nou ja volgens de ff lijn is morgen m'n NOD ipv gister dus dat maar even afwachten. Misschien word ik vannacht ongesteld .
Spannend dat je temp weer omhoog is geschoten! Misschien toch maar een testje wagen als je morgen nog niet ongesteld bent. Het zou een mooi begin van het nieuwe jaar zijn... een dikke positieve test....
Helaas pindakaas, dag 33 toch ongesteld geworden! Maar wel blij mee, beter zo dan negatief testen (en dus ook echt niet zwanger) maar ook geen menstruatie. Zaterdag weer beginnen met Clomid, met goede moed door voor (clomid) ronde 3!