Hai meiden, Ik geef bv aan mijn manneke, eerst aan de borst en daarna uit een fles afgekolfde melk. Dit omdat hij niet zo labng aan de borst drinkt en nog steeds erg moe is. Nu was ik erg bang voor de groei omdat dylano niet groeide op de bv en ik bij hem moest stoppen van de kinderarts. ik wilde en wil zo graag dat t lukt dus voor de zekerheid blijf ik nog even kolven en bij geven. Dylarius was bij de geboorte 2810 en is afgevallen tot 2630 bvervolgens groeide hij en viel weer af. vorige week was hij weer gewogen en woog hij 2920 en gisteren woog hij 3130 dus in 8 dagen is hij 210 gram gegroeid. dat is toch goed? Maar nu heeft hij sinds de geboorte dat hij echt water poept, er zit geen kleur aan, maar ik moet dus hem wel 2 tot 3 x per dag helemaal verschonen en t bedje ook. Ik weet ook zeker dat t geen plas is, omdat ik t een aantal keer gewoon uit zijn anusje heb zien lopen zonder kracht er achter, ineens was de molton gewoon nat en t was geen plas. Het lijkt dus ook echt niet op de bekende spuitluiers. Hijpoept overigens voor en na elke voeding kleine beetjes dus ook dat is er wel en ook plast meneer goed. Wat ik me afvraag is of er meer mensen dit herkennen? Ik moet nu morgen naar de ha hiervoor want de assistente denkt aan diaree, maar daar ben ik t niet mee eens, maar voel me wel een beetje erg bezorgd nu.
Hoi mamaJanneke, 210 gram in 8 dagen is heel erg goed hoor. Borstvoeding kindjes moeten ongeveer tussen de 90 en 200 gram per week aankomen,dus hij is netjes gegroeid Wat je beschrijft van het water poepen,is voor mij ook onherkenbaar. Is het gewoon helemaal doorzichtig? Dus na de meconium is hij gewoon water gaan poepen?
fijn om te weten dat hij in elk geval super groeit Dat is een hele geruststelling hoor, wetende dat mijn bv dus toch goed genoeg is voor mijn uk. ja dit is inderdaad na de mecomiumpoep, maar daarnaast heeft hij ook de gele slijmerige poep, maar wel heel weinig. en dan echt dat water zonder kleur dus ja doorzichtig. ik wacht wel af wat de ha gaat zeggen. Hij heeft het overigens niet elke keer, maar 2 a 3 keer op een dag.
het groeien lijkt me ook supergoed! De waterachtige stoelgang herken ik ook niet, maar de ha zal het je morgen wel weten te zeggen. Veel succes!
dank je wel. ik laat t weten als ik meer weet. wel fijn ombevesteging te krijgen dat hij groeit en goed, naast de weegschaal
Mylan had het ook in het begin volgens mij, kon echt niet alleen plas zijn. de kraamhulp zei dat het met bortsvoeding voorkwam als je kleine de voeding soms optimaal verwerkt er komt dan geen kleur en het is niet dikker. alleen de hoeveelheid bij jouw kleintje is wat veel, dus zeker even de moeite waard om het na te vragen ivm uitdrogen. en dit gaat echt veranderen hoor, voordat je het weet zit hij helemaal onder de echte poep.
Nou ik ben geweest en de huisarts wist het ook niet en heeft de kinderarts gebeld en zoals jenny zegt is het dus. Dylarius haalt alles uit de borstvoeding en scheidt daardoor alleen water uit. hoop wel dat t snel verbeterd, want ik moet m elke dag wel een keer extra omkleden omdat ik m dan natuit bedje haal en als t tegen zit 3 x extra. Heb gisteren dus maar extra kleertjes gekocht.
Wel een geweldig compliment om te horen... dat jouw voeding zo super is dat er geen 'afval' van over blijft!
nou mooi dat je nu weet hoe of wat. jammer alleen van het verschonen steeds, maar ja is niet anders. gaat wel weer veranderen hoor geniet van de kleine