Ik zie de toekomst positief in. Niet zo'n goed jaar achter de rug, maar nu lekker met mijn twee kindjes. Ik heb een koophuisje (dus ik bouw een klein beetje vermogen op) en ik kan zodra mijn dochter 4 wordt en naar school gaat meer gaan werken heb ik net te horen gekregen, dus meer verdienen. Hoe fijn is dat?
Met heel veel zorgen, traumas, eenzaamheid leef ik dag bij dag. ik ben ook net gescheiden. Maar wat mij duidelijk is geworden niet meer naar de toekomst kijken. Maar genieten van elke dag en wat je hebt. Natuurlijk zitten er zware dingen tussen. Ik wens ook dat er oplossingen zijn voor mensen die geen kids kunnen krijgen en andere vreselijke dingens. Dus dames be strong voor je toekomst want het begint bij vandaag! En allemaal supermeiden hier op zwangerschapspagina!
Hier zie ik het positief in. We hebben een prachtige zoon van bijna 2. Ben zwanger van een dochter. Prachtige koopwoning met flinke tuin. Drie heerlijke honden. Een leuke baan die goed salaris binnenbrengt. Een eigen zaak die goed loopt (mede dankzij mijn lieve vriend die zich er 200% voor inzet) Mede daardoor hoeven we ons financieel geen zorgen te maken. En we zijn boven alles gelukkig met elkaar...
Wat fijn om te lezen dat er ook mensen zijn wat zich ( nu nog ) geen zorgen maken. Ik gun het jullie van harte. Het valt me wel op dat er steeds meer mensen in de problemen komen, om wat voor reden dan ook. Meestal zie je depressie of financieel. Voor alle meiden wat de toekomst somber in zien door financieen, werk, kinderwens of een ander probleem of advies, laat dit de plek zijn waar we elkaar een hart onder de riem kunnen steken.
Geen idee.. Omdat er altijd wel iets op je pad komt, wat je leven een heel andere wending gaat en kan geven. We hebben een dak boven ons hoofd, eten en liefde en beiden nog werk en zijn alle vijf 'gezond' en daar sta ik dan bij stil als ik nadenk over de toekomst. Het komt zo als het komt.
Het ligt er ook aan wat je een beetje als toekomst ziet? De komende weken, maanden of jaren? Of toekomst als heb ik een goed pensioen ed. Ik heb het in mijn post over mijn toekomst over de komende 6 maanden-1 jaar, verder dan dat probeer/durf ik niet te kijken
Het maakt niet uit over wat voor een tijdperk, of je je nu zorgen maakt over iets wat over een maand is of iets over 40 jaar, zorgen zijn er altijd. Maar juist nu in deze crisis, hoeveel gezinnen hulp nodig hebben ( lees ook vaak dingen hier op zp hoe moeilijk gezinnen soms rond kunnen komen ) dat word volgens mij alleen maar erger ook mede omdat de werkloosheid nog steeds stijgt.
Ik zie mezelf eigenlijk geen werk krijgen. Ik ben voor zo'n beetje alles te hoog opgeleid en heb een opleiding gedaan waar geen droog brood mee te verdienen valt en nauwelijks werkervaring. Maar de tijd die ik dan overhoud voor mijn zoontje zal in ons voordeel werken. Bovendien heb ik de mogelijkheid een tweede studie te doen. Ik weet alleen nog niet of ik dat ga doen, dan moet ik namelijk wel weer een stage vinden.
Géén idee. Denk daar niet echt over na. Maakt mij ook niks uit, er is altijd wel ergens iemand op de wereld die het slechter heeft.
Ik zie het soms ook wat somberder in. Ik ben in oktober gaan samenwonen. Beide redelijke baan. Dacht ook meer financiele ruimte, want ik had vorige huis hoge huur en geen recht op geen toeslagen niets. Maar helaas het is bijna zeker dat ik vanaf maart geen werk meer heb. Dat geeft mij voor de toekomst toch een somberder gevoel. We zouden vanaf het voorjaar voor een baby gaan, maar in de ww wordt dit het niet. Verder zie ik het wel goed in hoor... Het loopt met ons en alle kinderen goed. Ik bedoel financieel is het ook geen ramp, want alle vaste lasten etc kunnen ondanks ww ook betaald worden, maar toch... ik had na veel tegenslagen gehoopt op nu wat voorspoed!
Ik zie de toekomst zonnig in.Heeft ook met mijn geloof te maken.Zorgen maken is tijdverspilling.Heb veel mee gemaakt en alles komt altijd goed. Hoop volgend jaar naar Italie te emigreren,er is redelijk veel vraag naar Engelse docenten. Ondertussen Italiaans leren en op en neer naar Italie,heerlijk!
Pfoeee...Mijn partner en ik hebben een vast baan. Ben niet bang dat dat veranderd. Samen hebben wij een dochter en willen graag een 2e kindje. Maar financieel hebben wij het niet echt breed. Onze hypotheek beslaat 1/3 van ons inkomen. Daarnaast de kinderopvang en alle andere kosten, weet ik niet of wij het financieel zouden redden met een 2e. Maar als ik de zorgen van andere dames lees, vind ik dat veel erger en dat zet mijn 'probleem' even in perspectief.
Financieel is maar relatief. Ook ik heb geen financiele zekerheden,en toch zie ik de toekomst positief in. Als alleenstaande mama van al 1 kind met nog 1 op komst,ben ik gewoon gelukkig met het feit dat we gezond zijn. Meer wens ik eigenlijk niet...
Ik zie de toekomst voor me dat we allemaal in een parallelle wereld leven onze gedachten gescheiden van ons wezenlijke mens zijn. We worden steeds individualistischer en egoïstischer we hebben geen zin om rekening te houden met de ander want we vinden onze eigen welbevinden belangrijker dan die van een ander. Europa zal een grote staatsmacht worden zoals Amerika en Rusland. Dus inwoners hebben niks meer in te brengen en zijn een nummertje in een groot hypocriet loket aan regels. Niemand wil zich naar die regels leven dus worden mensen in huizen geïsoleerd. Vanuit huis zullen de meeste mensen werken zonder te weten wie er naast je woont. Gemeentes zullen uit kleine communities bestaan waar onderlinge machtsstrijden plaats vinden.. Alles zou alleen maar duurder worden en de super rijke worden naar een Utopia op de maan gebracht waar ze een nieuwe samenleving beginnen. Europa wordt het nieuwe derde rijk genoemd. Niemand durft Hitler aan te halen maar Europa is nog nooit zo verdeeld en racistisch geweest er bestaat niet meer de Nederlander of de Engelsman maar de west/ oost/ zuid Europeaan. De Taliban heeft een enorme impact gehad op het geloof, het christendom en katholicisme bestaan niet meer alle geloven zijn in een nieuwe kruistocht geneutraliseerd om de oppermachtige staat Europa een religie te geven het "europisme". ....... ....... Poef en toen werd ik wakker uit mijn droom..... Geen idee hoe de toekomst eruit zal zien, kindje, man, werk, nieuw huis, een modaal inkomen (wie wil daar nou niet van dromen). We zullen het zien wat de jaren ons brengen
Gezondheid, ik heb veel gezondheidsklachten en daardoor ben ik geregeld best bang voor de toekomst. Leven met een chronische ziekte, chronische ondraaglijke pijn en ziekzijn, dat trek ik niet.. Maar ja, niet teveel aan denken. Ik heb er geen invloed op. Financieel, waarschijnlijk zijn we over een paar jaar miljonair (niet door de loterij) .
Ik zie de toekomst positief in. De oudste kinderen doen het goed op school en met de jongste gaat het geweldig. We zijn allemaal gezond. Financieel gaat het goed. We hebben allebei werk.Geen schulden. Ik hoop wel in de toekomst een switch te maken naar ander werk.Werk nu al meer dan 15 jaar in dezelfde sector en wanneer de jongste naar school gaat wil ik een switch gaan maken. Nu vind ik dat te onrustig want het is al druk en hectisch genoeg met 3 kinderen. Natuurlijk fantaseren wij ook weleens over de loterij winnen maar als we dan bedenken wat we daarvan zouden willen doen dan zullen we daar toch niet gelukkiger van worden want gezondheid hoe cliche het ook klinkt is nooit te koop en eigenlijk hebben we alles al wat we maar kunnen wensen.
Ten eerste de hoop op de lotterij kan je beter vergeten. Het maakt je gek om niets en dat je iets wint is nihil. Wanneer je een goed inkomen wil hebben moet je er gewoon hard voor werken en je best doen. Wij hadden het vorig jaar heel erg moeilijk waardoor we soms geeneens vlees konden kopen. Door hard mijn best te doen en als een gek te solliciteren heb ik gelukkig eindelijk een baan en mijn man een 2de baan. Ten tweede wanneer je nu al met veel twijfels begint zou ik geeneens aan een opleiding beginnen. Een opleiding eist aandacht,concentratie en doorzettingsvermogen. Ten derde ik begrijp je heel goed.. alles word haast onbetaalbaar.. Maar geniet van de kleine dingen die je nu hebt. Ik wil ook verhuizen naar een groter huis, maar ik weet dat het nu niet kan dus maak ik mijn eigen appartement nu wat leuker.. Blijf sterk in je schoenen staan en ga ervoor. Twijfel niet teveel en doe juist de dingen die je graag wilt.
Ik zie mijn/onze toekomst zonnig in. Er zit een stijgende lijn in onze financiën. Het gaat niet zo hard als ik zou willen, but that's life
Ik zie het zonnig in. Zeg altijd tegen mezelf het kan alleen maar beter, als er weer eens een tegenslag op ons pad komt. Helaas zijn dat er veel geweest en nog steeds, maar denk dan vrijwel direct het kan alleen maar beter. Ben een enorme relativeerder, en vorm vaak alles zo dat ik het op de een of andere manier vol kan houden. Ik schat in dat we onze dromen gaan waar maken. We werken er in ieder geval hard voor om dit te bereiken. Met slag en met stoot!