moeite met lopen. Is dat normaal?

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Speklapje, 22 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Speklapje

Speklapje Actief lid

6 jan 2013
    195
    10
    18
    NULL
    NULL
    Hoi

Onze kleine is bijna 4 weken.
    Ik heb een goede bevalling gehad. 5 uurtjes. 2 hechtingen.
    Na 5 dagen al even lekker naar buiten gegaan. Toen had Ik al wat last met lopen maar dat is logisch zo vlak na de bevalling.

Nu ben ik gisteren een stuk met hem wezen wandelen. Echt niet heel ver. Maar bij thuiskomst doet me onderrug erg pijn en me benen zijn erg vermoeid.
    Tis gewoon zwaar om op me benen te staan. Net zo'n gevoel alsof je een zware dag op het werk heb gehad.

Is dat normaal na bijna 4 weken? Ik ben echt iemand die uren Door de stad kan slenteren maar nu houd ik het niet lang vol. Moet ik dit aangeven bij de huisarts?

2. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Tsja, ik herken dat gevoel...
    Ikmheb het erop geooid dat alles tijdens je zwangerschap wat is verweekt en je lijf na de bevalling weer in balans moet komen. Je baby, vruchtwater,placenta was een aardig gewichtje in je buik..
    Het is bij mij vanzelf minder aan t worden...

3. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.879
    2.881
    113
    Noord-Holland
    Ik heb het ook :( het lijkt bij mij een te strakke bekkenbodem te zijn maar weet niet of echte pijn nog normaal is bij deze termijn. Ons kindje is ook 4w en ik kan maar15min rondlopen. Ga het wel aangeven bij de vk bij nacontrole.

4. sjanniee

sjanniee Fanatiek lid

15 aug 2012
    1.533
    0
    0
    Of het normaal is om na 4 weken nog zo'n last te hebben, weet ik niet.
    Ik had enkel op de eerste dag wat moeite met lopen, maar 5 dagen later liep ik alweer als een kieviet. Ondanks de hechtingen, ondanks de extreme bekkenpijn wat ik had tijdens de zwangerschap, ondanks mijn extreme heupproblemen etc etc.
    4 weken vind ik er wel erg lang, maar iedere vrouw is natuurlijk anders. Je zou altijd even kunnen overleggen met de huisarts.

5. sprits

sprits Fanatiek lid

21 feb 2011
    3.917
    376
    83
    Hoi.

Ik ben 10 weken geleden bevallen maar heb nog steeds pijn bij het lopen.
    Met name heupen.
    Ik hou ook nog steeds vocht vast dus mss heeft het met elkaar te maken.
    Ik hoor de klachten wel vaker. Ene lijf hersteld sneller dan de andere.

6. 2jees

2jees Niet meer actief

lijkt me normaal! ik had een bevalling van 1,5 uur maar kon een paar dagen amper lopen (hing echt aan mijn man) en bij 4 weken echt geen kwartier! Zelfs nu nog last als ik een stuk loop. Zal vanzelf wel weer goedkomen. Je lichaam moet ook een nieuwe balans zoeken he.

7. Mamadaisy

Mamadaisy Fanatiek lid

1 jan 2010
    1.533
    6
    38
    Ik heb het ook nog hoor!
    Ik houd ook nog vocht vast en voel mezelf nog steeds een olifant.
    Blijkbaar doet mijn lijf er na kind nummer drie toch wat langer over om weer in vorm te komen.

8. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Heel normaal hoor, je lichaam is echt nog aan het herstellen!

9. onzewens

onzewens Bekend lid

9 jan 2012
    561
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik herken het wel hoor. Heb ook last gehad van mijn bekken en een 18 uur durende bevalling maar had afgelopen zomer nog last van mijn onderrug en benen als we een kleine helling op moesten lopen op vakantie (wel met buggy dan) en mijn kleine man is al bijna een jaar!

Het duurt gewoon ff voordat je lichaam hersteld is. 9 maanden op, 9 maanden af gold voor mij iig wel. Maar het kan nooit geen kwaad om het te melden bij de nacontrole bij de vk. Misschien heeft ze wel hele nuttige tips voor je.

Deel Deze Pagina