Hoe zien je schoonouders jou?

Discussie in 'De lounge' gestart door Novastar, 27 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.062
    1.296
    113
    Nederland
    Vermoedelijk zal ze mij net zo'n betwetige rot "blaag" vinden als dat ze haar zoon vindt. Ze kan het overigens goed verbergen op haar manier, maar wij weten beter.

Mijn schoonpa is blij met mij en ik met hem! Het is een fantastische lieve man.
    Edit: zijn ouders zijn overigens gescheiden.

2. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Ik denk dat mijn schoonouders mij aardig maar rustig vinden af en toe een beetje gek.
    Wel weet ik dat ik echt een onderdeel ben van de familie ik hoor er echt bij.
    Ook zijn ze erg blij dat ik degene ben die zoveel van hun zoon houd (schoonmoeders woorden :D)

3. Missladybug

Missladybug Niet meer actief

Ze is helemaal totaal verzot op me en ik hoor er echt bij.
    Ze wil zoveel mogelijk contact en is op en top oma voor haar aanstaande kleinkind. Ze vind me de perfecte vrouw voor haar zoon en ik kan niet stuk bij haar.
    Ik vind haar heel lief, maar een beetje benauwend is ze wel soms.;)

4. MZS

MZS Fanatiek lid

7 mrt 2014
    1.605
    0
    0
    Home sweet home
    Ze zien mij als een dochter

5. MoniqueA

MoniqueA Bekend lid

11 sep 2008
    800
    0
    0
    Ze zeggen dat ze mij zien als hun dochter, maar tussen zeggen en wat ik voel zit een wereld van verschil. Wel weet ik dat we soms heel goed met elkaar overweg kunnen en soms totaal niet. Over het algemeen gaat het gewoon erg goed al hebben we beide af en toe onze eigen ruimte nodig.
    Toch heb ik vaak gehoord hoe ze over hun andere schoonkinderen denken en ik zou niet weten waarom ik anders ben. Sterker nog, dat vermoeden heerst. Toch moeten we het met elkaar doen, zeker nu ze ook oma wordt van ons kindje :)

6. Maev

Maev VIP lid

4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Mijn schoonvader en schoonzussen zien mij als een lieve zorgzame schoondochter. Schoonzussen vonden me wel jong (toen ze me nog niet kende) maar sinds we elkaar veter kennen gaat dat eigenlijk gewoon super! Mijn schoonmoeder heb ik nooit kunnen leren kennen, die was net overleden, maar ik heb van schoonvader begrepen dat ze heel erg blij met me geweest was.

Staat behoorlijk haaks op mijn ex schoonouders want die zien me liever letterlijk tussen 6 planken, hebben ze ook meerdere malen gezegd zowel tijdens de relatie als daarna.

7. Kimberly 33

Kimberly 33 Fanatiek lid

19 mrt 2014
    2.080
    0
    36
    Ze moeten me niet, zien me liever gaan , dus geen contact meer , en heel eerlijk voor mij hoeft het niet meer voor mij , ze geloven mijn ex op zijn woord ipv hun eigen zoon, en na het is het kind wel van jou kunnen ze bij mij de boom in.

8. wishtobe

wishtobe Niet meer actief

Zou het vrij letterlijk kunnen vertellen wat schoonheks van mij vindt. In het eerste jaar van de relatie met mijn man heeft ze mij een brief geschreven met daarin haarfijn uitgelegd dat ze mijn leven zal verwoesten als ik bij haar zoon zou blijven.
    Ik ben namelijk afpakker van haar zoon (ze belde eerder elke dag wel 3x met zoonlief, nu pakt hij maximaal eens per week de telefoon op, soms alleen om de week).
    Ze wilde (en nog steeds) zijn ex als zijn vrouw zien, want zij is geweldig en komt nog steeds vaak langs (ze waren bij elkaar toen hij 14-15was).
    Ik ben niet goed genoeg, eigenwijs, dominant, een absolute hater, een verwoest er van liefde en geluk. Op den duur werd ik satan himself genoemd.

Tot ik die brief binnen kreeg dacht ik altijd dat wij een goede verstandhouding met elkaar hadden. Sindsdien is het wel abrupbt afgelopen met het contact. Manlief heeft toen ook ruim een jaar niet meer met zijn ouders gesproken tot moeders voor de deur stond te huilen dat het allemaal mijn schuld was. Helaas heeft manlief sindsdien weer regelmatig contact met ze (nouja, het zijn ouders, dus misschien wel beter zo).

9. Butterfly1109

Butterfly1109 Fanatiek lid

3 jan 2015
    1.620
    43
    48
    Als de zeikerd die weigert vis te eten, hahaha.

Mijn schoonvader is er nog steeds niet overheen!

10. Butterfly1109

Butterfly1109 Fanatiek lid

3 jan 2015
    1.620
    43
    48
    Jeetje wat een verhaal! Wat kunnen mensen toch gemeen zijn ! Zo te horen is al een tijd geleden gebeurt, maar toch nog een digi-knuffel.

11. sanna1986

sanna1986 Niet meer actief

Ze accepteren mij als vrouw van hun zoon maar meer omdat het hoort...
    Ze vinden mij echt heel raar. Ik ben de enige niet moslim en als ik in een discussie verkondig dat ik in geen enkele God geloof dan zijn de rapen gaar. Dat breng ik gewoon niet meer ter sprake :p
    Daarnaast ben ik niet de schoondochter die de hele dag poetst en kookt maar heb ik een baan en daarnaast komt het huishouden ergens.

Nee ik denk dat zij een heel topic over mij kunnen vullen. Maar dat zullen ze alleen achter mijn rug om doen:)

12. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Ik heb geen idee, ik denk dat het wel goed zit.
    ze wonen wat verder weg dus zie ze niet iedere week, maar ze zijn altijd wel heel aardig en hartelijk tegen me :)

Misschien ben ik wel de verlosser die hun zoon uit huis heeft gehaald haha ;)
    Maar wat ze precies van me vinden weet ik niet.
    Toen ik voor het eerst kwam was ik bloednerveus, ik had nog een andere (doodgebloede) relatie waarmee ik samenwoonde en dat wisten ze. Dus ik denk dat de eerste verhalen over mij niet zo'n goede indruk hebben achtergelaten haha.

Ze hebben nooit afkeurend over me gepraat (of mijn man verteld niet alles), en voel me ook altijd erg welkom, ook toen de relatie tussen mij en hun zoon op springen stond.
    Ik denk dat ze me een beetje druk vinden, mijn man is nl superrustig.

13. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    na 7 jaar de schijn te hebben opgehouden is duidelijk geworden dat ze mij zien als:

geldwolf (toen ML en ik samen kwamen zat hij in een uitkering en had ik gewoon een baan)
    iemand die haar ex achter de hand houdt als ik ML financieel heb uitgekleed (ex en ik hebben 2 kids en zijn zonder ruzie uit elkaar gegaan en gaan dus normaal met elkaar om)
    een slecht moeder want mijn oudste 2 zijn ongemanierd (die vertrokken naar hun kamer als zij kwamen omdat er altijd ruzie was)

Dit kreeg ik allemaal in een email op mijn bord nadat ze ruzie kregen met hun zoon omdat wij er voor kozen een verjaardag niet te vieren maar als gezin wat te ondernemen.

Gelukkig is contact nu al paar jaar weg.

14. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Mijn schoonouders hebben nooit onder stoelen of banken gestolen dat ze de ex van mijn vriend veel leuker vinden.

Snap ik ook wel, lieve meid die alles goed vindt, over zich heen laat lopen en nooit van zichzelf afbijt. Ze zou van mij ook prima de schoonouders bezoekjes mogen doen als vervanger van mij :p

15. Nogablokje

Nogablokje Niet meer actief

Ik denk wat afstandelijk, lief, en soms een beetje vreemd.

Ik kan wel goed met ze hoor, maar ik heb verder gewoon niet zoveel met ze :). Ze zijn gewoon heeeel anders dan mijn eigen ouders, en dat willen ze ook laten zien volgens mij.

16. mimi83

mimi83 Niet meer actief

Als een lieve, enthousiaste, sterke , eigenwijze vrouw van hun zoon en moeder van de kleinkids. En dat klopt ook helemaal.

Moge duidelijk zijn dat we het prima kunnen vinden.

17. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Mijn schoonmoeder ziet mij denk ik als
    -lief
    -zorgzaam
    -soms een kattekop/stijfhoofd
    -goed voor haar zoon en kleinzoon

18. kusjes1986

kusjes1986 Bekend lid

24 jan 2015
    830
    0
    16
    NULL
    NULL
    Als heldin omdat ik hun zoon eindelijk van het vrijgezelle leven heb verlost hahaha en voor het eerst papa laat worden. Nee gekheid.

Mijn schoonouders zijn blij met mij. Al regelmatig te horen gekregen dat ik perfect binnen de familie pas en beter ben dan zijn ex. Eindelijk eens een normaal iemand met een sterke persoonlijkheid maar een lief ding die haar zaakjes goed voor elkaar had en sterk. Mijn eerste ontmoeting met schoonouders was op de crematie van mijn moeder. na lang om elkaar heen draaien zijn wij dichter bij elkaar gekomen in de periode dat mijn moeder ernstig ziek werd. Ik weet zeker dat mijn moeder mijn schoonouders geweldig zou hebben gevonden. Leuke normale mensen geen poespas en niet oordelend over andere. Mijn 2 kinderen werden direct geaccepteerd binnen de familie. Hun zijn ook echt opa en oma voor ze geworden. Mooier kan niet.

19. soeza

soeza Niet meer actief

Letterlijke woorden van mijn schoonmoeder tegen een kennis:
    "Ik heb het getroffen met mijn schoondochter, het is een lieve vrouw voor mijn zoon en ze heeft ons drie prachtige en lieve kleinkinderen geschonken, ik ben heel blij met haar"

BAM! die kan ik mooi in mijn zak steken :)

20. misa

misa Niet meer actief

Ze vinden mij de heks die hun zoon afgepakt heeft. Ik zeg zomaar als ik eens ergens niet mee eens ben: wat denk ik wel niet...! ;)
    Zijn broer heeft ook al zon heks van een vrouw.... ;)
    Hun dochter met aanhang is wel geweldig.

Wij hebben geen contact meer, na 10 jaar ruzie en gedoe. Zij hebben het contact al meerdere malen verbroken... En nu ineens krijgen we weer een mailtje. Ik ga eraan kapot en dus is voor mij de deur nu echt dicht. Man gaat hier ook kapot aan, maar durft en kan zichzelf niet beschermen denk ik. Dus als hij wel contact wil dan mag dat natuurlijk.
    Ik weet zeker dat zij een persoonlijkheidsstoornis heeft, alleen wil zij dat niet onder ogen zien, dus dan zal dit nooit veranderen. Het blijft aantrekken, afstoten en daar pas ik voor.

Deel Deze Pagina