gekregen spullen verkopen??

Discussie in 'De lounge' gestart door tuc, 22 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tuc

tuc Niet meer actief

Na aanleiding van een discussie op een verjaardag gisteravond, ben ik benieuwd hoe de gemiddelde zp'er hier overdenkt;)

Als jullie spullen als kraamcadeautje of verjaardag oid krijgen, verkoop je die dan weer als de kleertjes bv te klein zijn geworden, of je op iets uitgekeken bent, of als je kinderen te groot zijn geworden voor het speelgoed.... of geef je het weg, omdat je het zelf ook gekregen hebt.

2. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Rommelmarkt?

3. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.676
    1.434
    113
    Ik verkoop het gerust weer door en daar kopen we weer wat nieuws van. Als we toch alles moeten bewaren wat we krijgen is ons huisje snel te klein ;)

4. Shopaholicnl

Shopaholicnl Fanatiek lid

3 mrt 2013
    2.775
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Als kleertjes te klein zijn waarom niet?

5. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ja hoor. Zo heb ik nóg langer plezier van een cadeau!
    Maar vaak overleg en peil ik wel even bij de gever.
    Zo hebben wij ooit eens een vouwwagen van mijn ouders gekregen. Daar deden wij niets meer mee, dus heb ik gevraagd of ik hem mocht verkopen. Was prima.

En anders om zou ik er ook geen moeite mee hebben.

6. Hopefultimes

Hopefultimes Fanatiek lid

5 sep 2012
    2.209
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik denk zelf altijd maar zo: op 't moment dat je iets weggeeft, is 't niet meer van jou, dus heb je er ook geen zeggenschap meer over.
    Mij zou 't dus niet storen als ik een setje kleding geef, iemand gebruikt 't en gaat 't daarna verkopen.
    Dan hebben ze er nog dubbel lol van ook;)

7. Lirial

Lirial Bekend lid

5 sep 2012
    819
    0
    0
    Geen problemen mee, zowel als gever als ontvanger. Dubbel plezier toch...

8. tuc

tuc Niet meer actief

o ja met zo'n vouwwagen kan ik mij erbij voorstellen dat je dat even vraagt, en met speelgoed wat jouw boys voor hun verjaardag krijgen, overleg je dat ook met de gever.

9. Gism0w

Gism0w Bekend lid

15 nov 2012
    836
    1
    0
    Fryslan boppe
    Gegeven is gegeven. Als het idd niet meer past of niet meer voor de leeftijd, zou ik het ook verkopen of ruilen en daar weer wat nieuws van halen.

10. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ligt een beetje aan de band en wat voor speelgoed.
    Maar ik heb nog nooit speelgoed door verkocht. Of ze spelen er nog mee, of het is kapot of ik heb het weg gegeven. Wat een gedoe, speelgoed verkopen :p

11. blauwespeen

blauwespeen Fanatiek lid

20 mei 2012
    2.133
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Ja, ik wel. Gekregen wil niet zeggen dat ik het voor eeuwig moet houden. Dan zou ik ook een huis moeten krijgen want anders zou het nooit passen.

12. 24Mandy24

24Mandy24 Fanatiek lid

23 jul 2012
    3.499
    0
    36
    Ik verkoop het ook, of ik geef het weg.
    Ik ga echt niet alles bewaren.

13. tuc

tuc Niet meer actief

haha ja dat is ook zo, was ook maar een voorbeeld. Ik heb bv met kraamvisite bij de jongste heel veel kleertjes gekregen, kleertjes verkopen is nog best goed te doen vind ik.

14. Onje

Onje Niet meer actief

Ja ik verkoop het. Speelgoed, kleding alles wat ik nieter gebruik gaat of op marktplaats of 1 keer in de zoveel tijd huren wij een kraam.
    Zou niet weten waarom we het moeten bewaren??

15. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.745
    1.073
    113
    Inderdaad na gebruik gewoon verkopen/weggeven. De dingen met emotionele waarde bewaar ik sowieso maar kan hier echt niet alles blijven stallen (en hij moet nog 2 worden ;) )

16. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Ja doe ik wel. Mag een ander ook gewoon doen als ik ze wat gegeven heb geen probleem.
    Idd dingen met emotionele waarde bewaar ik.
    We hebben geen groot huis en kunnen echt niet alles bewaren.
    Soms geef ik het ook door gratis.

17. Helise

Helise Fanatiek lid

4 mrt 2012
    1.785
    0
    36
    Kleding verkoop ik niet, gaat allemaal door naar een vriendin van mij. Speelgoed is nog niet echt aan de orde, dat heb ik tot nu toe allemaal bewaard waar niet meer mee gespeeld word.

18. oudjaarsvlinder

oudjaarsvlinder Niet meer actief

Wij hebben wel is iets gegeven en toen stond het binnen een jaar op de rommelmarkt. Dan heb ik wel zo iets van moet dit nou. Dan gaat het niet om iets kleins maar iets waar over nagedacht is.

19. Jonon

Jonon Fanatiek lid

9 feb 2012
    1.319
    0
    0
    In m'n huuske
    Ja hoor. Heb het nu allemaal op mp staan. Maar alleen de mooie kleding. De rest heb ik weggegooid. (Heb trouwens ook een topic met de link naar mp in het verkoop topic hier op ZP) :D

20. Positief1984

Positief1984 Niet meer actief

Wij ook hoor.
    Heb van de peettante van m'n dochter een wipper gekregen en nu zijn hun pas gestopt met de pil omdat ze een kinderwens hebben dus zo een spulletjes bewaar ik weer voor haar.

Deel Deze Pagina