Hier is de intocht pas volgende week, maar ik zou geen van de 3 nog blij maken met een intocht hoor. Die tijd hebben ze hier wel gehad (en ik ook).
Nou dat kan. Ts verveelt zich en vraagt om tips, dit is mijn tip. Hier stond het vol met leeftijdsgenoten van mijn kinderen, dus een hoop van die leeftijd maak je er dus nog wel blij mee. En mij ook, heb in die 37 jaar enkel vorig jaar niet bij de intocht gestaan omdat die toen niet doorging.
Dat wisseld echt per weekend. Ik werk zo'n beetje om het weekend, dus in die weekenden plannen we niet veel samen als gezin. Mijn man gaat dan gewoon de hort op met de kids. Als ik wel thuis ben gaan we of op visite, of even weg naar het bos/speeltuin/stad of gewoon lekker thuis spelletjes doen etc.
Zaterdags gaat man altijd buiten klussen en de tuin aanleggen met mijn zoon (die vind het prachtig om te kijken). Ik ga rond een uur of 11 eens boodschappen doen (slager, bakker, supermarkt, kaasboer, kruidvat en alles) met dochter. Later op de middag gaan we altijd naar mijn ouders, blijven hier dan altijd eten. Zondag hebben we bewust een thuis-blijf-dagje. Zoon gaat dan ook nog smiddags even naar bed. Man en dochter spelen dan een spelletje op de computer of op de Switch. Later op de middag spelen we meestal wel een spelletje met zijn allen; Catan ofzo. Op zondag eten we altijd wat lekker gemakkelijks; zelf pizza maken en beleggen bijvoorbeeld. Als het heel mooi weer is dan kan het anders zijn, dan gaan we lekker zwemmen of iets. Maar probeer die rustdag een beetje erin te houden, merk dat de kinderen het hier goed op doen Pepernoten maken, cupcakes bakken en versieren, familiefilm kijken, lekker buiten spelen... Dat zijn dingen die op een zondag goed passen
Ik heb dat gevoel ook heel lang gehad, maar ik merk dat mijn zoontje er echt heel erg van geniet, dat dagje of halve dag niets doen. Soms heeft hij wat "opstartproblemen" maar als ik hem dan laat gaat hij altijd wel heerlijk spelen en is daarna echt ontspannen. Even helemaal geen verwachtingen. Ik heb niet echt een vast programma in de weekenden, maar wandelen, fietsen, op visite, boodschappen doen. Als we ons echt vervelen even koffie drinken bij de bakker, bij mijn ouders langs of een ijsje eten. Verder houd ik van tekenen, knutselen, Scrapbooken dus daar kan ik me dan ook wel vermaken.
Hier vaak lekker aanrommelen, wij zijn niet zo van de 20 dingen in een weekend, teveel prikkels Bijv zo’n intocht in de stad is niks voor ons. Die vond ik als kind al vreselijk, al die mensen, de spanning… 1 keer gedaan met de oudste 2 en die hadden hetzelfde idee . Dus wij vieren het al jaren lekker voor de tv. Een half uurtje, lekker met pepernoten en warme choco, de jongsten in een Pietenpak, helemaal leuk. En mijn dochter van 11 kijkt graag nog mee, mijn oudste van 13 is wel al een paar jaar geleden afgehaakt. @Maartt ik kan het helemaal niet, werken icm met 4 kids. Ten minste, ik heb nu een fijner (rustiger, minder stress) leven dan toen ik werkte
Wij doen in het weekend wel veel, omdat mijn man dan thuis is (ma tm vr van huis ivm werk). Zaterdag meestal boodschappen, winkelen en binnenkort ook voltige voor de oudste. Zaterdagmiddag en/of zondag plannen we vaak iets om te doen; wandelen, visite, zwemmen, pretpark, noem maar op.
Zo ziet ons weekend er ongeveer uit: Zaterdag: uitslapen voor wie dat wil tot 9 uur. Kinderen maken de wc schoon en het konijnenhok (evt. help ik met het hok) De stoep aanvegen evt. snoeien en onkruid uit de tuin halen. Man verzorgd zijn dieren en doet evt. klusjes. Ik rommel wat raak en draai 1 was. Soms gaan wij op familie bezoek, maar niet vaak meer want blijkbaar is het voor anderen te ver om naar ons te gaan voor ons is de afstand korter Mijn oudste gaat soms ook met haar vriendin naar de manage. De jongste rommelt ook wat raak. Samen fietsen of wandelen of een dagje weg. Zondag: Ochtend kerk, daarna meestal de kinderen op de tablet en spelen of knutselen. In de middag kerk of wandelen op de heide of in het bos. Soms een leuke film.
Onze weekenden zien er ongeveer zo uit: Zaterdag: Op het gemak ontbijten. Ik ga daarna naar de groenteboer en de bakker en man gaat buiten klussen. Daarna bereid ik voor zover dat kan het eten voor de avond wat voor en maak ik iets lekker voor tussen de middag en verder nog wat huishoudelijke dingen. De jongens struinen een beetje rond bij een van ons beiden. Na het middageten gaan de kinderen nog slapen en ik tank dan vaak ook even bij na een drukke werkweek en daarna gaan we iets leuks met de kinderen doen: speeltuin, ijsje halen in de stad, terrasje, binnenspeeltuin enz. 'En omdat ik het eten al heb voorbereid hoeven we niet zo op de tijd te letten. Zondag: 's Morgens kerk, thuis kijken of naar de kerk, als we naar de kerk kunnen (kan nu niet iedere keer vanwege C) gaan de kinderen daar naar de peutergroep. En na hun middagslaapje maken we vaak een lange wandeling en gaan we meestal even naar de natuurspeeltuin.
Vermoeiend omdat alle kinderen dan thuis zijn. Soms heb ik het gevoel dat ik echt alleen maar aan het opruimen, poetsen en zorgen ben. Maargoed. Dat heb je al snel met 3 jongens onder de 5. ‘we zien wel’ is het meestal. Want we kunnen van alles plannen maar als een kind oververmoeid of snipverkouden is dan gaat het feest niet door. Wel blijven we altijd 1 van de 2 dagen gewoon thuis. Lekker met het gezin omdat onze jongens ook serieus veel slaap en rust nodig hebben. De weken zijn erg vermoeiend voor hen. Maar man en ik hebben wel de afspraak dat de ene dag ik de baby doe en hij met de 2 oudsten op staat. De andere dag andersom. En we doen af en toe ook iets voor onszelf. Denk aan sporten (man) of naar de bios (ik heb een movie pass waarmee ik onbeperkt kan gaan en dat is gewoon super chill). En als we erop uit gaan dan is het vaak richting stad voor een hapje/drankje, het bos, speeltuin of supermarkt. Sporten doet O nog niet, die begint binnenkort met zwemles maar er is een wachtlijst. Bovendien slaapt mini O tussen de middag nog en hebben we een baby die ook nog veel slaapt… Dus, dat…
Hier hangen we altijd in de ochtend. Muziekje of filmpje aan. Wat bakken of wat knutselen. Lekkers bij de koffie. En dan in de middag even lekker naar buiten. Ergens wandelen of naar een winkel om een beetje rond te struinen. We gaan ook nog wel eens wat kringloop winkels af. Leuk projectje zoeken voor het weekend. Bijv een kastje pimpen. Of langs de markt om ingrediënten te zoeken om in de avond lekker te koken.
Zaterdagochtend sporten voor mij en de kinderen, boodschappen en wat huishouden. In de middag gaan we iets leuks doen, visite of zo. Zondag rommelen we lekker aan in huis, iedereen doen waar die zin in heeft. Heel soms hebben we nog een verjaardag of zo, dan doen we op zaterdag dus niks. We proberen een van de dag en echt niks te doen zodat iedereen wat rust heeft. Zondagmiddag wel vaak even naar het (speel)bos of een lange ronde met de hond langs allerlei speeltuinen in de wijk
Ik merk dat ik de laatste maanden weer veel te druk ben in het weekend. Waar ik door de week dan niet aan toe kom moet dan. En klusjes die zich ophopen. Kinderen die sporten. Ergens naar toe gereden moeten worden. Boodschappen doen, huishouden. Koken. Er blijft voor mij zo eigenlijk geen tijd voor een beetje relaxen over. Deze week veel aan het leren ivm examens morgen dus dan blijft er ook veel liggen. Ik zou echt graag weer een poetsvrouw willen hebben, dat zou echt schelen.
Vrijdagavond zwemt Ies en dan komen eens per 4 weken de kinderen van m’n man. Op zaterdag gaan we meestal iets doen. Dat kan iets met z’n vieren zijn maar ik ga er graag even met Ies op uit dan. Vaak gaan we lekker winkelen en ergens iets lunchen. C doet vaak boodschappen met Luc dan. Ik zou graag vaker op zaterdag iets met z’n vieren doen maar die kleine dikke van ons slaapt nog ‘s middags en dat houden we voorlopig zo omdat de nachten nog steeds ruk zijn. Zondag gaan C en Ies naar hockey en vaak eten we ‘s avonds bij m’n moeder. M’n zus is daar dan ook met haar gezin.
Wij beginnen het weekend op vrijdag avond met filmavond voor de oudste 3. Chips en cola erbij (1 glas per week is hier de regel) Zaterdagochtend is er zwemles. Rest van de dag rommelen we wat aan. Een vergeten boodschap, cadeautje halen voor een jarige in de stad, jongste dochter speelt graag met de overbuurmeisjes buiten, wij doen wat met de jongste zoon (buiten of binnen) en de oudste 2 vermaken zichzelf. Een van ons kookt uitgebreid. In de avond kijkt de oudste dochter graag een spelletjesprogramma op tv. Iedereen die daar zin in heeft kijkt mee en de rest doet meestal een bordspel met de jongste dochter. Jongste zoon ligt dan al op bed. Zondag mag ik meestal uitslapen want jongste zoon wordt nog zeker 3 x per nacht wakker. Dan ligt het er aan. Soms gaan we op bezoek bij opa en oma. Meestal doen we iets in huis. Klussen die doordeweeks niet gaan. Grote schoonmaak boven of spullen uitzoeken en opruimen. (Vandaag de kamer van de oudste zoon uitgemest) Ook koken we weer uitgebreid. Na het eten gaan alle kinderen douchen (ze gaan maar 2 x per week Ivm heel gevoelige huid) we rommelen dus maar wat en gaan zeker niet elke week weg. We doen dingen met de kinderen zoals spelletjes of even naar buiten maar ik ga ze echt niet de hele dag vermaken. Dat zouden ze trouwens wel heel graag willen, maar daar ben ik jaren geleden al mee gestopt
Normaal gesproken trainen er 3 van de 4 gezinsleden hier in huis op vrijdagavond. Op zaterdag zijn we dan ook de hele dag bij de voetbal. Van de kinderen aanmoedigen tot wedstrijden fluiten. Op zondag doen we of niets of gaan we lekker met de honden naar het strand of het bos. Dit weekend was redelijk rustig. De jongste had op vrijdagavond 2 uur lang training vanuit bvo, dus daar ging mijn vrijdagavond. Zaterdag speelden de kinderen tegelijkertijd, verder hadden we geen wedstrijden. Dus in de middag lekker in bad gelegen. Zaterdagavond hebben we bij vrienden gegeten. Vandaag heerlijk uitgeslapen, wat oude kleding van de kinderen bij een vriendin gedumpt voor haar kinderen, een heerlijk boek gelezen terwijl de kinderen aan hun huiswerk zaten, daarna zijn ze buiten gaan spelen en straks even bedenken wat we vanavond gaan eten (lees waar we bestellen), ik denk dat we tijdens het eten dan een sinterklaas film op zetten voor de kinderen. Normaal gesproken eten wij (afgezien van hapjes avond) nooit op de bank en voor de tv, dus als dat wel een keertje mag is het hier thuis een groot feest.
Vroeger veel en nu weinig. We gaan niet meer ieder weekend wat doen. Iedereen houd zich thuis wel wat bezig. De jongste kan heel goed spelen. Mijn man prult graag wat en leest graag. De oudste is vaak bezig op de computer. De middelste loopt heel veel buiten. Ik bak wat, lees wat, scrol wat. Als we iets doen is het in tegenstelling tot vroeger bijna altijd iets rustig. Ook onze afspraken met vrienden zijn anders geworden. Van in groep met veel en druk naar een klein groepje en rustig wat eten en babbelen. Ik vind het allemaal veel aangenamer nu. Ik mis dat druk gedoe niet.
Voorbeeld van dit weekend: Zaterdagochtend ging man met zoon mee naar de hockey. Ik heb met de oudste boodschappen gedaan. S middags naar de sintintocht en aansluitend verjaardag van opa. Zondagochtend nog wat boodschapjes, een plank opgehangen in de slaapkamer en veel geruimd. S middags is man met de kinderen naar de sinterklaasfilm geweest en ik heb heerlijk genetflixd en her gedecoreerd.
Ik ben het liefst vrij lui van nature dus ik vind weekends heeeerlijk. Rustig wakker worden en opstaan, uitgebreide ontbijtjes. We hebben een aantal dingen die we wel redelijk vast doen zoals zaterdag ochtend paar uur schoonmaken, wassen/bedden verschonen op zondag en zondag ochtend zwemles voor zoon. Daarnaast vaak wel om het weekend een verjaardag oid met het gezin of doet ten minste een van ons 2 wat met vrienden (veel in de avond). Voorheen mealprepte ik op zondag ook graag het eten voor de hele week maar sinds mijn traject naar zwanger worden en nu met zwanger zijn heb ik daar al een tijd weinig energie meer voor We gaan sowieso altijd wel even naar een park/speeltuin in de buurt. Ik kan ook echt heel goed heel lui zijn en wat netflixen of lezen de halve zondag. Regelmatig doen we toch ook wel leuke dingen hoor (weet niet of je hier iets aan hebt @vruchtje24 aangezien jouw kinderen wat ouder zijn) zoals: bios, museum, zwemmen, bos, markt en winkeltjes in buurt (mijn zoon is dol op de Hema enzo), dierentuin, kinderboerderij. We wonen centraal dus het kost ook niet echt moeite om dingen te ondernemen, dat scheelt wel, klinkt toch wel als een druk programma voor een lui iemand haha.
Enige vaste is paardrijles op zaterdag van 16 tot 17. En 1x in de 3 weken naar mn vader, waar zus, zwager en de kinderen dan ook zijn. En boodschappen. Verder loop ik 1 a 2x hard in het weekend. We hebben een schoonmaakster, dus poetsen hoef ik niet. Wel een wasje ofzo. Verder zien we wel. Vrienden zien, intratuin, ikea, binnenspeeltuin, bos, pretpark, zwembad, buitenspelen met vriendjes en vriendinnetjes, iets lekkers bakken, ergens lunchen. Genoeg om uit te kiezen.