Om 20.45u brengt een van ons de jongste naar bed, daarna nog even rommelen, was doen, oudste helpen met huiswerk/tas inpakken/…, soms even tv kijken, om 21.45u de oudste naar bed ‘bewegen’ en dan vallen wij total loss neer op ons eigen bed. Man kijkt meestal nog een film of doet iets anders op de computer, ik forum en/of werk nog een beetje of lees wat en rond 23.00u ga ik ook slapen (man meestal later, hoe laat merk ik niet, want ik slaap dan al ).
Doordeweeks: Om 19:30 ligt (bijna) alles op bed. Ik ga dan opruimen en stofzuigen en de lunch bakjes voor de volgende dag klaar maken. Daarna zet ik koffie en knal ik op de bank. Vaak kijk ik een beetje tv terwijl ik mijn telefoon door scroll. Rond 22:00 uur zet ik de spullen in de vaatwasser, zet ik ‘m uitgesteld aan zodat ie ‘s nachts kan draaien en daarna ga ik naar bed. In het weekend: Half 8 brengt man alles op bed. Ruim ik beneden alles op en stofzuig gelijk. Man zet dan koffie. En daarna gaan we samen serie kijken. Soms gaan we tegelijk naar bed en soms gaat de 1 later dan de ander.
Rond 20 zorgen wij dat we echt klaar zijn met alles. Dat lukt niet altijd, maar vaak ook wel. Jongens op bed en klusjes gedaan. Soms kijken we serie, doen we wat voor onszelf, lezen een boek of kletsen gewoon wat.
Ik ga op bed na het eten/als de baby naar bed gaat. Soms gaat mijn man meteen mee, soms doet hij nog andere dingen. Al het huishouden doe ik overdag, en savonds ben ik te moe en heb ik teveel pijn om nog beneden op de bank te kunnen zitten of iets te doen. Dus op de elektrische deken liggen en tv kijken..
Comateus op de bank, zetten wat op met de beste intenties om te kijken, vervolgens ga ik slapen om een uur of 11, man valt in slaap op de bank, schrikt wakker om 3 uur en komt dan ook naar bed. En gaat snurken, houdt mij wakker en de volgende ochtend heeft meneer slecht geslapen. Elke fokking avond hetzelfde ritueel..
Doordeweeks; Na het eten en opruimen sporten thuis (op de hometrainer). Daarna douchen en kruipen mijn man en ik samen in bed en gaan we tv kijken.. wij liggen vaak al rond half 9 op bed… jongste ligt dan ook.. oudste twee kijken dan nog vaak tv op hun kamer of beneden.. In het weekend vaak met vrienden nog een drankje..
Hier liggen de oudste 2 om 1900 in bed en die blijven daar in principe tot de volgende ochtend zonder problemen. De jongste hebben we qua slapen meer werk aan, dus zijn hele eerste jaar zat ik dan vanaf 1900 met hem op de bank en sliep hij op mij. Man verzorgde dan eten en drinken en ruimde als nodig nog wat op. Daarna keken we serie tot ik en jongste naar bed gingen, bijna altijd eerder dan man. Sinds eind december proberen we jongste toch in ieder geval een paar uurtjes in zijn eigen bed te laten slapen. Dan heb ik dus opeens tijd om dingen te dóen. Wel pas vanaf 1945 oid, want zo snel slaapt hij niet vast genoeg dat ik ook weg kan lopen. En dan dweil ik of doe ik andere nuttige dingen, meestal. Laatst een puzzel gemaakt, dat was ook wel erg leuk. En verder kijken we gewoon nog meer serie op de bank.
Na het avondeten ga ik samen met de oudste een rondje lopen met de hond. Dat is vaak tussen 17:30 en 18:15. Als ik thuis kom dan gaan de meiden douchen en naar bed. Soms hang ik dan nog een wasje op of vouw was weg. 19:00 uur weer beneden. Hond eten geven. Daarna tv kijken, puzzelen(1000 stukjes puzzels), diamond painten, kookboeken doorbladeren en recepten opzoeken. Net waar ik zin in heb. Als het s avonds langer licht is wandel ik meer en langer.
Vrijwel elke avond kijken mijn dochter en ik leuke dingen op You tube ( vlogs, series, muziek) soms Netflix. Man gamed meestal ( gewoon ook bij ons op de bank) of heeft de laptop erbij. Of kijkt mee...kan ook.
Man is alleen in de weekenden thuis en ik werk 4 dagen. Dus door de week; 19u jongste naar bed, tassen klaar maken voor de volgende dag. 19.45u oudste naar bed. Als ik geluk heb, slaapt iedereen om 20 u. Heb ik pech, dan is het zo 22u (het is nu 21.15 en ik ben nog bezig, just saying ) Ik kijk dan alle programma's en series die man niet wil zien En ondertussen telefoon kijken. Iedere dinsdagavond bel ik minimaal een uur met m'n zusje, op woe of do met mijn moeder. Weekenden; Om 19u brengt man de jongste naar bed. Daarna doen we nog wat spelletjes of een filmavond met de oudste. Om 20.30u brengen we samen oudste naar bed. Dan kijken we een serie of een film, praten we over van alles en nog wat en soms spelen we een spelletje. (Nee @Iertje81, dat is voor een ander topic )
Eten Dochter naar bed Mama naar bed Partner doet zoon tot +-00:00 Ik pak zoon over vanaf +-00:00 Beetje tropisch hier nog met die ukkepuk
Ja, precies dat! Die 4 uur die je op de bank heb liggen pitten tellen ook gewoon als slaap hoor, vriend
Wij zijn meestal rond 7 uur klaar met eten/afruimen/opruimen/etc. 3/4 keer in de week ga ik dan met een vriendin en onze dochters anderhalf uur wandelen. De andere dagen doen we meestal een spelletje, soms alleen ik en mijn dochter, soms doen man en zoon ook mee. Daarna is het vaak voor mijn dochter tijd om naar bed te gaan, daar ben ik ook wel een half uur mee bezig (gezellig nog even kletsen boven, dag doornemen, kleren klaarleggen voor de volgende dag, voorlezen). Daarna is het tijd voor zoon om naar bed te gaan. En daarna lees ik vaak een boek. Tv kijken alleen als er wat leuks op komt. Mijn man kijkt wel elke avond tv/streamingsdienst. En rond 12 uur gaan we naar bed. In het weekend blijven de kinderen veel langer op, dan kijken we vaak met z'n allen een film of iets op tv wat we allemaal leuk vinden (Wie is de Mol?, de Alleskunner). En dan bakken we voor die tijd vaak wat lekkers voor erbij (pizzabroodjes, worstenbroodjes, bladerdeeghapjes, etc.).
Rond 8uur zijn we meestal allebei weer beneden. Man gaat playstationnen of werken. Ik neem me voor een boek te lezen of serie te kijken maar eindig meestal op pinterest en youtube. Lekker voor de korte spanningsboog. Idealiter om 10u naar bed. Maar ik heb het gevoel dat de avond de enige tijd is voor mezelf waarin ik niets hoef - geen kindjes of werk - dus ik ga regelmatig te laat naar bed.
Mijn avonden begint met huis opruimen waar gastkinderen mee gespeeld hebben koken en eten omstebeurten ligt eraan welke zoon er voetbal heeft of breakdance. Dan Anouk in bad en slaap ritueel en naar bed. Daarna koffie met de boys en vanaf 8 uur de jongste naar bed elk half uur later de volgende. Tussendoor douche ik en ruim ik op en tegen kwartier 9 plof ik uitgeput op de bank. Om veel te laat naar bed te gaan. Daar Anouk ook elke nacht nog spookt
Ik vind de avonden zo ontzettend saai. We eten rond half 7, daarna ruimen de kinderen af/doen de afwas. Wij drinken een kop thee of soms wandelen we een rondje. Man gaat vaak nog even weg, normaal sporten of trainen of naar vrienden, nu alleen naar vrienden. Ik ben altijd thuis., want ja, er moet toch iemand bij de kinderen blijven. Als de jongste in bed ligt, ruim ik nog wat op, en verder zit ik meestal maar wat op mijn telefoon of ik lees een boek of doe wat administratie, volg een nascholing voor mijn werk of zo. En om half 11 ga ik dan maar naar bed. Eigenlijk neem ik me best vaak voor om wat actiever te zijn, maar ik ben 's avonds ook echt meestal wel moe en heb gewoon geen puf meer om nog eens lekker een kast op te gaan ruimen of zo.