Hoe zien jullie avonden eruit?

Discussie in 'De lounge' gestart door cowgirl80, 14 mrt 2025.

1. Sjanani

Sjanani Bekend lid

1 aug 2019
    504
    272
    63
    Vrouw
    Zondag tot donderdag vanaf 20.30-21.00 tot 22.00/22.30 netflix of tv kijken. Even heerlijk ontspanning. Vanaf sochtends vroeg (meestal 6 uur) tot avondeten met ons werk, huishouden en tussendoor dingen met de kinderen bezig van huiswerk tot spelletje. Na het eten huishouden of werk als de kinderen sporten zijn en anders wat met de kinderen doen. Voor ons is saai tv kijken echt even fijn de dag afsluiten. Op vrijdag hebben we altijd vrienden over de vloer en zaterdags ook meestal, anders filmavond met de kids.

2. Splitijsje

Splitijsje Fanatiek lid

21 nov 2020
    3.133
    3.212
    113
    Vrouw
    Leuk topic! Hier twee kleintjes, dus tussen 17 en 19.30 uur spitsuur. Als we met zijn 2-en zijn prima te doen, als mijn man laat thuis is (of ik, maar dat komt minder voor) echt wel aanpoten (jongste kan nog niet lopen). Op opvangdagen is het ritueel standaard in bad (gelukkig eten ze 's middags daar warm, dus geen stress van koken), brood eten, spelen, tv kijken, spelen en naar bed. Daarna rondje huis (wasje draaien, opruimen etc.) en dan koken. Ik kook vaak een dag vooruit, zeker op dagen dat ik buiten de deur ben (op thuiswerkdagen kook ik in mijn pauze). Mijn man sport bijna elke avond, maar past zich aan (hij kan letterlijk 24/7 sporten in de sportschool waar hij lid is). Ik ben 's avonds niks waard, dus sport altijd overdag. We kijken samen tv (van Flikken tot aan Lego Masters en series op Netflix) of spelen spelletjes zoals Keer op keer, Hitster, Ticket to Ride. Soms gaan we rond 21 uur al naar boven, omdat we allebei moe zijn (onze kids slapen nog niet altijd door). Voor deze fase in ons leven voor ons allebei prima.

MamaSofie1 vindt dit leuk.
  3. Saartje33

Saartje33 Fanatiek lid

6 dec 2018
    3.884
    5.830
    113
    Vrouw
    Ik leg elke avond de jongste op bed en hij slaapt heel moeilijk in. Dus het kan variëren of ik om 19.30 weer beneden ben of pas om 21 uur. Als ik niet bij hem blijf valt hij niet in slaap.
    Op maandag en donderdag sport dochter nr2, op donderdag heeft zoon nr 1 scouting, op vrijdag dochter nr 1 scouting. Zoon gaat zelf, dochters brengt en haalt man op. Man gaat 3 x per week hardlopen in de avond.
    Tot half 9 is de tv voor de kinderen. Dan gaat dochter nr 2 naar bed. Dan is de tv voor ons of hij gaat bewust uit. Dochter nr 1 luistert muziek en heeft daarbij een tic waarbij ze door de kamer springt (autisme) dat proberen we na 21 uur wel wat rustiger te houden. Zoon nr 1 zit de hele avond op z’n kamer. Soms moeten we de dochters nog helpen met huiswerk, spreekbeurt oid.

Wij lezen, kijken soms een serie of film, ik haak of doe naaiwerk met de hand. Als ik laat beneden ben van de jongste is het meestal tv omdat ik heel suf wordt van daar liggen.
    Zaterdag kijken we een film met de 3 oudsten of we doen een bordspel. In elk geval echt iets met z’n allen, met lekkers erbij.
    Ik vind de avonden heel rommelig met die sporten/hobby’s en het gespring van dochter. Kom zelden meer tot rust ondanks dat ik meestal een uur bij de jongste lig :roflmao:

4. Diiba

Diiba Fanatiek lid

14 sep 2023
    1.093
    1.812
    113
    Vrouw
    Wij hebben meer tv's dan bewoners in huis :roflmao:

5. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.264
    25.719
    113
    Weinig en dat vind ik prima. Ik stop mijn energie in het overdag gebeuren. En zeker als ik gewerkt heb, ben ik blij met een avond bankhangen.
    En ik doe ook echt geen huishoudelijke klusjes ‘s avonds. Na het avondeten zorg ik dat alles is opgeruimd en bv mijn eten voor een werkdag al klaarstaat. Daarna echt niks meer.

Inge1984, Juul75, Liekje81 en 6 anderen vinden dit leuk.
  6. artie

artie Fanatiek lid

27 sep 2021
    3.559
    3.889
    113
    Vrouw
    Ben vaak alleen thuis savonds, en dan val ik toch ook weer gemakkelijk terug op tv. Ik probeer ondertussen wel vaak te haken of iets dergelijks.
    En nu ik mijn cricut heb ben ik vaak nog bezig met een projectje ofzo. Met sommige ben je zo enkele uren verder.
    In de zomer zit ik zo lang mogelijk buiten, lezen, moestuin verzorgen, wandeling, enz.
    Man komt als hij de late heeft afhankelijk van welke shift tussen 21 en 23 u thuis dus die heeft dan meestal ook geen zin om nog dingen te doen.

7. Bellybell

Bellybell Fanatiek lid

30 dec 2012
    4.796
    4.582
    113
    Als zoon in bed ligt, uiterlijk 19.30 op schooldagen, gaan we lekker douchen en vaak is het dan eerst ff op de laptop. Ik wat forummen of administratie of opzoeken, man doet graag gamen. En dan tussen 20.30 en 21.30 ergens duiken we een keer de bank op. Er zijn wat series die we samen volgen en anders slingeren we ons TV kastje aan waar álle series van Netflix/NLziet/Videoland/etc opstaat en gaan we daar verder series kijken. Overdag is altijd voor de kinderen. Jongste gaat 20.30/21.00 naar bed en gamed ook graag of speelt met de lego. Ik geniet daar echt van, kids op bed en even tijd voor onszelf.

8. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.766
    18.911
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Wij hebben weinig avond samen. Maandag sport kind 1. Dinsdag sport ik. Woensdag sporten beide kinderen. Donderdag sport man. En vrijdag sport kind 2.
    Op zaterdagavond vinden we het dan juist leuk om samen tv te kijken. Of bijvoorbeeld iets als MarioKart. Op zondagavons wandelen man en ik samen. Heel soms gaan er 1 of 2 kinderen mee

Tegen de tijd dat de kinderen naar bed zijn, kijkt mijn man vaak tv. Ik ben meer van podcasts, boeken, spelletjes op de telefoon, zp. Op werkdagen heb ik vaak niet veel puf om nog wat anders te gaan doen.

In vakanties doen we wel geregeld een spelletje samen. En gaan we ook wel vaker wandelen.

9. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.857
    5.118
    113
    Home
    Wisselt een beetje en hangt er van af hoe moe ik ben
    Soms kijken we Netflix
    Oudste is vaak op z’n kamer en kijkt daar een film of gamen of bellen met vrienden
    Soms spelen we spelletjes of doen we een Kahoot!
    En in de winter doen we vaak legpuzzels op een groot bord die je weer onder de bank kwijt kan want hou er niet van als het de hele dag op tafel ligt
    Of ik ga nog wel eens wandelen en dan m’n middelste dochter op skeelers mee of straks met de zomer lekker fietsen en nog ergens een ijsje halen

10. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.073
    12.030
    113
    Mijn kinderen hebben altijd al gehad dat ze pas laat in slaap vallen. Dus mijn vrije avond is al 10 jaar pas vanaf 20:30 uur a 21:00 uur. Wel brengen mijn man en ik de jongste om en om naar bed.
    In de avond doen we een spelletje, sporten we, kijken we televisie of regelen we administratieve zaken. Ik wandel wekelijks met een vriendin, als ik in de avond sport ga ik daarna graag in bad, soms werk ik met mijn laptop op schoot op de bank.
    Ik zou heeeeel graag het fotoboek van mijn jongste willen gaan maken. Dat wordt nu wel echt een prioriteit.

Spelletjes die we graag doen zijn keezen, Qwixx, keer op keer 2, uno, skip.bo etc.

11. ClaireDeLune

ClaireDeLune Fanatiek lid

12 okt 2021
    1.156
    1.962
    113
    Nederland
    Man en ik wandelen elke avond minimaal 5k.
    De jongste gaat 4 avonden naar de gym en werkt 2 avonden. De oudste werkt 3 avonden.
    Meestal zitten de mannen daarna boven of zitten er vrienden bij ons.
    Ik werk zelf ook 3 avonden tot 21 uur.
    We gaan altijd 21:30 uur naar bed, dus onze avonden zijn zo om.
    Vrijdagavond en zaterdagavond eten we eigenlijk altijd met z’n tweeën omdat de kinderen werken.
    Merk dat we vaak 1 van de avonden uit eten gaan.
    Zondagavond kijken we vaak met z’n allen een film of gaan naar de bios.

12. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.003
    14.668
    113
    Vrouw
    Eh ik snap hem even niet. Je schrijft dat je elke avond 5k wandelt. Je werkt 3 avonden tot 21 uur en je gaat elke avond o 2130 naar bed. Wanneer wandel je dan? 5k in dat halve uurtje?

13. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.003
    14.668
    113
    Vrouw
    Ik hang soms nog even een was op in de avond, maar verder erg weinig. Jongste gaat rond 20 uur naar bed, die breng ik nog even, de rest gaat zelf.
    Ik kijk tv, lees een boek, spelletje op telefoon, beetje zp. Lekker relaxen na ern dag in touw te zijn geweest.

14. ClaireDeLune

ClaireDeLune Fanatiek lid

12 okt 2021
    1.156
    1.962
    113
    Nederland
    Ik loop samen met mijn man naar mijn bedrijf na het avondeten :roflmao: dat is zo’n 2.5 km heen en dan loop ik weer alleen terug ‘s avonds. Ik ben dan rond half 10 thuis en dan ga ik direct door naar boven.

Mamavanvier95 vindt dit leuk.
  15. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.073
    12.030
    113
    O en ik vouw vaak de was ‘s avonds, anders kom ik er niet aan toe.

16. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.779
    7.366
    113
    De tv gaat hier niet aan voor de jongste 2 op bed liggen. De derde gaat pas om 21.00 uur, dus soms kijk ik dan nog een uurtje tv.
    Daarvoor zijn we bezig met koken en eten (we zijn vaak op zijn vroegst 18.30 klaar met eten), legt de een de jongste op bed, de ander gaat dan hardlopen. Mijn man werkt elke avond nog, ik soms ook, of ik doe wat voor mijn studie.
    We hebben beiden 2 avonden dat we verantwoordelijk zijn voor de kinderen en op 'mijn' avonden doe ik meestal een spelletje met de 2 middelsten als ik de jongste op bed heb gelegd. Daarnaast ben ik vaak wel bezig met de was, zuigen, of ik heb een vergadering van het een of ander vanaf 20.00 uur of spreek met vriendinnen af.
    De avonden stellen voor mijn gevoel weinig voor, doordat pas om 21.30 de woonkamer leeg is (oudste is de enige die vooral op zijn kamer is, de middelsten zijn veel beneden en vinden het wel gezellig als 1 van ons er dan ook is).

17. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.028
    2.894
    113
    't Gezellige Brabant
    Wij werken beiden onregelmatig, maar ik ben wel 's avonds thuis. In de wintermaanden vaak vroeg en nu de dagen weer langer worden al wat later, maar uiterlijk 7 uur tot kwart over 7. Mijn man werkt 5-ploegen, dus geen week is hier ook hetzelfde. De jongste gaat naar atletiek op woensdag, de oudste naar de manege op vrijdag. Ik doe 's avonds zeker geen huishoudelijke klusjes meer. Meestal komt het toch wel neer op lekker bankhangen en dan de tv of een spelletje op de tablet. Ik werk soms dagen van 10 uur, dan heb ik simpelweg geen puf meer voor een actieve avond.

18. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.003
    14.668
    113
    Vrouw
    :roflmao::roflmao::roflmao: ja dan kan het wel. Is gelijk je hoofd lekker leeg, denk ik.

ClaireDeLune vindt dit leuk.
  19. mutskuh

mutskuh Fanatiek lid

10 dec 2014
    2.393
    1.173
    113
    We kletsen veel, of lezen veel, jongste 2 liggen al vroeg op bed, oudste blijft langer op. We hebben geen tv.

20. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.368
    21.747
    113
    Wij kijken geen TV, maar sowieso heeft m'n man nogal een ander ritme dan ik (hij avondmens en ik ochtendmens). Ik ga dus vroeg naar bed en mijn man houdt zichzelf bezig met o.a studie, WhatsAppen met vrienden uit Nederland, of bepaalde klusjes zittend doen (kleding verstellen). Gelukkig hebben we overdag genoeg tijd met elkaar. :)

Deel Deze Pagina