Jelle heeft eigenlijk al een poosje dit schema: 7.15 fles op bed en daarna spelen op bed 8.15 naar bed en slapen (niet de hele tijd) 9.45 uit bed en aankleden 10:00 fruithap en daarna spelen (box, met mama op de grond) Ondertussen doe ik wat klusjes 11:00 fles 12:00 naar bed (soms ook een poosje wakker liggen), ik maak schoon of doe wat voor mezelf 14.30 uit bed en in de box 15:00 fles en spelen 16.15 naar bed en slapen 17:00 uit bed en een groentehap met wat water 17:15 ik ga koken Jelle zit in de wipstoel 18:00 wij gaan eten jelle is in de box 18:30 in bad, de fles en dan naar bed. 19:15 Jelle slaapt... Als we weggaan doen we dat meestal na het lange middagslaapje, ik regelmatig bij mijn ouders of bij een vriendin op visite. Of we gaan boodschapjes doen. 's Avonds doen we meestal wat voor onszelf, tv kijken, computeren, bellen...
Bij ons: - Rond 06.30 wakker en papfles 180cc - Spelen bij ons in bed tot ongeveer 08.00 - Dan maak ik haar badje en dan gaat ze rond 08.30/09.00 weer op bed - Slapen tot ongeveer 10.00 - Dan fruithap - Eventueel lekker naar buiten of iets anders doen - Rond 12.00 fles 180cc - Na de fles weer op bed tot ongeveer 13.30/14.00 - Weer iets leuks doen (boodschappen/eendjes voeren/stukje lopen/spelen op het kleed etc.) - 14.30 yoghurt, brood of liga en wat drinken - 16.00 tot 17.00 slapen - groentehap, zelf koken, meisje in de keuken kijken naar mama in de wipper en dan kijkt ze van 18.00 tot 18.30 nog even tv (heb standaard een paar uur schooltv met de teletubbies enzo op de band) - 18.30/18.45 naar boven, papflesje en slapen.
hier wel een (soort van ) ritme. daniëlle is meestal rond half 7/7u sochtends wakker dan krijgt ze de papfles...ik probeer haar terug te leggen en meestal rommelt ze dan nog even tot half 8/8u. dan beneden spelen. half 10/10u 2 stuks fruit. daarna naar bed meestal slaapt ze 3 kwartier tot 1u. spelen (of bij iemand op de koffie, boodschappen doen,....etc) rond 1u/half 2 2 broodjes en melk...daarna slapen..meestal 1,5u. smiddags spelen (of andere activiteiten) rond half 4 krijgt ze wat lekkers (rijstewafel, liga of wat rozijntjes) en wat sap. half 6 warme hap en toetje..daarna nog even spelen in de box (zodat wij ondertussen kunnen eten) en rond kwart over 6 onder de douche. half 7 laatste fles en dan slaapt ze door tot volgende ochtend
een gemiddelde dag bij ons tussen 7.00u-8-00u wakker en als hij honger krijgt een fles. 8.30u ga ik me aankleden-papa gaat naar zijn werk Julian speelt lekker als ik klaar ben ga ik eten en daarna hem aankleden 10.00u drinken en een koekje/rijswafeltje 11.30u boterham eten met wat drinken daarna naar bed, is meestal tegen 12.00u slapen tot 14.00-14.30 als hij wakker is krijgt hij fruit meestal gaan we even naar de winkel of een rondje fietsen 17.00u warm eten 18.30 papa thuis, dus met papa spelen, mama gaat eten koken daarna eten wij en Julian eet ook nog wat mee als we klaar zijn pyama aan, fles, voorlezen, papa kus en naar bed.
Hier gaat mama om 6.45 uur opstaan. Ik eet, smeer mn brood en ergens voor ik weg ga (7.30), wordt Demi vaak wakker en kleed ik haar aan en voed haar de papfles. Dan gaat ze spelen, ik maak mn man wakker en ga zelf aan het werk. Mijn man speelt met haar, geeft haar een fruithapje rond half 10 en voert haar het brood rond half 12 met een klein flesje opvolgmelk. 12 uur gaat de kleine naar bed en komt mama weer thuis. Dan slapen we alledrie even. (papa heeft nachtdienst en heeft dat gewoon nodig en mama heeft het ook nog steeds nodig)Mijn man gaat werken rond half 3. Rond half 3/3 uur wordt Demi wakker, krijgt ze sap soms met een koekje of rijstwafeltje. Vaak gaik dan smiddags met haar lopen naar de winkel en/of een stuk met haar fietsen bij droog weer. Of we gaan op bezoek bij oma of een tante. Of we spelen thuis. Rond half 5/5uur heeft onze dame weer honger en dan krijgt ze haar warm eten met een toetje. Als zij uitbuikt in haar stoel, kookt mama voor papa en mama het avondeten. Dan gaat mama eten terwijl zij speelt of sesamstraat kijkt. Als mama het eten op heeft is zij vaak al moe en dan gaat ze op bed voor de nacht. Vaak rond 18 uur. Rond 22 uur breng ik haar nog een papfles en dan slaapt ze weer lekker verder en ga ik ook op bed. Vaak
Zowel bij de oppas als thuis precies hetzelfde ritme.. 6.00 -6.30 uur wakker en borstvoeding Daarna aankleden en naar beneden. (als ik werk kwart over zeven in de auto naar oppas) Rond 8 uur weer op bed 10.00 uur van bed 10.30 voeding 12.00 even de ogen dicht in de kinderwagen 13.30 uur voeding en daarna op bed tot ongeveer half vijf voeding rond zes uur even de ogen dicht in kinderwagen (20 min) 20.00 uur laatste voeding en op bed
Hier wel een aardig ritme sinds Liam ongeveer met 7 weken oud ging doorslapen 's nachts. Hieronder genoemde tijden zijn redelijk kloppend, er zit hooguit eens een half uur verschil in. Dit ritme is zo gegroeid door wat Liam aangaf en prettig vond. 8.45 uur eerste flesje, naar beneden en spelen in de box, samen spelen, in zijn wipstoeltje zitten, gezellig op schoot 10.30 uur naar bed, de tijd dat hij slaapt is van 3 kwartier tot 2 uur, dat wisselt. 12.00 flesje, spelen in de box, samen spelen, in wipstoeltje zitten, op schoot 13.30 uur naar bed, de ene keer slaapt hij maar 3 kwartier en de andere keer bijna 2 uur, verschilt nogal. Veelal gaan we 's middags ook wel wandelen en valt hij in slaap in de kinderwagen. 15.30 uur flesje, spelen in de box, samen spelen, in zijn wipstoeltje, op schoot en dan brengen we hem wel naar bed als hij moe is, maar heel vaak wil hij ondanks dat hij moe is niet slapen (soms slaapt hij een drie kwartier). Hij gaat dan liggen mopperen in zijn bedje en kan de slaap niet vatten. Huilen kun je het niet noemen. Meestal gaan we een keer troosten en als hij dan blijft mopperen, gaat het over in huilen en halen we hem eruit. Dan gaat hij beneden in zijn wipstoetje en gaan wij eten. Dat vindt hij prima, want een etende papa en mama is erg interessant. Als we klaar zijn met eten gaat Liam in bad en krijgt hij zijn pyama aan. 19.00 uur flesje en gelijk naar bed. Zonder een kick te geven gaat hij gelijk slapen. 22.30 uur laatste flesje, moeten we hem voor wakker maken.
7.30 fles 9.00 naarbed 10.00 fruithap, hierna meestal naar buiten wandelen of winkelen of iets dergelijks 12.00 boterham en fles 12.30 naar bed tot 14.30 14.30 plakje ontbijtkoek of koekje en wat water daarna spelen of ergens naar toe 17.00 warme hap + soms een toetje 19.00 Fles
de meeste hebben er toch wel echt een mooi ritme in zitten, als de ramadan voorbij is ga ik proberen om er ook eentje in te gooien Erenay is echt een gevoelig kindje en denk dat een ritme toch wel goed zou zijn voor hem. maar nu tijdens de ramadan is dat gewoon bijna onmogelijk.we weten hier alleen dat de oudste om 9.45 op school moet zijn en om 3u gehaald moet worden. eten en andere dingen gebeuren gewoon nooit op een vast uur. hij slaapt als hij moe is en krijg bv als hij honger heeft maar wat regelmaat zou wel goed zijn volgens mij.
Hier als ik niet moet werken. mano wordt tussen 06.00-07.00 meestal wakker, nog ff bij mij in bed spelen, dan rond 07.30-08.00 samen ontbijten. Dan om 12.00 samen boterham eten en rond 13.00 gaat hij meestal slapen tot +/-14.30 daarna krijgt hij fruit. tussen 17.00-18.00 avondeten. En dan om 19.45 pyama aan tanden poetsen, boekje voorlezen en naar bed en hij gaat dan gelijk slapen.
Jullie kindjes slapen best wel vroeg, wil dat ritme ook oppakken met jaydienne.Het is een slopende dag. Ze slaapt pas rond een uur of 21 of ander 23 uur.En is toch echt al om half acht zeker wakker.
Hier ook absoluut geen ritme! Die is ver te zoeken. Wel komt ze vaak rond half7/7uur voor een beetje tiet. Ze wordt dan niet wakker maar begint een beetje te mopperen, al slapend. Meestal word ze om 9 uur/half 10 wakker ongeveer. Meestal slaapt ze 2 keer per dag. We gaan iedere dag er even uit om te wandelen of om even boodschappen te doen. En om 8 uur gaat ze richting bed, als ze dan in bad moet, om de dag, dan mag ze iets later naar bed. Eten en slapen is maar net hoe het haar uitkomt, daar heeft ze echt geen ritme in.
Hmmm.... Dat ziet er toch wel goed uit hoor dames, vergeleken met hiero. Wat doe ik verkeerd? (Fabiënne 05-02-08) 08:30 - wakker - flesje 08:45 - bij mij in bed lekker slapen. 11:30 - uit bed, naar beneden Fruithapje. 12:30 - flesje 12:45 - ga ik een keer douche. 14:00 - Boterham stukjes 16:00 - flesje 18:30 - groentehapje 21:30 - laaste voeding >> (veel te laat dus) 22:00/22:30 slapen Ik heb het idee dat ze ook niet eerder op elkaar kan eten... Het word tijd dat ik een beter ritme ga krijgen, voordat de volgende er is. Dan komen wij ook nog een beetje tot rust in de avond. Misschien zou ik ook rond 7 uur op moeten staan maar ik ben zo moe moe en nog eens moe dat ik het wel lekker vind om om 9:00 uur gewekt te worden. Maar iemand ideeen voor mij? Groetjes Suzanne
Nou, als ik hierboven kijken liggen alle andere baby's / dreumesen al om 19:30 uur in bed... Dus wat dat betreft is het bij mij laat (te laat?)... Ach ja, dat ritme komt misschien nog wel....
Nou, als ik hierboven kijk liggen alle andere baby's al om 19:30 uur in bed... Dus wat dat betreft is het bij mij laat (te laat?)... Ach ja, dat ritme komt misschien nog wel....
Die van mij gaat er wel om 8 uur in, maar ze komt nog om half 10, meestal om 11 uur ook nog, dan nog een keer om 4 uur en dan om half 7
Pete kreeg tot 6 maanden zijn laatste fles om 22.30 uur. Daarna ben ik deze wat gaan vervroegen en kreeg hij de laatste fles rond 21.30 uur om daarna de nacht door te slapen. Ik legde hem rond 18.00 op bed en hij werd dan vanzelf wakker tussen 20.00 en 21.00 uur of ik maakte hem uiterlijk 21.30 wakker voor zijn fles om daarna de nacht door te slapen. Tot 10 maanden heeft hij nog dagelijks die laatste fles gekregen. Daarna bleef hij wat langer wakker na zijn groentehap en kreeg hij om 19.30 nog een klein flesje om vanaf 20.00 uur te gaan slapen voor de nacht. En sinds een maand gaat hij rond 19.00 uur naar bed zonder een fles en slaapt gewoon de nacht door.
Wij hebben 2 schema's, 1 voor thuisblijfdagen en 1 voor oppasdagen. Thuis: 7.00/7.30 wakker, met papa beneden pap eten 8.00-10.00 slapen 10.00 aankleden, naar beneden, fruit en drinken 10.00-12.00 spelen, boodschapje, de was doen 12.00 samen brood eten met bekertje melk 12.30-14.30 slapen 14.30-17.00 spelen, naar buiten, enz 15.00 koekje oid met drinken 17.00-18.00 naar bed, slapen of lekker liggen 18.00 warm eten met z'n allen 19.45 in bad/douche 20.00 slapen als Jelte naar de oppas gaat dan slaat hij z'n 1e ochtendslaapje over maar gaat van 10.30 tot 12.00 even slapen en slaapt dan 's middags van 14.30 tot 16.00 vaak even, hij tukt dan ook thuis niet tussen 17.00 en 18.00 Op zich is hij ook wel vrij flexibel in af en toe een slaapje overslaan, en in de auto slaapt hij ook prima!