ik krijg er ook totaal geen ritme in, maar vind dat helemaal niet erg. amy is elke dag ook erg verschillend. we hebben wel redelijk vaste eet tijden. wbt slapen kijk ik gewoon naar wanneer ze moe is. soms red ze het met een slaapje, en de andre keer slaapt ze 3 hele korte slaapjes. savonds gaat ze rond 19.30 in bed. maar de ene keer is ze 6.00 wakker en de andere keer pas 10.00. dus ritmeloos
Ik denk ook niet dat je het eerste jaar een regelmatig schema kan hebben. Na het eerste jaar hebben ze vaak een vast eetschema (3 hoofdmaaltijden en 2 a 3 tussendoortjes) en slapen ze vaak de nacht door, waardoor je pas echt regelmaat gaat krijgen. Ons schema: 08.30: wakker worden en beneden pap eten 10.30: tussendoortje met wat sap/thee 12.30: boterham met karnemelk 13.00-15.00: middagdutje 15.00: tussendoortje met wat sap/thee 17.00: groentehap en toetje 19.00: naar bed voor de nacht Ik werk op woensdag en vrijdag, dan is hij 's ochtends bij mijn man thuis en 's middags op het kinderdagverblijf en heeft hij ongeveer hetzelfde ritme. Mijn man werkt onregelmatige diensten, dus soms is hij doordeweeks vrij en in het weekend werken of heeft hij middagdiensten. Als we alleen 's ochtends samen thuis zijn, dan doe ik niks bijzonders en zitten we gewoon gezellig beneden. Als we de hele dag samen thuis zijn, dan doen we grote huishoudelijke klusjes, zoals stofzuigen/afstoffen of badkamer schoonmaken, of gaan we de wekelijkse boodschappen doen. Als ik de hele dag alleen thuis ben, dan ga ik aan het eind van de ochtend Pete in bad doen of wat kleine huishoudelijke klusjes waarbij ik hem in de gaten kan houden, zoals afwasmachine of was/strijk doen. En 's middags ga ik dan vaak naar buiten om kleine boodschappen te doen, even te winkelen of naar mijn schoonouders of vrienden op visite.