Hoi dames! Sommigen van jullie hebben het er wel eens over dat hij of zij dan met billetjes of ruggetjes, beentjes of wat dan ook op een bepaalde manier ligt. Hoe zien of voelen jullie dat? Ik zie ook wel duidelijk wat uitsteken af en toe en soms komt er aan een bepaalde kant ook een hele hobbel naar buiten, maar ik kan er niet echt uit opmaken welk onderdeel het dan is zeg maar Wel denk ik dat als het echt een dikke bult is dat het dan billetjes of het hoofdje ofzo moet zijn, dat is dan te "massief" voor voetjes zeg maar. Zo probeer ik het voor mezelf een beetje te puzzelen, maar misschien is het gewoon nog iets te vroeg om duidelijke lichaamsdelen te onderscheiden? Ik ben heel benieuwd naar jullie antwoorden! Groetjes Priscilla.
ik voel geschop aan de onderkant het meest en harde dan he, daardoor wist ik dat de baby met de beentjes in mn zijen zit en hoofdje meer op mn navelgebied, gisteren heb ik samen met de vk gevoeld en kon indd het hoofdje boven voelen, het is meer gevoel want kan het nu nog niet echt zien
Ik weet van de controles dat ze met haar hoofd naar beneden ligt. Dus als ik aan de zijkant een bult zie, dan zullen dat wel haar billen zijn. En zoals anderen omschrijven handjes en voetjes te voelen of ze zelfs bijna vast te kunnen pakken... dat heb ik nog nooit gehad en ik ben nu bijna 38 weken zwanger.
Mijn VK zegt dat er pas vanaf ca. 28 weken van buitenaf te voelen is hoe je kindje ligt. Even geduld dus nog!
Ja idd...soms wat vroeger. ik ben afgelopen maandag geweest met 25 weken en 4 dagen en bij kon ze voelen dat het hoofdje naar beneden ligt...Kwam mede doordat ik slank ben, dan schijnen ze het nog wel eens eerder te kunnen voelen. Maar idd dus nog ff geduld. Mijn dochter lag trouwens in een stuit en vanaf een week of 32 geloof ik, begon ze te headbangen . Elke keer ging dat hoofdje op en neer, maar voor die tijd voelde ik alleen op de plek waar het hoofdje lag een harde plek in mijn buik, niet wetende wat het was totdat ze met 35 weken zeker wisten dat het een stuitekindje was.
Rond die periode kon ik ook absoluut niet voelen wat wat is. Ze draaien ook nog constant, dus ook al ligt ie bij de (echo)controle zo, dan kan dat na een uurtje alweer anders zijn. Maar rond een week of 28 wordt t draaien een stuk minder én kan een VK ook wel vaak verschil voelen tussen hoofd en billen. Nu weet ik gewoon hoe ze ligt en verschil tussen billen en beentjes/knietjes is wel duidelijk, al voel ik die meestal ook wel op dezelfde plaats nu, ze heeft echt een 'voorkeurshouding'. Daarnaast merk je soms aan de hik of je beebje nog tzelfde ligt. Maar nog ff wachten, dan voel jij ws ook beter wat wat is!
Met 23 weken kan je nog niet voelen hoe hij/zij erbij ligt, zoals hierboven ook al werd gezegd. Rond de 30 weken (als ik het me goed herinner) heeft de vk me wel het hoofdje laten voelen, dat lag toen nog bovenin. Dat vond ik zo'n raar gevoel...zo'n keihard rond bolletje in mijn buik Rond die tijd is mijn beebje omgedraaid, en ligt nu constant met zijn hoofdje naar beneden. Aan de buitenkant kun je nu heel vaak duidelijk zijn ruggetje en billen voelen en zien. En ik voel zijn handjes en voetjes ook, maar die zie ik weer niet aan de buitenkant. Het is zooo lief als je zo'n bult aan de zijkant van je buik ziet, en weet dat dat zijn rugje is...kan je lekker met 'm knuffelen
Gewoon nog een paar weekjes geduld dus Soms komt er gewoon een hobbel hier of daar naar boven en ik was gewoon benieuwd of jullie daar al aan konden zien wat dat was, maar dat kan dus gewoon nog van alles zijn. Het gaat er nu al erg heftig aan toe af en toe, steken er echt ineens "bobbels" naar buiten hahaha, ben benieuwd wat er dan over een paar weken allemaal te zien valt. @Mikki: dat van dat ruggetje, zooo schattig... paar weekjes nog... Bedankt voor jullie antwoorden!
hier heeft de vk me het hoofdje met 24weken vorige week al laten voelen! het lag bovenin een klein rond bolletje voelde ik zo gek! ze vond mijn zwangerschap, niet mijn buik want die vond ze niet zo groot maar de inhoud vond ze te vergelijken met een zwangerschap van 26weken dus misschien dat het daarom al te voelen was.. was wel erg leuk