Woensdag wordt onze hond geopereerd...zie er zo tegenop

Discussie in 'De lounge' gestart door Galaxy, 11 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Galaxy

Galaxy Actief lid

17 feb 2013
    354
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tja de titel zegt al.... Woensdag wordt onze lieve lobbes geopereerd.
    Wij hebben een Amerikaanse stafford reu van 2 jaar. Sinds een aantal maanden loopt hij mank. Na inspanning kon hij bijna niet op z'n achterpoten staan. Loopt dan te hinken en te trekken met vooral z'n rechter achterpoot. Verschillende keren bij onze eigen dierenarts geweest, onderzocht en conclusie overbelast. Hij moest 6 weken rustig aan doen en kreeg pijnstillers. Na 6 weken iets of wat verbetering we mochten stoppen met de pijnstillers. Echter na een week was het weer raak, dezelfde klachten. We zagen onze trouwe makker van een levendige, ondeugende energieke hond veranderen in een hoopje ellende die nergens meer zin in had. Dus weer terug naar de dierenarts en gezegd dat ik foto's wilde laten maken van beide achterpoten. Zo gezegd zo gedaan foto's gemaakt en daar zag de dierenarts vocht vorming in de knieën, waarschijnlijk toch overbelast want verder kon hij weinig ontdekken. Hij moest echt rust houden, nou dat deed hij al weken want hij had nergens zin in. Ik heb het nog even aangekeken maar kon het niet meer aanzien. Contact opgenomen met de fokker, zij adviseerde ons direct een afspraak te maken bij dierenkliniek in Rhenen. Gelukkig konden we afgelopen vrijdag terecht. Nou daar kwam de aap uit de mouw, onze lieve lobbes heeft aan beide poten z'n kruisbanden dwars af gescheurd en meniscus helemaal kapot! De dierenarts daar was geschokt dat onze eigen dierenarts deze diagnose niet heeft kunnen stellen. Hij zei: jullie hond doet heel stoer ( tja daar staan ze om bekend, hoge pijngrens) maar hij vergaat van de pijn. Dus ik brullen... vind het zo erg! Gelukkig kunnen ze hem helpen, woensdag is poot 1 aan de beurt, zal met een platina plaat en 6 schroeven worden vast gezet, meniscus wordt helemaal weg gehaald. Over 8 weken is nummer 2 aan de beurt... Kosten 3200 euro. Gelukkig zijn we verzekerd en krijgen we een deel vergoed. Het komt helemaal goed met onze lobbes, van de zomer is hij weer zo goed als nieuw. Pfff zie er nu alweer tegenop om hem daar achter te laten. Hopelijk valt het mee en is hij snel weer die vrolijke dartel die hij was. Nou lang verhaal geworden. Zijn er mensen met honden die een soort gelijke operatie hebben ondergaan? En hoe ging het herstel bij jullie?

2. chocotof

chocotof Bekend lid

28 dec 2010
    704
    1
    0
    Werkveld jeugdzorg
    Achter de duinen
    Ik heb er geen ervaring mee maar wil je eeb digiknuffel geven en je veel sterkte wensen!

3. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Het herstel kan even duren en veel rust is het sleutelwoord.. Dat zal lastig worden met jou ras maar probeer het toch:)
    Let goed op de lichaamstaal van je hond om te kijken wanneer het te ver gaat.
    Succes! En een knuffel aan je lobbes!

4. Polkadotjes

Polkadotjes Fanatiek lid

27 aug 2012
    1.071
    0
    36
    Ach wat een zielepiet:(

Hier iets soortgelijks meegemaakt. Hond speelde minder, werd knorrig, zakte door de achterpoten, verschrikkelijke jeuk, bult bij tepel.
    Honderd keer langs de dierenarts geweest. Nee niks aan de hand. Vlooien kuur mee en weer naar huis. (Geen vlooi te zien)
    Tot we opeens een nieuwe dierenarts hadden en we het nogmaals zeiden dat die bult ons dwars zat. Zij kijken. En 3 dagen later hond onder het mes. Baarmoeder er uit, melkkliersysteem er uit want er zat een tumor ter grote van een tennisbal en daardoor had ze ook een liesbreuk.

Eerst voel je je onwijs schuldig maar als je de hond voor je ogen ziet opknappen is het echt geweldig.

5. Killo86

Killo86 Actief lid

28 feb 2012
    173
    0
    0
    Heb een stafford teef die is geopereerd aan een loszittende knie schijf (patella luxatie geloof ik ) die is vast gezet bij de operatie ze was toen net een paar maanden oud dus lekker druk nog : s nou moest ze daarna echt 8 weken bench rust en daarna rustig aan op bouwen
    Tja dat was lastig met zon over enthousiaste pup ze mocht alleen dr hok uit om te plassen
    Dr poot is echt geweldig hersteld alleen t litteken is nog zichtbaar ze kan alles weer zoals daarvoor
    Wij zijn zelf af en toe bang als ik haar wild achter een bal of stok aan zie rennen en wilde bewegingen zie maken maar ze heeft er gelukkig geen last meer van

6. Galaxy

Galaxy Actief lid

17 feb 2013
    354
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het zal idd een lastige klus worden om hem 8 weken rustig te houden. De arts in Rhenen legde uit dat hij veel stadfords krijgt met deze klachten. Het zijn ideale kandidaten omdat ze zwaar gebouwd zijn (gespierd) in verhouding met hun poten. Ook zijn ze nogal lomp haha tja dat herken ik wel. Denzel gaat ook altijd over z'n grens heen qua gek doen en spelen, ik moet echt een grens stellen anders blijft hij doorgaan tot hij erbij neer valt. Ik zie er vooral tegenop hoe hij na de narcose is, toen hij gecastreerd werd was hij helemaal van de wereld, lag te trillen op de bank en liep overal tegen aan, zo sneu. Ik ben super blij dat hij zo snel terecht kan. Wat een fijne dierenarts daar zeg! Bedankt voor jullie lieve berichtjes!

7. kath

kath Actief lid

27 okt 2012
    240
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook een hond, alleen geen gezondheidsproblemen, gelukkig.
    Wil je iig sterkte wensen, ik denk dat alle mensen met een huisdier begrijpen dat zoiets veel impact heeft. Hopelijk gaat hij snel herstellen en wordt hij weer lekker zijn vrolijke zelf!

Ja, en een hond rustig houden die niet rustig is... Erg lastig. Soms lukt het wel (alleen rustig aan de lijn uitlaten, geen drukke spelletjes doen) maar dan zitten ze vaak zichzelf weer in de weg omdat ze hun energie niet kwijt kunnen.

Sterkte!

8. blike1987

blike1987 VIP lid

14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    3200 euro?? Wat een bak met geld!!
    Ik ben zelf dierenartsassistente en wij voeren deze operatie een aantal keer per week uit voor ongeveer 800 euro....
    Welke techniek past jullie dierenarts dan toe?

Het is inderdaad een kwaal die bij dat soort honden regelmatig voorkomt, mede door de steile stand van de poten.

Voor het hele herstel moet je per poot toch wel zo'n drie maanden rekenen. Meestal staan ze na een week al weer een beetje op de poot. Je moet er rekening mee houden dat je een week of acht echt rustig aan moet doen, niet rennen, springen, traplopen en dat soort bewegingen.

9. El1983

El1983 Fanatiek lid

19 sep 2012
    3.561
    0
    0
    Verzorgende IG
    My little castle
    Ik weet dat de hond van moeder aan beide achterpoten nieuwe kniebanden moest hebben. Operatie goed was goed gegaan en het was een friese stabij.
    Ze heeft er nog 5 jaar plezier aan gehad :)

Deel Deze Pagina