Mijn dochter is pas net 10 maanden, maar ze is zooooo vermoeiend... De laatste dagen is ze erg huilerig, wil alleen maar bij me zitten, nauwelijks zelf spelen (soms 's ochtends een half uurtje, maar niet langer), maar wat me vooral opvalt is dat ze de laatste 2/3 dagen weinig eet (paar stukjes brood, nauwelijks groente en zelfs geen yoghurt, wat ze eerder als liefste at) en haar melk niet opdrinkt, en dat ze 's avonds zo moeilijk in slaap valt. Huilen, huilen, huilen, dan staat ze in bed met uitgestrekte armpjes en ze wordt alleen rustig als ik haar oppak en rondjes met haar loop. Na 3/4 keer terug gaan, rondjes lopen, sussen, terug leggen, weer huilen, etc... dan gaat ze wel slapen, maar het duurt wel een half uur!! Voor haar doen is dat erg lang, en dat huilen is ook niets voor haar. Het is wel een beetje vroeg, maar dat heeft ze wel eerder gehad (sprongetje 1 of 2 weken eerder), maar zou dit de 11 maanden sprong kunnen zijn? Hoe erg is dit/wordt dit? Ze moest van de week ook een paar keer naar mijn moeder/schoonmoeder voor een dag of nachtje (normaal max 2 keer per week naar mijn moeder, nu 2 keer overdag en 1 keer logeren bij schoonouders), dus ik dacht eerst dat ze daar zo huilerig van was, maar nu blijft het wel lang doorgaan en ze was vandaag ook ontzettend eenkennig (echt huilen bij mijn oma op schoot)...
Het zou best kunnen. De sprong is rond de 46 weken. Maar het kunnen ook tandjes zijn. Aaron hangt ook al 2 dagen aan mijn benen, wil zijn brood niet, jengelig, moeilijk te vermaken en slaapt veel meer. Maar er zijn 2 boventandjes bijna door en heeft ook verhoging dus ik kan niet met zekerheid zeggen of het hier door de tandjes komt of door de sprong die al aanbreekt.
Btw...Aaron is 44 weken (Julia dus ook) dus het kan dus heel goed dat dit de sprong is! Sterkte ermee.
Hier begon de 11-maanden sprong ook rond de 10 maanden, en alles wat je beschrijft is herkenbaar uit die tijd. Ik vond het de ergste sprong tot nu toe, maarrrr...hij gaat gelukkig ook weer over Sterkte!
Het kan idd de sprong zijn, die beginnen vaak al wat eerder. Met de 11 maanden is de sprong genomen maar zeker deze sprong en latere sprongen duren vaak langer en kunnen zelfs wel 5 tot 7 weken aanhouden voordat je kind weer zichzelf is.
Herkenbaar!! Beau at ook slechter, wilde niet meer in zijn bed slapen. Werd echt al hysterisch als ik met hem de trap op liep. Hij werd 's nachts huilend wakker en was 's ochtends om 5 uur al wakker. Ook was hij ineens erg eenkennig. De heftigste periode (vooral het niet slapen) duurde een week. Het begon ineens en was ineens over. Het vroege wakker worden heeft hij nog steeds. Vaak is hij tegen half 6 / 6 uur echt wakker. Het zelf vermaken wordt ook weer veel beter. Bij elkaar duurde het ongeveer een maand. Moet er wel bij zeggen dat hij in deze periode ook 4 tanden heeft gekregen.