volgens mij verkom je dit niet. Zeker als ze veel vetjes hebben en met dit warme weer heeft pauline toch last van de warmte.
Talkpoeder niet meer omdat de 'damp' niet goed is voor de longetjes. Dat heeft de kraamhulp of het cb mij verteld (weet ik niet meer precies ) Eva leek ook smetplekken te hebben in haar nek, ze was toen 8 weken geloof ik. Was heel rood, beetje nattig en bulterig. Met sudocrem droogde het wel wat in en werd het minder. De huisarts dacht dat het misschien eczeem was (ze had wel meer plekjes op haar licaam) en we kregen zalf mee tegen eczeem en toen was het inderdaad snel weg. Was denk ik een combinatie.' We hebben wel heel lang uit voorzorg haar oksels en knieholtes dun ingesmeerd met sudocrem en dat werkte goed.
AHA! Een versie van stof longetjes dus. Ik kon het namelijk niet vinden. Het antwoord bedoel ik. Wel ergens een link naar dat je het niet moch gebruiken. Maar nooit waarom.
Ik gebruik wel talkpoeder, maar strooi het niet vrolijk in het rond . Doe voorzichtig een klein beetje op mn hand en wrijf dan het plekje in. Dat kan toch wel, maak geen hele 'stofwolken'. Nu best lastig met dat warme weer. 8)
Tess heeft geen last van smetplekken, maar die heeft ook geen plooien Talkpoeder word zo vies korrelig vind ik, mijn neefje heeft wel snel last van smetten en daar smeren ze sudocreme op ( als de huid intact is) Bij hele erge smetten ( bv in de knieholte) kun je scheurlinnen tussen de huid doen.