hallo, Ik ben eigenlijk heel benieuwd hoe jullie er achter kwamen dat jullie kindje reflux had?? Ik denk namelijk dat mn zoontje dit heeft..
Hoi, ik heb nooit een offciele diagnose gehad, maar Thirza spuugde hier veel terug, met grote bogen, dus niet dat het wat haar mondje uitsijpelde ofzo. En ik hoorde haar buiten dat om ook vaak slikken, dan kwam er een en ander omhoog zetten, maar hield ze dat nog wel binnen en slikte weer terug, (waarbij ze zich overigens nogal eens verslikte). Omdat ze daardoor ook steeds vaker wilde drinken, en dan maar een paar slokjes, werd het hier wel duidelijk wat er aan de hand was. OP het laatst dronk ze elk half uur een minuutje ofzo. Dodelijk vermoeiend! (En nee, 't waren geen regeldagen, want dat heeft ze iets van 2 weken volgehouden en eraan toegeven leek het eigenlijk alleen maar erger te maken dan beter... ). Hier zijn we naar de osteopaat geweest en de reflux was na 1 behandeling over. Was bij Thirza onderdeel van het kiss-syndroom, wat nu na 4 behandelingen helemaal weg is! We hebben nu echt zo'n ander kindje in huis: vrolijker, rustiger, gaat gewoon normaal slapen.... Heerlijk!
het eerste stukje van rozemarijke was bij ons precies zo. nu verdikken we met nutriton en wisselen spenen tijdens het eten, Colin is een gulzige drinker. Huisarts geweest en als hij het met 3 maanden nog heeft krijgt ie zantac, ciolin drinkt nu goed en met zantac (vies smaakje) gaat hij waarschijnlijk minder drinekn.maar jah colin huilt dan ook bijna niet en het is met omhoog zetten hoofdeindes e.d. te doen. ik wil ook met hem naar osteopaat, heb ikzelf ook goede ervaringen mee. maar wacht og even totdat hij ietsje ouder is.
Mila heeft ook reflux. Zij begon heel onrustig te drinken en tijdens het dinken schreeuwde ze heel hard. Na het drinken hoorde ik dat er voeding omhoog kwam wat ze vervolgens weer afslikte. Ook dan begon ze heel harde te gillen. Zodra ik haar plat legde begon ze meteen te huilen. Ze krijgt nu Losec en we zijn bij de osteopaat geweest. Het gaat nu eindelijk weer goed met haar. Ik hoor haar af en toe wel nog voeding terug slikken, maar het doet geen zeer meer. Zij heeft btw af en toe maar echt gespuugd, meestal kwamen er kleine mondjes voeding uit het mondje lopen.
veel spugen, echt veel! Je weet zelf wel wat normaal is en wat veel. En het komt eruit in bogen. Voeding omhoogkrijgen en terugslikken zag ik ook veel. Oh en nog rustig 2 uur na een voeding kwam het eruit!
Tess spuugde heel veel vooral met grote bogen en ze verslikte zich heel erg vaak. Daarbij huilde (echt gillen) ze de hele dag.
@mimi: waarom wil je wachten tot je kindje wat ouder is? Hoe langer je wacht, hoe meer moeite het gaat kosten om alles weer recht te zetten, (want hoe meer het kraakbeen dan al weg is). Als je naar een osteopaat wilt, zou ik dat zo snel mogelijk doen. Scheelt je mogelijk ook een hele hoop medicijnzooi... al die rotzooi in het lijfje van je kind kun je dan mogelijk voorkomen! Thirza brulde alles bij elkaar tijdens een behandeling, maar echt, wat een ander kind hebben we nu! Het was het alles waard en zodra ze maar weer bij mij was nadat de behandeling klaar was, werd ze weer rustig en vrolijk. Dat ene uurtje doorstaan ze wel, (beter dat dan maanden en maanden pijn houden....).
Vrij snel hadden wij een onrustig kind, die als hij langer als een uur sliep het uit gilde van de pijn. Alleen maar drinken hielp, drinken verzacht de pijn, maar krijgt er weer meer zuur van en ga zo maar door. We zijn eerst bij een osteopaat geweet, en die constateerde het kiss-syndroom Hij heeft mijn zoontje behandeld en hij was iets rustiger, maar we waren er nog niet. We waren nog niet tevreden of hoe ons zoontje was. Na een bezoek bij de ha zijn we met spoed door gestuurd naar het zkh, moesten beginnen met Nutriton, werkte iets, maar niet voldoende, maar het zkh nam ons niet zerieus. Secons opinion aangevraagt en naar een ander zkh gegaan en daar namen ze ons wel serieus. Hij heeft een slikfoto gehad, en een 24 uurs ph meting. Kreeg toen medicatie, jeetje wat een heerlijk kind hadden we toen! Zijn longen werden eindelijk na 6 maanden rustig, ja zo lang hebben wij lopen klooien met ons kind, dankzij een zkh die ons niet geloofde! Dus maak er werk van als je het vermoed en ga op je strepen staan
Paars wij hebben al contact gehad hierover maar ik las dat bij Rozemarijke het een drama was op de behandeltafel. Ik had dit bij Lotte ook verwacht maar ze vond het heerlijk! Ze heeft geen kick gegeven. Rozemarijke, had jij het idee na 1 behandeling dat het echt weg was? Ik ben nu 1 keer geweest en het is echt stukken minder maar nog niet weg. DInsdag gaan we weer. Ik ben even benieuwd hoe jouw ervaring is na 1 en na 2 keer enz.
Bij Tess was het na 2 behandelingen zo goed als over, wel moet er nog steeds nutriton in de fles ( ook bij sapjes nu ) maar we gebruiken al lang geen Losec meer.
Hier kwamen we er achter zo rond 6 weken,erg veel huilen en we merkten dat ze steeds oprispingen had en dan steeds heel hard ging huilen,echt ontroostbaar...daarmee hebben we 2 x bij de huisartsenpost gezeten en die zeiden dat dat verborgen reflux is...ze spuugde vrijwel niet,soms kleine golfjes.. We zijn bij de kinderarts terecht gekomen en heeft nu zantac en motillium,en we zijn overgegaan op friso comfort. Ben ook 2 x bij osteopaat geweest ( ook i.v.m ) haar voorkeurshouding en sinds 2 dagen gaat het redelijk,en het slapen op de dag ook weer wat dat was echt drama... Groetjes,
hoi! Nou wij zijn ook nog bij de ha geweest en idd het is reflux wat ik dus ook al dacht.. Maar ze heeft tegen mij gezegt dat hier niks aan te doen is.. behalve dan het bedje wat ophogen zegmaar dat hij wat mee omhoog ligt. en het aantal cc voeding wat ik nu geef over 7 flessen doen ipv 6.. Maar dat doe ik al niet meer want hij is met 100cc/3 schepjes niet tevreden na de voeding en huilt alleen maar dus daar hebben we ook niks aan. Heb je trouwens ook een verwijsbrief nodig voor een osteopaat? en word dit ook vergoed door de verzekering?? Beatrice je hebt het volgens mij al wel tegen me gezegt maar ik weet het dus even niet meer.. Liefs,
Wij hadden geen verwijsbrief nodig voor de osteopaat en bij ons vergoedde de verzekering bijna alles. Maar goed dat vond ik toch wel het minst belangrijk Ik heb er geloof ik overheen gelezen maar voeg je al nutriton aan de fles toe?
Je hebt inderdaad geen verwijzing nodig en je krijgt alles terug bij de meeste en een deel bij sommige. Mijn osteopaat kost 80 euro per behandeling. Ik zit bij Trias en krijg daar alles terug. Succes! Laat even weten hoe het is gegaan.
jah natuurlijk is dat ook het minst belangrijk ik heb alles voor mn kereltje over om van zn pijn af te komen.. Maar het is toch altijd mooi meegenomen dat het wel vergoed word.. Maar ik ga dinsdag even bellen en hoop dat het gaat helpen! Ik laat het nog wel even weten!!!
Jammer dat je HA zegt dat er niks aan te doen is. Als je kindje pijn heeft en je hebt al alles gedaan wat je kan doen, is er nog medicatie voor je kindje. Als ouder zit je er niet op te wachten natuurlijk maar een kindje met pijn is helemaal niks. Als je niet tevreden bent kan je ook naar een kinder arts gaan hoor! Hou je gevoel en je kindje in de gaten
@Beatrice: hier was de reflux echt direct na de behandeling over. Voor de behandeling aan zat ik nog elk half uur te voeden, om 10 uur had ze nog gedronken, 11 uur bij de osteopaat, en om 13 uur meldde ze zich weer en vervolgens om half 4! Ik ging echt helemaal uit m'n dak! Wow! Na een kleine week kwam het wel weer wat terug, maar dat zie je vaker bij osteopatie: de osteopaat brengt met de behandeling een nieuw evenwicht aan in het lichaam, maar omdat het lichaampje zolang gewend is geweest aan een verkeerd evenwicht, probeert het dat oude evenwicht soms te herstellen. Dan komen de klachten dus wat terug en weet je: OK, tijd voor de volgende behandeling... Hier bleef na de tweede behandeling het spugen wel zoals het na die kleine week terugkwam, maar dat was dus af en toe en lang zo veel niet meer als daarvoor, (wel nog meer dan 'normaal' mag heten). Na die tweede behandeling ging hier het slapen ineens veel beter. Ging ze, nadat ze 2 dagen bij was gekomen van de behandeling, ineens 2,5 uur achter elkaar liggen slapen! (haha, ik steeds kijken of ze nog wel leefde... zo lang had ze sinds haar tweede week niet meer geslapen!). Een week voor de 3e behandeling kreeg ik een vriendin met 2 hele drukke, overprikkelde zoontjes op bezoek en daarvan raakte Thirza ook weer helemaal de weg kwijt: sliep ze ineens toch weer niet langer dan 3 kwartier, (wel nog steeds beter dan ze gedaan had, maar toch...). Behandeling dus vervroegd en na die behandeling ging ze weer lekker slapen. En de 4e behandeling, daarvan heb ik niet heel concreet kunnen zeggen: OK, dit veranderde nog, maar daarbij was het gewoon wel ineens nog een stuk rustiger met alles... Net even dat kleine zetje wat ze nodig had om helemaal lekker te gaan, zeg maar. Ze slaapt nu dus 2 keer op een dag wat langer, (in eerste instantie anderhalf tot 2 uur, maar de laatste dagen pakt ze regelmatig ook 3 uur). En dan nog 2-3 keer een korter slaapje van 3 kwartier. Gaat eigenlijk probleemloos slapen, (mits ik de vermoeidheidssignalen niet mis, af en toe ben ik dan zelf even druk en komt Thirza wel eens net te laat op bed: dan is het jengelen en soms echt huilen). Brullen en krijsen gebeurt hier echt alleen nog als het te druk is geweest (soms helaas niet te vermijden). En drinken komt dus ook steeds meer in een ritme... net alsof ze nu pas echt het ritme begint te pakken wat ze normaal gesproken vanaf een maand of 2 was gaan doen...
pfff, rotonderwerp... wij zitten er middenin. Ons zoontje van nog geen 4 weken kan niet op zijn rug liggen, we kunnen hem werkelijk geen moment wegleggen. Hij is onder behandeling van een goede osteopaat en van de kinderarts. Als er dinsdag geen verbetering is moeten we misschien gaan voor een ziekenhuisopname ivm onderzoek en observatie. Dat vreet aan me, het voelt zo naar. Al die rotonderzoeken met sondes etc. Ik wil het niet maar als het nodig is, dan moet het. Ik wilde sowieso al een bericht plaatsen met de vraag of iemand ervaring heeft met het onderzoek (phmeting etc). Overigens zit ik er zelf behoorlijk doorheen: geen fatsoenlijk nachtje doorgebracht sinds de bevalling, hij slaapt alleen maar op onze buik! Zelfs een speciaal antirefluxbedje uit belgie over laten komen, maar na 1 'goede' nacht is het weer mis. Hij worstelt en worstelt en kan er niet in slapen. wij zitten werkelijk aan onze tax.. Alle goede adviezen zijn welkom! ik zal nog een apart bericht posten met mijn vraag. iedereen veel succes amber