Help... Hele vroeg miskraam (3/4 wkn)?? Of oud innestelingsbloed??

Discussie in 'Miskraam' gestart door Aily, 18 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aily

Aily Fanatiek lid

7 dec 2010
    1.314
    0
    0
    Lieve dames,

Ik hoop dat jullie mij raad kunnen geven over het volgende.

Ik geef eerst een korte en feitelijke beschrijving van de afgelopen twee weken ter informatie:
    -17 november gestopt met de nuvaring, 21 november voor eerst ongesteld.
    -geen ovulatietesten gebruikt. Berekende eisprong op 5 december (uitgaande van normale cyclus zonder nuvaring die ik twee jaar geleden ook had in-between boyfriends)
    -voor, op en 1 dag na 5 dec om de dag geklust
    -vanaf 8 of 9 december een hele gespannen buik (bol en hard)
    -10 december 's avonds vanaf 16 uur constante steekjes in mijn buik, vagina en liezen. Dit hield de hele avond, nacht en ochtend tot 10 uur aan. Ik weet niet wat dit was. Latere eisprong dan berekend, innesteling? Gespannen gevoel was hierna minder.
    -11 december 's ochtends vroeg om 7.30 uur geklust.
    -ik kreeg constant licht gevoel van maagzuur en gevoelige tepels.
    -in de nacht van dinsdag 14 op woensdag 15 december 's nachts wakker geworden met erge buikpijn. Hield niet lang aan, deed wel zeer. Hele pijnlijke tepels. Op het toilet zag ik dat er iets veranderd was aan mijn tepels. Op de tepelhoven - ongeveer in het midden - rond beide tepels een cirkel van witte bultjes, die (zo zag ik later) groter worden als mijn tepels stijf worden en dan zijn ze ook niet wit maar meer bruin/donkerrood, de bultjes 'kruipen' dan als het ware naar de tepels toe waar ze rond de tepels gaan 'liggen'.
    -ongeveer 3 keer verspreid over de week lichtgeel troebelig slijm verloren (niet heel erg geel, maar duidelijk niet wit)
    -mijn buik voelde steeds weer gespannen en af en toe had ik ook steekjes in mijn liezen.
    -mijn tepels zijn gegroeid en hebben een beetje een andere vorm gekregen, in plaats van 'ronde knopjes' lijken ze qua vorm (niet qua grootte hoor) op een draaidopje van een colaflesje. De bovenkant vormt een wat groter 'plat vlak' waarin ook veel witte bultjes te zien zijn in stijve toestand. In niet stijve toestand heb ik een soort van gleufjes/deukjes in mijn tepels.
    -Gisterochtend kreeg ik een hoogtepunt en daarna even kort (halve minuut) een heftige ongesteldheidskramp. Rest van de dag vaak een zere buik gehad (dat had ik de dagen daarvoor ook), maar ook een drukkend gevoel tussen mijn navel en mijn vagina. Af en toe een ongi gevoel dat zich alleen in mijn buik en bovenbenen concentreert, niet in mijn rug.
    -Gisteravond voelde ik wat in mijn string zitten. Toen ik ging kijken bleek ik was bruinig slijm te verliezen. Ik dacht: het begin van mijn ongesteldheid.
    -Rond 22 uur voelde ik ineens dat er 'wat naar beneden liep'. Op het toilet zag ik dat ik wijnrood bloed verloor: ik ben ongesteld geworden dacht ik. Na twee keer vegen was ik schoon van onderen. Op het wc papier zag het bloed er donker/bordeauxrood uit. Vergelijkbaar met een vlek rode wijn op een wit tafelkleed. De kleur verbaasde mij, want normaal is mijn ongi helderrood. Ook het 'naar beneden lopen' herkende ik niet, maar omdat dit mijn eerste natuurlijk cyclus sinds anderhalf jaar weer is, dacht ik dat het wel zou kloppen. Na het schoonvegen heb ik een tampon in gedaan.
    -Om een of andere reden voelde de tampon niet prettig. Ik heb hem er uit gehaald en aan de tampon zat geen bordeauxrood bloed meer, maar alleen wat van het bruinige slijm dat ik begin die avond een beetje had.
    -Vanochtend werd ik wakker met nog steeds gevoelige tepels (net als rest van de week: niet extreem pijnlijk om aan te zitten maar met vlagen een licht brandend gevoel en gevoelig bij aanraken. Ook heb ik een lichte buikpijn en met vlagen een ongigevoel. Ik ging naar de wc en ik ging plassen. Mijn plas was gewoon geel. Niet lichtrood of met stukjes erin (sorry, klinkt heel vies...) wat ik normaal wel heb als ik ongesteld ben en zonder tampon heb geslapen. Ik veegde mezelf af: een schoon wc papiertje. Ik ben met een vinger bij mezelf naar binnen gegaan en die kwam er weer schoon uit (met een klein beetje afscheiding). Verder is mijn vagina droog, zoals het buiten de 3 keer gele afscheiding de rest van de week ook was. Dit is dus geen ongesteldheid! Want normaal en ook twee jaar geleden in mijn natuurlijke cyclus heb ik helderrood bloed, loopt er niet 1 keer wat uit en dat was het, kan ik een tampon gewoon verdragen en is mijn vinger absoluut niet 'schoon' als ik aan het begin van mijn ongesteldheid naar binnen ga bij mezelf. En een half uur ongesteld ben ik ook nog nooit geweest, altijd 4 of 5 dagen.
    -ik heb nu een uur later licht bruinverlies (slijm) tijdens het afvegen na het plassen.

Dus mijn vraag: wat is dit geweest??? Soort van mini-ongi met oud innestelingsbloed (kan dat die kleur hebben en er zo 'uitlopen'?) of een hele vroeg miskraam??? En wat moet ik nu doen????
    Ik ben echt radeloos. Niemand behalve wijzelf weet dat wij een kindje proberen te krijgen, dus ik kan mijn moeder ook niet bellen. Voel me dus eigenlijk best wel rot en heb geen idee wat er gisteravond gebeurd is.

Ik heb deze week, omdat ik -m.n. door de veranderen aan mijn tepels- het gevoel had dat ik zwanger was twee keer een test gedaan. Die waren echter beiden negatief, maar wel midden op de dag en ook voor NOD (als je uitgaat van ei rond 5 dec waren de testen op 10 en 11 DPO, en die donderdag 10 dec mijn ei waren die testen pas op 5 en 6 DPO).

Liefs van een lonely Aily

Ps, sorry voor 't lange verhaal :(

2. Aily

Aily Fanatiek lid

7 dec 2010
    1.314
    0
    0
    Lieve dames,

Ik hoop dat jullie mij raad kunnen geven over het volgende.

-Gisteravond voelde ik wat in mijn string zitten. Toen ik ging kijken bleek ik was bruinig slijm te verliezen. Ik dacht: het begin van mijn ongesteldheid. Ik zat gisteren 1 dag voor NOD (ei was 5 of 10 dec).

-Rond 22 uur voelde ik ineens dat er 'wat naar beneden liep'. Op het toilet zag ik dat ik wijnrood bloed verloor: ik ben ongesteld geworden dacht ik. Na twee keer vegen was ik schoon van onderen. Op het wc papier zag het bloed er donkerder dan normaal, bordeauxrood uit. Vergelijkbaar met een vlek rode wijn op een wit tafelkleed. De kleur verbaasde mij, want normaal is mijn ongi helderrood. Ook het 'naar beneden lopen' herkende ik niet, maar omdat dit mijn eerste natuurlijk cyclus sinds anderhalf jaar weer is, dacht ik dat het wel zou kloppen. Na het schoonvegen heb ik een tampon in gedaan.

-Om een of andere reden voelde de tampon niet prettig. Ik heb hem er uit gehaald en aan de tampon zat geen bordeauxrood bloed meer, maar alleen wat van het bruinige slijm dat ik begin die avond een beetje had.

-Vanochtend werd ik wakker met nog steeds gevoelige tepels (licht branderig, zeker als ze stijf worden). Ook had ik een lichte buikpijn en met vlagen een ongigevoel. Ik ging naar de wc en ik ging plassen. Mijn plas was gewoon geel. Niet lichtrood of met stukjes erin (sorry, klinkt heel vies...) wat ik normaal wel heb als ik ongesteld ben en zonder tampon heb geslapen. Ik veegde mezelf af: een schoon wc papiertje. Ik ben met een vinger bij mezelf naar binnen gegaan en die kwam er weer schoon uit (met een klein beetje bruin slijm). Verder is mijn vagina droog.

-ik heb nu een uur later licht bruinverlies (slijm) tijdens het afvegen na het plassen.

Wat denken jullie hiervan?
    Gewoon beginnende ongi, verlies van oud-innestelingsbloed of een hele vroege miskraam?

Ik heb op 9 en 10 dpo getest (als mn ei de 10e was gevoelsmatig zo leek maar niet getest helaas heb ik getest op 4 en 5 dpo), maar die waren negatief.

Liefs van een radelose Aily

Ps, sorry voor 't lange verhaal :(

3. Flavour

Flavour Niet meer actief

Het klinkt als een ongesteldheid die wat anders dan anders is na het gebruik van de nuvaring. Als je negatief test, lijkt me niet dat dit een miskraam was.

Suus

4. Aily

Aily Fanatiek lid

7 dec 2010
    1.314
    0
    0
    Oke, dank je wel! Ik denk dat ik toch niet anders kan doen dan afwachten....... Dank je wel in ieder geval voor je reactie!!

5. Flavour

Flavour Niet meer actief

Bij twijfel kun je over een paar dagen nog eens testen.

Suus

Deel Deze Pagina