Hey meiden, ik ik zit inmiddels alweer 1,5 week in mijn nieuwe cyclus. Aankomend weekend verwacht ik mijn eisprong, maar zonet had ik mijn slipje vol met waterige afscheiding, 't was gewoon nat... zal ik mijn ei eerder krijgen? Mijn temp was vanochtend ook erg laag vergeleken met andere dagen. En kan het kwaad als je al zo vroeg je eisprong hebt in je cyclus?
Je eisprong kan best rond dag 10-12 zijn. Als je voor dag 10 zit, dan is het te vroeg. Want een eicel heeft tijd nodig om te groeien en te rijpen. Een veel te snelle eisprong heeft vaak een niet rijpe en dus niet bruikbare eicel als resultaat. Maar na cyclusdag 10 kun je prima een eisprong hebben. Waarschijnlijk is je cyclus in totaal dan ook iets korter.
Ik had deze maand ook een vroege eisprong. Ik deed een ovutest en die was licht, maar nog wel redelijk positief. De dagen erna werd hij alleen maar lichter, ik had mijn ei dus al gehad. Gelukkig hadden we de dag voor het ei gelust, want zie: zwanger. Klussen dus!
Bedankt voor jullie reactie ! Ik heb gisteravond een ovulatietest gedaan en die was licht positief. Eitje is dus in aantocht. Gisteren voor de zekerheid alvast geklust
Wel lekkere korte cyclus op die manier he, haha. Scheelt weer een paar dagen in de stress zitten rond je nod. Ik heb hopelijk ook vandaag of morgen mijn eisprong, dus manlief moet vanavond nog maar een keer aan de bak