Eisprong, wanneer?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Lalah, 5 feb 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lalah

Lalah Actief lid

30 jan 2017
    114
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal,
    Ik ben gestopt met de pil en de 1e dag van mijn menstruatie was vrijdag 27/01. Volgens berekeningen zou ik dan, bij een cyclus van 28 dagen, ongeveer vanaf vandaag vruchtbaar zijn ivm de naderende eisprong volgende week. Ik ben er even vanuit gegaan dat ik met die 28 dagen moet rekenen omdat 27 a 28 dagen mijn gemiddelde cyclus was toen ik de vorige keer gestopt was met de pil om zwanger te worden (een prachtige zoon van oktober 2015).
    Echter hier komt mijn vraag. Ik ben ruim een week ongesteld geweest en bloed nu nog een klein beetje bruin. Moet ik er dan op rekenen dat mijn cyclus hierdoor ook langer wordt? Dat de eisprong dan later komt?

2. Jenneke88

Jenneke88 Fanatiek lid

9 jul 2016
    1.772
    817
    113
    Daar kan niemand iets zinnigs over zeggen. Je bent net met de pil gestopt. Dat je de vorige keer snel je eigen cyclus had wil niet zeggen dat dit nu weer het geval is. Het enige wat je kunt doen is afwachten.

3. merel80

merel80 Bekend lid

3 mei 2009
    812
    39
    28
    Hoi! Die berekeningen zeggen helemaal niets. In een cyclus van 28 dagen kun je net zo goed een late eisprong hebben en een korte lf. De enige zekerheid die je kunt krijgen is ovulatietesten gebruiken èn temperaturen. En hoe lang geleden ben je met de pil gestopt? Want als je net gestopt bent, is het heel goed mogelijk dat je cyclus niet meteen 'netjes' 28 dagen is hoor. Dus wij kunnen er vanaf hier weinig over zeggen helaas! Afwachten dus!

Deel Deze Pagina