Ik bedoel, na de eerste ochtendfles, gaat je baby dan weer naar bed of houd je hem beneden. Bij ons ziet het er nu zo uit: na de eerste ochtendfles terug naar bed. Voor de volgende voeding is hij vaak al wakker, dan haal ik hem naar beneden en mag ie in de box. De rest van de dag blijft ie beneden, in de box of reiswieg slaapt hij dan. Na de eerste avondfles gaat hij naar bed en daar blijft hij tot de laatste voeding voor de nacht. Na die voeding ook weer naar bed uiteraard.
Ons schema zo'n beetje is 5-6 uur eerste fles dan weer slapen 10 fles en beneden of slapen in de wagen tijdens wandelen met de hond 14 fles en naar bed ivm rust, geen omgevingsprikkels 18 wakker, badje, fles, nog even beneden en dan naar bed 23 laatste fles Tijden willen nog wel wisselen, maar dit is wel een beetje het schema. In de box laat ik haar niet slapen, want die is om te spelen vind ik. Ik laat haar ook niet de hele dag beneden ivm de prikkels, ze wordt dan onrustig.
Wij hebben echt nog geen schema! ( baby is 1 week jonger, dat wel). Ze krijgt zo'n beetje rond 7-11-15-19-23 uur de flessen en na de fles is ze zo'n 3 kwartier wakker, soms wat langer en daarna gaat ze weer naar bed. Ze ligt dus onwijs veel in bed In die 3 kwartier heb ik dr op schoot of ze ligt in de box/ wipstoel met muziekmobiel. Natuurlijk gaan we er weleens op uit, dan is ze ook iets langer wakker. Wandelen of op visite, maar over het algemeen slaapt ze dus vooral
Dit is de dag van mijn kleintje (9 weken oud) 7.30 voeding dan wakker tot ongeveer 10 uur en naar bed. 11.30 voeding dan wakker tot ongeveer 13.30 en naar bed. 15.30 voeding dan wakker tot ongeveer 17.30 en naar bed. 19.00 voeding dan wakker tot ongeveer 21.00 en naar bed. 22.30 wakker maken voor voeding en dan meteen naar bed. Als hij wakker is ligt hij meestal een uurtje tevreden in de box, daarna hangt hij wat op schoot en als ik zie dat hij echt moe begint te worden doe ik zijn slaapzakje aan, knuffelen we nog wat en dan gaat hij naar bed. Meestal is hij dan ook zo vertrokken.
pff hier nog geen ritme te ontdekken ik probeer hem elke x na zijn voeding even samen spelen, even alleen spelen en naar bed maar hij slaapt dus gewoon steeds niet, en alleen maar brullen, alles al geprobeerd maar goed, dus blijf ik hem naar bed proberen te doen omdat hij toch wat moet slapen en anders echt oververmoeid is en alleen maar krijst. wou dat ik ook zo'n lekker schematje had! hopelijk komt het binnenkort!
Mupet, mijn zoontje gaat eigenlijk ook zelden lekker slapen als ik hem in bed leg. Misschien dat je zoontje op een andere wijze wel wil slapen? Bij mij werkt het heel goed op hem op schoot of lopend in mijn armen in slaap te laten vallen, dan kan ik hem meestal wel lekker in zijn bedje leggen. Verder slaapt hij hartstikke goed als hij in de box even een een minuutje of 20 onder zijn mobile heeft gelegen. Hij volgt die ademloos met grote ogen en zakt dan meestal na een tijdje lekker weg. Ik leg dan nog even een dekentje over hem heen, en dan slaapt ie meestal toch wel tussen een half of anderhalf uur heerlijk. Ook slaapt hij erg goed als hij in een wipstoeltje (op de ligstand, die kan helemaal plat) voor het raam staat. Hij kijkt graag lekker naar buiten en is dan ook meestal na een half uurtje of zo weg. Tot slot heb ik heel veel aan mijn draagzak (Bondolino), daar valt hij binnen een paar minuten altijd als een blok in in slaap. Die moet ik dan wel omhouden trouwens, dus meestal doe ik dan wat in het huishouden, of ik laat me a la een hoogzwangere vrouw wijdbeens op de bank zakken en zit lekker wat te lezen of zo. Wij hebben trouwens ook wel een vast ritme: verschonen, eten, spelen/knuffelen, slapen. Alleen de plek van slapen wisselt dus wat, maar, het werkt!
Hier ziet ons schema er zo uit: 6.30 fles en direct weer terug naar bed. 10.30 fles en tegen 12.00 weer terug naar bed 14.30 fles en tegen 16.15 weer terug naar bed 18.00 in bad en pyjamaatje aan 18.30 fles en om 19.30 naar bed 22.30 moeten we haar wakker maken voor de laatste fles. Nu gaat ze na de fles van 6.30 weer terug naar bed. Vanaf woensdag moet ik weer werken en dan gaat ze naar kdv en een dagje naar oma en dan blijft ze dus na die fles even wakker en zal ze tegen 8.00 naar bed gaan Voor elke fles verschoon ik haar eerst. Dan krijgt ze haar fles, even op de arm spelen, Afhankelijk wat we gaan doen: wandelen, ergens op visite, box, wippertje of schommelstoeltje Ik leg haar bij de eerste signalen van moe zijn in haar bedje: dan slaapt ze meestal al naar een paar minuutjes.