Welke fles-speen adviseren jullie voor snelle drinker?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door mamakarlien, 6 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamakarlien

mamakarlien Actief lid

31 jul 2009
    280
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal!
    Mijn zoontje van nu 3 dagen oud is een erg krachtige drinker. Hij krijgt natuurlijk nog weinig maar zijn flesje is soms in een paar seconden op! We gebruiken nu een difraxfles (smalle) met een S speen, hier zijn we verder erg tevreden over, maar omdat hij toch wel last heeft van krampjes en mondjes teruggeven, willen we kijken hoe hij iets langzamer kan drinken.
    Nu noemde de kraamverzorgster de medela calma fles? Is iemand hiermee bekend? Of zijn er andere flessen-spenen die jullie kunnen aanraden om hem langzamer te laten drinken?
    Ben benieuwd naar jullie ervaringen!
    Liefs van mama karlien

2. liefste80

liefste80 Lid

27 okt 2010
    43
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ons dochtertje had precies hetzelfde. Wij gebruikten....en nu nog (ze is nu 6 maanden) de 'dental' speen (van het kruidvat, je hebt ze ook van difrax, maar kruidvat zijn er 2 voor ik geloof 1 euro ofzo, difrax is 2 voor 3,50 ofzo) in combinatie met de difraxfles werkt dit prima!! En tevens 1 schepje nutriton, dan wordt de melk wat dikker en kost het drinken echt meer moeite.
    Succes ermee!

3. bumpie

bumpie Niet meer actief

Wij hadden ook eerst de difrax fles. En op advies van de kraamhulp zijn we overgegaan op dr brown. Echt een fijne fles. Helpt ook tegen krampjes. Is te koop bij etos en prenatal.

4. Elines

Elines Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.252
    1
    36
    Holland
    Dental speen is zeker een aanrader! Wij hebben ook een gulzig meisje die de fles met een s speen in 3minuten op had en de helft op haar shirt morste. Met alleen een dental speen (en de fles zo horizontaal mogelijk houden) doet ze er ca 15min over. Met Nutriton erbij 20-25minuten.

5. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Medela calma is in zo'n geval goede keuze, zeker omdat hij nog zo jong is.

6. truus1980

truus1980 VIP lid

26 sep 2007
    6.259
    2
    36
    Bij Emmen
    Ook wij zijn erg tevreden met de Dental speen van de kruidvat. Inderdaad 2 spenen voor 1 euro. Ze passen op de difrax fles. Alleen vind ik dat wel wat meer knoeien. Heb ergens gelezen dat de 123 speen van difrax een ring heeft die precies op die dental past. Zo sluit het beter af in het dopje. (ben ik nog duidelijk?? ) Zo hebben wij dus geen gelek meer.

De dental speen van de kruidvat is ook iets fijner, smaller dan die van difrax.

Vanavond weer eens een S speen geprobeerd. Gevolg was een paar x flink verslikken. Ik ebn dus erg tevreden over die dental spenen.

7. mamakarlien

mamakarlien Actief lid

31 jul 2009
    280
    0
    16
    NULL
    NULL
    Nou inmiddels hebben we de dr brown fles in huis! De kraamzorg was hier heel tevreden over en ik hoor niets dan superervaringen dus voila :D. Hij drinkt een stuk langzamer! Doet nu 10 minuten over 50 ml in plaats van 4 ;). En ik ben benieuwd of het ook zo goed tegen de krampjes helpt als bij anderen want ik heb weer heel wat uurtjes doorgebracht met een pink in zijn mond gisteravond hihi ;).

8. bumpie

bumpie Niet meer actief

fijn dat je de dr. brown fles hebt gehaald.

even een tip hier passen ook de spenen van difrax op. Ik heb nu de dr brown fles met een dentalspeel van difrax. :D

9. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

deze hebben wij ook! echt super he!

Deel Deze Pagina