Hoe ziet de dag eruit van een huismoeder en kindjes?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door roever, 19 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Dit inderdaad, hier konden ze altijd lekker bezig in de tuin of op een afgesloten binnenplaats fietsen bv, maar dat is heeel anders dan echt even eruit en klimmen, klauteren, glijden in de speeltuin bv.

Oh bieb deden we ook vaak; op avontuur er naar toe (lopend en onderweg kwamen we draakjes tegen op onze ridderpaarden enzo ;) ) en dan in de bieb fijn even boekjes uitzoeken, koffie drinken, dan op avontuur naar de bakker voor een broodje en weer naar huis. Veeeel leuker dan iedere keer weer fietsen op onze binnenplaats ;)

2. Tuttebella

Tuttebella Niet meer actief

Ik werk, maar op mijn vrije dagen gaat het ongeveer zo;

08.00: kindjes wakker & naar beneden
    08.30 ontbijten voor de tv en ik kleed mij en de jongste aan.

Dan doe ik vaak iets in het huis terwijl de kinderen spelen. Daarna gaan we er uit. Naar de speeltuin, boodschappen doen, een uitje (dierentuin/zwemmen/ballenbak etc), op bezoek bij een vriendin of iets anders.
    Rond 12.30 lunchen we en gaan de jongste drie in bed.

Smiddags gaan we er vaak ook weer op uit of spelen ze in de tuin.

Ik zou knettergek worden van de hele dag thuis blijven en ik denk je peuter ook ;)

Hopsatee vindt dit leuk.
  3. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.934
    3.945
    113
    Ik zou hem aanmelden bij een peuterspeelzaal. Hartstikke leuk voor hem en dan heb je meteen twee dagdelen ofzo ingevuld.
    Wat ik merkte bij onze beide kinderen is dat ze toen ze begonnen waren op de psz, zich ineens thuis ook weer veel beter vermaakten. Ze doen inspiratie op van andere kinderen, krijgen nieuwe prikkels en ze zijn niet alleen maar thuis.

Biny, Hopsatee en Uuz vinden dit leuk.
  4. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.344
    10.307
    113
    Toen onze nog niet op school zat was het zeker niet voldoende om thuis te blijven, lekker uit wandelen en of op de fiets naar de supermarkt.

Maar ook naar het bos of brood eten in het park/bos/ buiten in de tuin. Verder tent bouwen, bakken, helpen met opruimen, rondje op zijn (loop) fiets, naar de speeltuin, knutselen

Hoeft niet altijd geld te kosten.

Uuz vindt dit leuk.
  5. roever

roever Niet meer actief

Hahaha,
    Euh... in ons huidige huis word ik af en toe echt wel ns knettergek! Haha in ons toekomstige huis zal ik nooit gek worden (wat vrijstaand, waar we aantal dieren kunnen houden, bos aan overkant vd wek etc )

Peuterspeelzaal ga ik deze week over bellen :)

Denk idd dat ik af en toe wat beren op de weg zie wat uitjes betreft.
    1. Door de gebroken nachten en het dagelijks vroeg opstaan is mn energiepeil ook niet geweldig
    En 2. Ik zie mn zoontje niet bijv. Rustig in een bibliotheek oid hihi

Maar vaker op onderzoek gaan enz moet zeker gaan lukken!

Wel leuk jullie verhalen te lezen

Kan trouwens niet wachten om verhuisd te zijn, weet ook bijna 100% zeker dat het dan al heel anders zal zijn en gaan! :D

Waar we nu wonen voel ik me niet happy in de buurt en huis.... dus sluit mezelf ook vaker op in huis:( terwijl ik JUIST een buitenmens ben!

Peuter ligt nu weer in bed,en direct in slaap gevallen!
    Ik heb me voorgenomen komende dagen nog 1x te gaan proberen om zn slaapje naar de middag te schuiven.
    Als dat lukt zou het fijn zijn
    ... maar als de walletjes onder zn ogen groeien en zn humeur er ni beter van word, weer lekker door op zn oude ritme.
    Ben benieuwd!!

6. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Heeft hij al een loopfiets oid? Dan maak je makkelijk even een ommetje om eendjes te voeren, of naar de winkel. Dat jij je niet fijn voelt in de buurt, mag natuurlijk geen reden zijn om er niet op uit te gaan. Uit ervaring kan ik melden dat de straat veel lejuker is als er 1000'en hartjes op gestoepkrijt zijn ;)

Oceanna, Riverdale87, Biny en 2 anderen vinden dit leuk.
  7. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Hier zitten ze ook niet rustig in de bieb hoor, maar zo is het speelhoekje hier ook echt niet ingericht. Ze kunnen er juist lekker even spelen, en na een lange wandeling vonden ze dat altijd fijn. En dan drink ik een kop koffie, boekjes uitzoeken, en weer weg.

8. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Oh en voor mijn energiepeil waren uitstapjes ook juist fijn! Even uitwaaien en daarna thuis geen enorme stuiter-peuter.

9. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.882
    5.174
    113
    Home
    ik werk parttime dus ben ook veel thuis
    de oudste gaat doordeweeks 5 dagen naar school de jongste 2 dagdelen naar de psz
    meestal zo rond 7 uur wakker
    als ik met haar thuis ben doen we samen boodschappen, rondje park met de loopfiets of met haar poppenwagen
    kinderboerderij, rondje intratuin, koekjes bakken, met mooi weer het badje in de tuin,spelen met buurmeisje, etc etc
    ik probeer er elke dag wel even uit te gaan
    ik heb ook 2 actieve kinderen die er absoluut niet van houden om de hele dag binnen te zitten ze houden van ondernemen

10. roever

roever Niet meer actief

Gaap...
    Mn i iiiivandaag om 5uur.
    Met een vording vd jongste.
    Helaas werd peuter hier wakker van kwart over 5 :/

Wat ik mij af vroeg he....
    Zal avond voor het naar bed gaan een bordje pap meewerken? :oops:
    En bedenk me net dat we zm kamertje nog wel beter kunnen verduisteren...

Naja, vol goede moed gaan we er weer tegenaan!:roflmao:

11. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    nou ik zou sowieso beginnen met die kamer ja.. om 5 uur is het l licht... no way dat ze nog gaan slapen als ze dan wakker worden.

En ik zag gister om half 5 een bericht dat hij sliep? ik ben wel heel benieuwd naar jullie ritme nu eigenlijk..

Je krijgt hem dan toch nooit meer rond 7/8 uur naar bed?

12. Riverdale87

Riverdale87 Fanatiek lid

15 okt 2017
    4.151
    4.681
    113
    Vrouw
    Ik probeer dagelijks naar buiten te gaan, op mijn vrije dagen dan. (Ik reageer illegaal :D) Als je zo’n dag hebt dat het de hele dag met bakken uit de lucht komt en ik binnen blijf wordt mijn peuter heeeel vervelend. Ik overigens ook dus ik snap dat wel.
    Vaak probeer ik na het ontbijt even kort in huis wat te doen en vlak voor het slapen een kleiner uitje (supermarkt met speeltuin bijvoorbeeld) of na het slapen een groter uitje (Dierentuin/kinderboerderij/krijspaleis)

13. roever

roever Niet meer actief

Haha jawel dus...
    Hij lag gisteravond weer gewoon voor 7uur in bed, en slaapt dan ook direct.
    Dus ik denk echt dat hij het dan toch nodig heeft door zn drukke bezigheden:oops:

In principe staan we op wanneer hij wakker is.... (k kom sowieso niet eerder dan 6uur mn bed uit iig1) tussen 12 en half 1 broodje, tussen 17?00 en 17.30 avond eten, rond 18.30 naar bed.

14. roever

roever Niet meer actief

Krijspaleis??? :roflmao::roflmao::roflmao::roflmao:

15. Riverdale87

Riverdale87 Fanatiek lid

15 okt 2017
    4.151
    4.681
    113
    Vrouw
    Monkey town, Chimpie Champ zulke dingen :roflmao: Haha

16. Oceanna

Oceanna Fanatiek lid

12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    Hier een dochter van 2 en zoontje van 10 maanden.
    Dochter gaat 2 dag delen naar psz. (Wordt voor een deel betaald door gemeente is een regeling vanuit de psz) maar verder doen we veel spelen, kleuren in de achtertuin staat een zandbak. Ook hier niet veel mogelijk met auto rijden of uitjes. Maar wij hebben wel een hond dus iedere dag even een rondje met de hond als ze allebei wakker zijn. En moet ook eerlijk bekennen dat hier de tv best veel aanstaat. Ik hoop binnenkort weer een goede fiets te hebben dan kan ik zo af en toe eens lekker fietsen met ze. Ik ga soms ook met ze naar de Intratuin (zit hier op het dorp) lekker spelen in de speeltuin samen met nichtje. Of eens een dagje naar oma vind ze ook leuk. De jongste vind alles best.

17. roever

roever Niet meer actief

Nou jongens... meiden!!
    Ik ben benieuwd:roflmao:
    Vandaag heeft hij alsnog 2 slaapjes gedaan. Maar vanmiddag na zn slaapie zijn ramen afgedekt, een flinke wandeling gemaakt,buiten gespeeld, nu tv kijken tot eten klaar is...
    Na het eten lekker onder de douhe en dan eens kijken of hij nog n bordje pap oid lust!
    Ha, heb ik alles gehad!:roflmao::roflmao::roflmao:

En is hij 5 uur wakker mprgen:rolleyes::oops::roflmao:

18. Elmyra

Elmyra Niet meer actief

Hier drie jonge kindjes (3,2 en 1). Ik probeer sowieso elke dag even naar buiten te gaan ook in de winter, al is het maar heel even, uitwaaien doet ze echt goed. Met dit mooie weer zijn ze veel in de tuin aan het spelen of we zoeken speeltuintjes op in de buurt. Vorige week ben ik met ze naar een zandverstuiving geweest, dat was ook een groot succes. Ik ga met ze naar het park, de meiden kunnen daar lekker rondrennen en de jongste kijkt zijn ogen uit in de wandelwagen. Als het echt mooi is neem ik een kleedje en wat te knabbelen mee en dan gaan we ook picknicken daar. In de winter zijn we meer binnen natuurlijk. Maar zoals gezegd probeer ik elke dag met ze naar buiten te gaan. Wandelen naar de supermarkt, rondje in de buurt met of zonder loopfietsjes. Bij echt drekweer soms naar de baccillenhal a.k.a ballenbak :rolleyes:. De meiden ‘helpen’ ook graag dus als ik ga stofzuigen ofzo dan geef ik hen een doekje en maken ze zogenaamd alles schoon :D. Tja en ze hebben verder echt genoeg speelgoed. Toet toet auto’s, Duplo, ze kunnen kleien, verven, kleuren etc. Ik doe genoeg met ze, maar ga ze ook niet continu bezig houden. Soms doen ze ook niks en hangen een beetje rond, maar verveling op zijn tijd is ook goed, het dwingt tot zelf nadeken en zelf spel bedenken.

19. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.824
    2.249
    113
    En?

20. roever

roever Niet meer actief

Euh....
    Half 6 wakker!
    Maar uiteindelijk zijn we half 8 uit bed gestapt, das al heel wat! :)
    Ik durf alleen niet te zeggen of hij of ik nog in slaap zijn gedommeld, net als jongste telg. Haha.

Ondertussen zijn we vanmorgen weer even baar de beestjes geweest. Maar eenmaal thuis slaat de vermoeidheid alweer flink toe... wat resulteerd in erg mopper en chagrijnige buien...
    Eens zien hoelang hij na de middag slaapt en komende nacht.

Deel Deze Pagina