Wow jij hebt ze echt kort op elkaar, leuk!! Even heeeeel offtopic Hoe ervaarde je de zwangerschappen zo kort op elkaar, en het herstel? Ik had bij tweede zwangerschap dat ik al heel snel niets meer kon, en nu 4 maand na bevalling ik ne nog niet 100% de oude voel Maar we zouden heel graag voor een derde willen gaan..
De zwangerschappen vond ik heel erg zwaar ... De eerste twee zwangerschappen had ik HG. Bij de eerste heeft dat echt 8 maanden geduurd, bij de tweede naast medicatie ook acupunctuur gedaan en was het vanaf een week of 20 goed te doen. Helaas kreeg ik toen nierstuwing, bij de derde gelukkig geen HG maar wel weer nierstuwing en dat was dit keer echt heftig. Het is voor ons niet echt een bewuste keuze geweest. Eind 2013 hoorden we dat het waarschijnlijker was dat we geen kinderen zouden krijgen, dat zelfs IVF/ICSI lastig zou zijn. Dit wegens premature ovariele insufficientie. Ik zou dus starten met IVF en op de dag dat ik met de hormonen zou beginnen testte ik positief van de eerste. Na de geboorte van de eerste zijn we vrij snel weer naar de fertiliteitsarts gegaan met de vraag ‘hoe nu verder’ ... de overgang zou dachten ze binnen dat moment en 3 jaar wel echt zijn begonnen zijn. We hebben toen afgesproken het 6 maanden zelf te proberen en dan IVF, omdat het de eerste keer toch ook op natuurlijke wijze was gelukt. Tot onze grote verbazing was het de eerste keer dus raak ... De oudste was toen 3 maanden. Over een derde hebben we echt nagedacht, maar ook gezien mijn gezondheid (chronische aandoening) besloten dit niet te doen. Ik zou een spiraal laten plaatsen en zat in juli 2016 te wachten op mijn menstruatie die maar niet kwam ... Ik bleek weer zwanger! We waren redelijk in shock maar uiteraard toch doorgezet. De derde zwangerschap was echt zwaar en best heftig maar ik had ook het voordeel dat de meiden nog 2x overdag sliepen waardoor ik op die momenten ook rust kon nemen. Vond het ook wel een voordeel dat ik geen schoolgaande kinderen had en dus minder deadlines. Mijn oudste ging 2 maandjes na de geboorte van de jongste voor het eerst 2 ochtendjes per week naar de psz. Nu zitten de meiden nog even samen op de psz en in november gaat de oudste naar de basisschool. Het is een lastige overweging. Voor ons was de keuze gemaakt ... Ik ben supergelukkig met onze drie wonders en zou niet anders meer willen, maar het is (icm mijn gezondheid) ook wel heel zwaar. Toch wen je daar ook wel weer aan op een bepaalde manier. Het blijft hier wel bij want al zou het vruchtbaarheidstechnisch nog mogelijk zijn een vierde erbij is fysiek echt niet haalbaar voor mij.
Ik heb er maar een maar denk dat ik met hem nog nooit een hele dag thuis ben geweest. Ja als hij ziek was. Al is het maar even boodschap doen of naar de speeltuin. Verder naar kinderboerderij, binnenspeeltuin, langs bij vriendinnen met kinderen enz
Euhhj het is ook niet dat we hele dag thuis zijn.. Wij gaan eigenlijk ook wel elke dag de deur uit! Alleen... Haha lijkt onze zoon wel onverzadigbaar Of mopperen/chagrijnig of hyperdepieper! Het is op het moment echt even zoeken naar wat prettig is voor ons allen
Die van mij zijn 3,3,2 en een half jaar en ook wij gaan er elke dag uit. De markt met speeltuin om de hoek, naar een vriendin, allerlei speeltuintjes, bos,café van de bibliotheek met speelruimte en ook gewoon naar de slager of de Appie. Een dag thuis is alleen als er zieken zijn, en natuurlijk wel eens een dagdeel in de tuin met genoeg vermaak maar erop uit is nodig. De drie oudsten slapen gelijktijdig, ergens tussen 12.00 en 15.00. De baby slaapt nog overal.
Op mijn vrije dagen probeer ik ook af te wisselen. Dagdeel thuis, dagdeel uit huis. Tussenin lunch samen. Dagdeel uit hoeft echt niet veel te kosten. Als ik bv shampoo nodig heb bewaar ik dat voor die dag. Dan gaan we niet snel op en neer maar maken we daar een uitje van. Fiets (of rijd met auto) naar een dorp in de buurt en laat hem helpen om de "shampoo-winkel" te zoeken. Nadat de shampoo gekocht is kijken we nog wat rond in dat dorp, vinden een buurtspeeltuintje met een klimrek dat hij nog niet eerder zag, kopen een croissant bij de bakker, zien eendjes in een vijver enz. Dan terug naar huis en we zijn zo een paar uur verder. Thuis gaan we dan lezen, tekenen enz. Soms ga ik met hem naar het bos, als hij heel druk is. Dan is het letterlijk de autodeur open en rennen maar. Kinderboederij is ook altijd leuk voor peuters en gratis. Je baby kan dan eventueel slapen in de kinderwagen terwijl je oudste speelt?