Volgens mij reageert elk kindje anders op KMA. Sommigen krijgen geen uitslag, anderen heftige eczeem en alles ertussen in. Elimineren van de koemelkeiwitten werkt het best. Kijken of de huid opknapt en na een tijd provoceren. Komt het terug, is het vaak wel duidelijk.
hier ook vermoeden KMA maar geef BV. Hier voornamelijk krijsen, onrust, groene ontlasting, weinig groei maar géé uitslag.
De kleine man doet het vandaag iig een stuk beter dan gister. Hij ligt nu in het ziekenhuis vanwege de ph meting. De arts assistent was langs gekomen. (tegenwoordig zie je de kinderarts amper en gaat allen communicatie via zo'n assistent. Heel vervelend! Ze wilde dat we iig tot volgende week door gingen met koemelkvrij. Dan krijg we de uitslag van de meting. Heb er wel ff bijgezegd dat mijn bankrekening het niet erg grappig vind die dure voeding. Dus nu ging ze weer overleggen en kwam daar morgen op terug
Spannend hoor die ph meting! Dat heeft mijn zoontje helemaal niet gehad! Het was overduidelijk verborgen reflux (in hoeverre je van verborgen kunt spreken natuurlijk) Ik snap niet dat ze niet gewoon een machtiging uitschrijven voor de pepti hoor. Het is niet zo dat hij helemaal geen klachten heeft ofzo!!! Ik werd er tijdens de 2 opnames in het ziekenhuis van mijn zoontje ook gek van dat ik steeds een arts assistent te spreken kreeg. Ook echt aangedrongen op gesprekken met eigen kinderarts. Dat je nu alweer zoveel verschil merkt, lijkt mij wel genoeg bewijs toch! Heel veel succes met de PH-meting. Hopelijk straks meer duidelijkheid!
Niet te geloven. Wederom een assistent die kwam en we krijgen nu geen machtiging. Ik heb gelijk een telefonische afspraak met de huisarts gemaakt. Hopen dat die ons kan helpen
En anders CB! Die wilden voor ons toen ook een briefje schrijven als de KA niet meewerkte. De HA wilde hier ook niks doen.
De huisarts gaat morgen met het ziekenhuis bellen maar belooft niks. Ze wilt eigenlijk dat we nu weer gaan testen met koemelk
Wat vervelend dat de artsen zo moeizaam mee werken. Zeker gezien de KMA / intolerantie van je andere kids. Ik vind het trouwens snel het provoceren na 2 weken. Meestal is het 4 weken koemelk vrij en dan pas provoceren. Zoals jij het beschrijft zou ik wel denken aan KMA. Reflux kan ook een symptoom van KMA zijn. Mijn beiden kids hadden reflux (verborgen) en de jongste had er erg veel last van. Het werd bij hun veroorzaakt door de KMA, want de reflux verdween met koemelkvrije voeding. Hopelijk krijg je via de HA wel een machtiging. Ik zou alleen niet akkoord gaan met nu verder koemelk te geven. Eerst paar weken koemelkvrij en dan pas voorzichtig uit proberen. Succes!
We zullen morgen zien. Ik heb de assistent foto's laten zien van de uitslag die hij had dinsdag. Gister was het een heel stuk minder en vandaag helemaal weg. Helaas nog wel reflux klachten. Ik weet niet wat ze denken maar wij hebben helaas geen artsen salaris. Dat spul is zo vreselijk duur!
Hier al 8 maanden aan het aanklooien met onze zoon. Ook erge reflux klachten, al van alles aan medicijnen gehad, maar een verder onderzoek ho maar. Hij groeit als kool (heeft tot 7 maanden heel veel gespuugd), sliep heel slecht en heel weinig. Volgens de KA in het zkh is dit zijn karakter en daar kan je niks aan doen. Ook hebben ze toen hij 2 weken oud was een vermoeden gehad dat zijn maagklepje wel eens niet uit zichzelf kon gaan sluiten maar daar willen ze ook geen onderzoek naar doen. Hij heeft heel veel last van het zuur, en ook van het spugen. De KA en mijn HA geloven mij niet en denken dat ik me aanstel, en ze geloven wel dat het heel vervelend is dat hij heel de dag krijst en schreeuwt maar dat ze daar niks aan kunnen doen. Ik moest hem ook heel de dag dragen, rechtop en zelf dan lopen. En wij hebben geen lichtgewichtje helaas. Lang leve het internet en ben ik gaan zoeken (had ik veel eerder moeten doen), en bij de HA aangegeven dat ik online een testje had gedaan met vragen over een eventuele koemelkallergie..... nou ga dat maar eens proberen dan.... dus ik zeg ook ja, heel leuk maar die voeding wordt toch vergoed omdat het zo duur is?? Ja maar dan moet er eerst een koemelk allergie bewezen worden. Ja en niemand wil hem verder onderzoeken dus wat nu? Ja zegt de HA ga maar speciale voeding halen en probeer het maar 4 weken, en na de 4 weken ga je hem weer gewone voeding geven en als hij dan weer terug valt in zijn "oude" patroon dan heeft hij een koemelkallergie en dan krijg je het waarschijnlijk wel vergoed Onze portomonee is helaas ook niet groot, maar afgelopen maandag toch maar een bus gehaald (33.95) en ik had na een dag al een heel ander kind, en het gaat met de dag echt onwijs veel beter. Hij heeft nog wel zijn schreeuw en krijs momenten maar echt niet meer heel de dag. Hij slaapt nu heel de nacht door. Voorheen werd hij wel 5 tot soms 8x per nacht schreeuwend en krijsend wakker. Maar ik begrijp dat het CB ook een machtiging mag afgeven zodat je de pepti vergoed krijgt van de verzekering?
Ik zou sowieso de bonnen bewaren. Als je straks een machtiging krijgt kan je proberen de bonnen te declareren. Lukt trouwens niet bij elke verzekering. Bij mijn zoon konden we het declareren. Mijn dochter kreeg de voeding vanuit het ZH. Hier in het ZH is bij vermoeden op KMA gebruikelijk dat ze 4 weken over gaan op dieetvoeding. Deze krijg je dan van het ZH. Na die 4 weken vindt er een blinde dubbele provocatie plaats. Bij bewezen KMA krijg je dan een machtiging. Je kan eens informeren of jullie ZH ook zo'n KMA poli heeft.
We moeten dit weekend weer testen met koemelk en dan willen ze hem maandag zien. Volgens de huisarts moeten het echt vlekjes zijn en niet alleen erge buikpijn anders vergoed de verzekering het niet.
Oh wat word ik boooos als ik dit lees!!! Wat een onzin dat je per se huiduitslag moet hebben!!! Ik voel gelijk de frustratie weer die wij hebben gehad in de strijd voor koemelkvrije voeding voor onze zoon!!! Hij heeft ook een niet- bewezen kma en krijgt Neocate. Dit hoeven wij niet zelf te betalen!!! Hij is begonnen met FrisoPep en knapte heel snel op. Na 2 weken kwamen alle klachten weer terug dus toen moeten l*llen als brugman om Friso allergycare te krijgen. Hier werden de krampen wel iets minder van maar verder deed dit ook niet veel. Mijn man is zooo boos geworden op de ka dat ze, zonder proberen, uitsloot dat de Neocate zou werken voor hem. Doordat hij zo boos is geworden hebben we de machtiging gekregen voor 1 maand. Toen ook zij zag dat hij zo een ander kind werd hebben we een machtiging gekregen tot september. Volgende maand moeten we een afspraak maken om de provocatietest te gaan bespreken.... Zie er zo tegenop! Wij zijn trouwens ook voor een second opinion in de Vu geweest. Dit kun je ook altijd doen he!!!! (Wat is er uit de ph meting gekomen eigenlijk?)
Huiduitslag blijft beperkt maar hij heeft ontzettend buikpijn lijkt het. Natuurlijk had ie al wel last van krampjes soms maar niet gelijk in de ochtend. Uitslag van de meting krijgen we woensdag pas. Weer telefonisch en weer met een arts assistent