We hebben een heel onrustig weekend gehad. Ik heb gewoon serieus mijn arm overbelast en ben hier voor al een keer geopereerd geweest. Vandaag bij de huisarts geweest en die heeft gelukkig besloten dat we weer over moeten gaan op pepti. We hebben nu een machtiging voor 3 maanden gekregen en moesten verder maar even overleggen met de kinderarts. Nu hopen dat meneer weer iets rustiger word.
Totale onzin. De verzekering vergoedt als een arts vaststelt dat het om KMA gaat. Sommigen verzekeringen vergoeden pas na een probeerperiode, anderen meteen, maar er hoeft niet voldaan te zijn aan een vast rijtje symptomen. Zou ook niet best zijn, omdat allergieen zich op verschillende manieren uiten bij verschillende mensen.
Jeetje, wat doen ze bij jullie moeilijk! Onze huisarts schreef meteen een machtiging bij de oudste voor pepti voeding.. Het werd dezelfde dag thuis bezorgd. Met de jongste hetzelfde verhaal. Uiteindelijk bleek het bij haar heftiger te zijn, maar ook de kinderarts heeft zo een machtiging uitgeschreven. Beiden niet uitgebreid getest. Mijn jongste krijgt nutramigen van de kinderarts, ze doet het er prima op! Beide meisjes hebben geen uitslag gehad, maar wel onophoudelijk huilen. Uren, Dagen, weken achter elkaar.. * off topic -> heb hier nog 12 blikken nutramigen AA, 1 staan. Onze dochter mag over op de opvolgvariant maar mag het niet terug brengen naar de apotheek... Kosten normaal 63 euro per blik van 400 gram... Laat het maar weten als ik iemand blij kan maken..
Klopt. Mijn eerste heeft zelfs 2 jaar koemelkvrij gehad en bij de tweede getest met 8 maanden. Zij bleek er idd last van te hebben.
Sorry sorry lees hem nu pas Nee gelukkig niet meer nodig. Hij spuugt nog wel en zo dus reflux heeft ie waarschijnlijk ook maar dat horen we morgen. Maar hij kan iig weer ff op zijn bedje slapen en dat deed ie bijna helemaal niet meer.
Vanavond wel ontzettend last van zuur helaas. Maar hij heeft voor het eerst sinds dagen weer een aantal keer een paar uur in zijn bed geslapen. Maar dat het zo duidelijk is had ik niet verwacht.
Meiden, toevallig kwam ik dit topic tegen. Mijn dochter is 4 weken oud en sinds 2 weken hele erge buikkrampen. Arme kind is soms ontroostbaar! Daarnaast spuugt ze sinds aantal dagen ook flink na de voedingen, zelfs 3 uur na de laatste borstvoeding. Nu dacht ik zelf reflux, en heb ook hiervoor vrijdag een afspraak staan bij de kinderarts. Totdat ze zondag opeens uitslag kreeg in haar gezicht. Volgens kinderarts van het consultatiebureau (die ons overig totaal niet serieus neemt) heel normale babyacne. Maar het valt mij op dat het erger wordt na de borstvoeding. Zie foto, kan dit koemelkallergie zijn? Nu geef ik borstvoeding maar drink zelf behoorlijk veel melk. Hoor graag jullie mening
@R85: Thirza had dat hier ook, en zij had idd een KMA. Ik gaf bij haar ook BV. Bij onze jongste zijn we heel snel overgestapt op KV en toen ook heel snel op pepti en daarna nutramigen, en die heeft nooit deze baby-acne en de andere huidklachten gehad die Thirza wel had. Je kunt even kijken wat er gebeurt als je zelf op dieet gaat he? @TS: dringt nu eigenlijk pas tot me door, maar wat bizar dat de HA zo moeilijk doet als de twee oudsten ook KMA hadden! Dan is het wel redelijk in lijn der verwachting dat een derde het ook gaat hebben, en vind ik het echt heel vreemd dat ie zo moeilijk doet! Maar fijn dat het beter gaat!