Vandaag ben ik met onze man naar de fysiotherapaut geweest op aanraden van onze HA. Tycho werd een paar keer in de nacht wakker, dan deden we het speentje erin en dan ging ie weer verder. Onze huisarts adviseerde mij om eens langs een fysio te gaan om te zien of hij niet last had van zn nek. Hij zei dat hij het wel vaker zag dat baby's die eerst doorsliepen en toen ineens wakker gingen worden, last hadden van hun nek. Dus wij vandaag erheen. Nou blijkt het dus zo te zijn dat de achterste spieren ( rug en nek) heel erg sterk ontwikkeld zijn en alle voorste spieren niet. Zijn achterste spieren zijn "korter" dan zn voorste spieren. Hij overstrekt ook enorm ( op zn rug liggend achterhoofd echt in de bodem drukken en rug en buik optillen) en kan zn beentjes alleen omhoog doen door ook zn rug omhoog te tillen. Hij heeft (zoals de fysio het noemde) moeite met het platte vlak: hij kan niet ontspannen op zn rug liggen omdat dus zijn spieren te kort zijn en het hem als het ware zeer doet om met zn hele lijfje plat te gaan liggen.... Hij vindt het dus ook moeilijk om te ontspannen als hij in zn bedje wordt gelegd. Nu snap ik ook waarom hij steeds zo moet huilen als we hem neerleggen. Waarschijnlijk is dat ook de reden dat hij steeds wakker wordt: hij is te gespannen en kan niet meer in slaap komen zonder ontspanning. En door zn speen komt er voor hem weer rust en slaapt ie weer in. Nu kan het met oefeningen om de achterste spieren als het ware weer wat op te rekken en helpen ontspannen wel opgelost worden maar vond het niet leuk om te horen. Moest het even kwijt Ik hoop dat snel alles weer goedkomt met ons ventje ! Liefs Sassie
Ach zielige kleine lachebek!!! Wat voor oefeningen moet je doen dan?? Gewoon ff benieuwd naar!! XX Que
Ow dat heb ik nog nooit gehoord! Mijn dochter wordt ook een paar keer wakker altijd, maar slaapt op de buik.