Wanneer ovulatietesten?

Discussion in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' started by Mim89, Jan 30, 2019.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mim89

Mim89 VIP lid

Jan 29, 2019
    10,379
    8,890
    113
    Female
    Hoi allemaal,
    Ik heb een vraag over ovulatietesten.
    Ik heb definitief de keus gemaakt om alleen voor een kindje te gaan.

Ik ben 28 Januari gestopt met de pil. Meestal krijg ik dan na 4/5 dagen een onttrekkingsbloeding. Als de onttrekkingsbloeding begint, kan ik dit dan al tellen als de eerste dag van mijn cyclus?
    Ik wil graag ovulatietesten gaan gebruiken omdat ik lang aan de pil ben geweest (zo'n 15 jaar; op vroege leeftijd mee begonnen ivm erg onregelmatige menstruatie; wel met soms een paar maanden niet), eerst Microgynon30 en na ongeveer 10 jaar de Yasmin en wil graag in kaart brengen hoe mijn cyclus nu eruit ziet. Wanneer kan ik dan beginnen met ovulatietesten?

Alvast bedankt!

2. Jeansflower

Jeansflower Fanatiek lid

Jan 6, 2013
    4,668
    2,106
    113
    Female
    Wat spannend!
    Ik zou dag10 beginnen
    En idd dag1 is 1e dag bloeding
    Maar getuige mijn onderschrift kan 1e na pil soms heel lang duren. Ik ben toen op een gegeven moment gestopt met ovulatietesten die ronde

3. Flamingooo

Flamingooo Niet meer actief

Ik zou wachten tot na je eerste echte ongesteldheid en dan pas beginnen met ovulatietesten. Na de pil/onttrekkingsbloeding heb je geen idee hoe lang het zal en kan duren.

4. Mim89

Mim89 VIP lid

Jan 29, 2019
    10,379
    8,890
    113
    Female
    Bedankt voor jullie reacties!
    Welk merk ovulatietesten vinden jullie het fijnste?

5. duitshollandsmeisje

Sep 18, 2018
    5,597
    7,396
    113
    Female
    Kokkin
    Duitsland
    Wat spannend dat je alleen voor een kindje gaat!

Toen ik stopte duurde het eerst 51 dagen voordat ik ongesteld werd.. Dus bijna 2 maanden.. Toen heb ik ook geen ei gevonden, mn afgelopen cyclus ook geen ei gevonden dus geen idee wanneer het handig is om te beginnen (aan mij heb je eigenlijk helemaal niks haha!) maar ik vind die van Sensitest fijn! En niet zo duur, kan je gelijk in grotere hoeveelheden kopen en daar zit ook zon kalendertje bij waar je je testjes in kunt plakken. Verder probeer ik mijn cyclus in de gaten te houden via de FLO app.

6. Mim89

Mim89 VIP lid

Jan 29, 2019
    10,379
    8,890
    113
    Female
    Jeetje wat klote dat het zo lang duurde voor je en dat je geen ei kunt vinden...
    3 jaar geleden ben ik ook een keer een paar maanden gestopt met de pil en toen was mijn cyclus redelijk regelmatig. (Geloof steeds tussen de 28-32 dagen)
    Zo'n app heb ik idd ook, ik heb de 'mijn kalender' app.

duitshollandsmeisje likes this.
  7. Fadim

Fadim Actief lid

Aug 11, 2014
    473
    187
    43
    ik zou niet van een app uitgaan. ene keer kan je ei eerder komen dan de andere keer. je hebt best veel goedkope ovulatietesten(lekker veel inslaan) en dan beetje inzicht krijgen in je cyclus

8. Mim89

Mim89 VIP lid

Jan 29, 2019
    10,379
    8,890
    113
    Female
    Nee ik vind die app vooral fijn om voor mezelf gewoon dingen te noteren. Ik ga zeker een voorraad ovulatietesten inslaan Ben alleen nog een beetje aan het kijken welk merk.

9. Roetje08

Roetje08 Niet meer actief

Ik zou ook de eerste cyclus afwachten. Je zei al dat je onregelmatige cyclussen had voor je de pil nam, en het kan zijn dat dit nu terug zo zal zijn. Wil je dit doen omdat je aan zelf inseminatie gaat doen, of gewoon voor jezelf om te weten? Ik vind 2besure en zwanger&kids wel fijn. (Let wel, de zwangerschapstesten van 2besure zijn ruk, die van zwanger&kids wel nog oké, soms krijg je er gratis bij). Veel succes, wat een spannende vooruitzicht.

10. Mim89

Mim89 VIP lid

Jan 29, 2019
    10,379
    8,890
    113
    Female
    Om te beginnen wil ik het ook doen om een beter zicht op mijn cyclus te krijgen voordat ik mijn intake gesprek bij de kliniek heb. Nu is het wel zo dat ik in eerste instantie niet wist dat de kosten van donorsperma en pregnancy slot voor eigen rekening zijn. Dus ik ben ook zelf aan het kijken voor een donor en dan zou het idd wel met zelfinseminatie zijn.

11. Madelie

Madelie VIP lid

Jun 14, 2014
    11,473
    8,734
    113
    De dipsticks van Zwanger en Kids (de normale, groene) kosten haast niets en zijn super. Altijd mijn lh-piek mee gevonden.

12. Visje79

Visje79 VIP lid

Jan 9, 2019
    5,029
    5,934
    113
    Female
    Ik vind sensitest heel fijn, de normale gevoeligheid (ze hebben ook extra gevoelige voor het geval je echt amper iets ziet) die geven alleen een tweede streepje dag voor de piek en dag zelf. Andere testen of testen met hoge gevoeligheid geven vaak hele cyclus tweede streepje en dan moet je op zoek naar de donkerste. Ik ben twee keer zwanger geworden met gemeenschap op dag van de piek (3e en 2e ronde) succes! Spannend zeg!

Mim89 likes this.
  13. Loetje88

Loetje88 Fanatiek lid

Jan 26, 2015
    2,765
    1,028
    113
    Female
    Wat spannend om het alleen te gaan doen!

Ik vind de ovu testen van 2-besure extra gevoelig fijn. Deze zijn gewoon duidelijk en niet zo duur.

Het handigste is idd eerst even die eerste cyclus door. Het kan natuurlijk dat die heel lang duurt maar het hoeft niet. Is dan misschien zonde van je geld. Maar als je geen zin hebt om te wachten snap ik dat heel goed. Het is natuurlijk allemaal al spannend genoeg als je de keuze hebt gemaakt. Ik zou dan op dag10 beginnen met testen. Ik gebruik trouwens ook mijn kalender. (Roze boekje met bloemetje toch). Heel fijn is die. Je kunt er alles in bijhouden. Ik doe dat al jaren.

Succes met alles! Hopelijk snel zwanger! Heb je support om je heen van vrienden en familie of doe je het echt helemaal alleen?

14. Visje79

Visje79 VIP lid

Jan 9, 2019
    5,029
    5,934
    113
    Female
    Dit dus. Super duidelijk, kan meteen stoppen met testen, dit is mn piek (gisteren heel licht 18 uur) en net een knaller

Attached Files:

duitshollandsmeisje likes this.

Share This Page