Hoe kan ik hier mee omgaan. Sinds een paar weken komt mijn zoontje uit bed, hij is een keer zo geschrokken dat hij in paniek ons is gaan zoeken en stond te huilen op de gang. Nu heeft hij dus ontdekt dat het ook leuk is. Hij sliep eerst tot 8.00, nu staat hij regelmatig al om 5.30 of eerder naast mijn bed en probeert er echt een spelletje van te maken, ik leg hem terug, hij hoeft niet tot 8.00 te slapen, maar tot een uur of 7 zou welkom zijn, niet persé voor mij, maar hij trekt het dus niet de dag door, hij slaapt nu tussen de middag weer een uurtje. Hij wilde niet meer slapen overdag, prima, maar van 8.00 wakker worden werd het dus eerder en eerder, dat hij nu wel een dutje nodig heeft. We houden stug vol, vanaf ongeveer 6.30 mag hij bij ons op de kamer komen, maar soms moet je hem elke 10 minutten terug leggen. Vannacht had hij dus dit spelletje om 3.30. Hij is nog wel aan het hoesten, dat werkt nu ook niet mee, maar regels zijn regels. Iemand de tip?
Een tip die ik vaak hoor: Een lampje met tijdklok, dat om 7 uur aanspringt. Als het lampje brand is het tijd om te spelen. Is het lampje uit, dan is het tijd om te slapen (tenzij er iets aan de hand is). mijn jochie stond deze week om 6.15 te brullen. Ik heb heb hem een reiswekker gegeven met de opmerking dat hij mocht spelen of slapen, maar dat mam wilde slapen tot de grote wijzer weer boven stond. Hij heeft rustig gespeeld, en om 7.10 kwam hij erachter dat de wijzer al boven was geweest. Spelen vind ik niet erg, maar hij weet wel dat hij geen gezellige aandacht krijgt. Als er wat aan de hand is (zoals het hoesten de laatste week), dan is het wat anders..
Wij geven hem ook geen gezellige aandacht, maar als jouw mannetje zo vroeg is, trekt hij dan wel de dag door? Een lamp hebben we een paar dagen geprobeerd een paar weken geleden, maar toen stond hij net zo goed binnen. We gaan het vanaf vanavond weer proberen en maar stug volhouden. Ik vind 7 uur ook een mooie tijd en toen hij dat deed, bleef hij de hele dag gezellig, zelfs zonder slaapje overdag. Hij heeft altijd goed geslapen tot een paar weken geleden, ben zelfs bij de ha geweest, maar er is niks met hem aan de hand.
Hij heeft vaak wel een moeilijk moment op de middag. Maar dan zet ik hem na de thee even voor een tekenfilm. En hij leeft sowieso altijd op na het avondeten (net als zijn papa). Dus dan kunnen we nog even naar de speeltuin, of actief spelen. Meestal houdt hij het dan wel tot 19.30-20.00.
Ik zou zo'n wekker proberen. Een van de junimama's heeft een zoontje die vaak vroeg uit zijn bed komt, en zij hebben hem zo'n wekker met een aapje voor zijn verjaardag gegeven. Als het aapje zijn ogen open doet mag hij uit bed, zijn de ogen dicht, dan moet hij op zijn kamertje blijven. En ik geloof dat het goed werkt!
idd een wekker met een tijdsklok. Mijn zoon had dit ook een paar maand geleden. 5.45 uur was het al dag voor hem. Ik heb op aanraden de kidsleep gekocht en sinds hij die heeft is alles weer goed! Als het schaapje loopt roept hij mij keurig en mag hij uit bed komen. Hij is wel eens eerder wakker dan het schaapje maar dan blijft hij in bed totdat het schaapje loopt en dan roept hij keurig. echt zo'n wekker kan ik je aanraden, goed uitleggen wat de bedoeling is en ze snappen het wel. Mijn zoon is al zeer gehecht aan zijn wekker! vergeet ik het eens dan roept hij mij dat het schaapje nog aan moet