Dames, Volgende week wordt mijn bevalling ingeleid. Twee dagen geleden ben ik echter getoucheerd en zat mijn baarmoedermond nog dicht. Moet ik er nu van uitgaan dat ik zal beginnen met gel, of is er nog steeds de mogelijkheid dat ik zes dagen na het toucheren wel genoeg ontsluiting voor een infuus heb? En om nog een stapje verder te gaan, is het mogelijk om nog spontaan te bevallen binnen enkele dagen nadat er een gesloten baarmoedermond is geconstateerd?
Mijn baarmoedermond zat nog potdicht met 41 weken. Daarom bij het inleiden eerst gel gekregen. Deze moest 6 uur inwerken, daarna opnieuw gekeken of ik genoeg ontsluiting had. Eigenlijk niet maar Gé Uilig kon doordat ik met mijn benen in de beugels lag de vliezen toch gebroken worden. 2 uur gewacht of de weeën door zouden zetten en daarna toch maar aan het infuus omdat ze afzwakten. Binnen 2 uur nadat het infuus was aangesloten werd onze zoon geboren. Dit was wel mijn 2e bevalling. Eerste was ook ingeleid, toen had ik wel wat ontsluiting (1-2 cm) maar ook daar zijn ze begonnen met gel. Ook 6 uur moeten wachten, daarna de vliezen gebroken en na een half uurtje of zo aan het infuus. Toen duurde het 4 uur voordat onze dochter geboren was. Voor mij is inleiden dus niet zo erg geweest en al helemaal geen langdurig drama. Over spontaan bevallen kan ik je dus weinig vertellen.
Met 41 weken was de kleine hier niet ingedaald, en dus ook geen opening in de baarmoeder. De dag erna ben ik spontaan bevallen..
Ik werd op maandag ingeleid.....nog potdicht. Kreeg een ballonkatheter, volgende ochtend eruit gehaald en toen had ik 4cm onsluiting