hoe ziet je euh flamoes? eruit na de bevalling haha

Discussie in 'De bevalling' gestart door pinky, 9 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Ik heb vrij snel gekekem maar het zag er gewoon normaal uit, niks beurs aan ofzo. Ik had ook op wat schaafwondjes na geen schade.

2. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Ik heb een knip gehad en behoorlijk wat hechtingen, maar het is daar beneden gewoon net als voor de bevalling hoor :D
    De 1e paar dagen was wel even schrikken toen ik keek. Hahaha

3. Anna27

Anna27 Fanatiek lid

7 feb 2011
    2.484
    0
    0
    Ik had geloof ik 8 hechtingen, 4 inwendig en 4 uitwendig (het ging op het laatst ineens een beetje snel....). Ik heb op de tweede dag voor het eerst met een spiegeltje gekeken, en kon daarna ineens véél makkelijker in- en uit bed stappen: het voelde 10 keer zo gekneusd als het eruit zag....

De bevalling vond ik meevallen (ondanks een buik- en rugweeënstorm van 3 uur, tot overgeven aan toe).
    3 dagen na de bevalling zei ik hardop: "Dit doe ik nog wel een keer!" En ik ga het ook doen!

4. Anna27

Anna27 Fanatiek lid

7 feb 2011
    2.484
    0
    0
    O, en het ziet er nu volgens mij wel weer uit als voorheen, al boeit het me eigenlijk niet zo heel veel hoe het er daar uitziet, haha!

5. boxertjes

boxertjes Bekend lid

7 aug 2010
    973
    1
    0
    NULL
    brabant
    bij mij zag het er na een paar dagen weer normaal uit.
    ben een beetje gescheurd tijdens de bevalling.
    ik vond het allemaal wel meevallen de weeen en het persen. ik heb het allemaal in een roes beleefd.

de sex vond ik de eerste paar keer behoorlijk pijnlijk. na een maand of drie ging het beter maar nog altijd kan het soms pijnlijk zijn.
    mijn man heeft er niks aan over gehouden. denkt er zelfs niet bij na dat er een kind uit is gekomen.

6. Spitsmuis

Spitsmuis Niet meer actief

Bij mn oudste was het een groot slagveld zoals mijn moeder het zo fijn omschreef haha.
    Van binnen en buiten gehecht en had een heeeeel pijnlijk plekje,kon echt geen ondergoed verdragen mja,moest wel ivm vloeien.
    Mijn slagveld was ontstaan door de vaciumpomp die ze moesten gebruiken.
    Maar dat is allemaal keurig bij getrokken,heb het zelf niet gezien,wou het echt niet,voelde het zelf al wel haha
    Bij Pepijn* niks,helemaal geen scheurtje,wondje o.i.d. maar hij was ook heel klein dus dat scheelt ook natuurlijk.
    Bij Lenthe had ik echt een stort bevalling,3x persen en ik haar zowat gelanceerd,en wat denk je?
    Een klein schaafwondje,verder niks.
    Niet mega beurs(voelde wel soort van gekneusd maar niet blauw ofzo)
    Ook heen hechtingen en was ook echt snel weer zoals het moest zijn.
    En tot op heden is alles nog steeds helemaal prima down under.

Wat ik trouwens erger vond waren de persweeën die dwars door de ruggenprik heen kwamen(daar werkt de ruggenprik niet voor) en ik was op dat moment even alleen omdat mijn mannetje nog snel even ging roken,we hadden niet gedacht dat het zo snel zou gaan.
    Hij was om iets voor half 3 in de middag even gaan roken en hij was net weg en de eerste felle perswee kwam.
    Hij was godzijdank met 5 minuten weer terug want hij had al een voorgevoel dat het ineens hard ging(en het klopte!)
    Meteen de verloskundige van het ziekenhuis erbij en de assisitente en om tien voor 3 in de middag is Lenthe geboren.
    Ging ontzettend snel.
    Zo snel dat de persweeën gelukkig niet lang duurde en toen haar hoofdje geboren was was het ergste van de pijn ook weg.
    Het was toen nog 1x flink persen en ze was er maar de uitdrijving van het lijfje gaat zo snel,dat deed niet echt zeer vond ik.
    Mij staat erg bij dat ik het zo glibberig vond haha.
    Het glibberde er zo uit.
    En wonder boven wonder niet uitgescheurd.
    Kreeg nog een compliment van de gynaecoloog de dag na de bevalling toen ik nog in het ziekenhuis lag dat ik een natuur talent in bevallen ben whahaha.
    En ik zat daar met,dat dan weer wel,gesprongen adertjes in mn ogen whaha.
    Ziet de onderkant er goed uit,zijn de ogen wel creepy haha.

7. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Hee... ben ik dan de enige die duidelijk zichtbare schade heeft van de eerste bevalling?
    Ik heb toen een knip gehad die gehecht is. Hechtingen te vroeg eruit en een lelijke open wond.
    Er is nog steeds een aardig litteken te zien, en de vorm is veranderd. (net of je met je vinger de boel iets opentrekt aan de linkerachterkant zegmaar).

Tweede bevalling 2 kleine scheurtjes en weing hechtingen, niks meer van te zien.

Litteken van de eerste voel ik zo nu en dan nog wel zeuren, maar geeft geen klachten bij gemeenschap e.d.

8. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Hier was het bij de eerste echt flink blauw, 8 hechtingen.. heel pijnlijk. Maar ook hier de beruchte vaccuumpomp die de meeste schade heeft aangericht volgens mij.

Bij de tweede ook wel wat hechtingen maar veel sneller geheeld allemaal.

9. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Ik heb niet gekeken na de bevalling, kwam ook niet in me op om eerlijk te zijn.. Volgende de kraamverzorgster zag het er allemaal wel 'keurig' uit. Ben niet geknipt ofwat, had wel één klein inwendig scheurtje maar die was niet de moeite waard om te hechten. Heb zelf wel lang het idee gehad dat het allemaal wat ruimer was na de bevalling maar volgends vriendlief voeld het nog net zo strak als voor de bevalling :)

10. Nalia

Nalia Actief lid

29 okt 2010
    275
    0
    0
    Huishoudelijke Hulp
    Noord Brabant
    volgens mn vriend zag mn flamoes er de dag na de bevalling al weer redelijk goed uit. Ik heb een flinke knip gehad omdat het hartslagje van Dayn achteruit ging. Ik heb 10 minuten geperst!!
    De knip deed geen pijn wel verdoving gehad.. Maar verder weet ik er niet veel meer van. Was zo stoned als een garnaal..van de verdoving..

11. Miracle1984

Miracle1984 Bekend lid

5 jan 2009
    727
    0
    0
    Door een flinke knip (pijnlijk), vacuum en 10 hechtingen(binnen en buiten) dacht ik ook dat het niet meer goed zou komen. Vond het echt rot en kon de eerste 3 weken niet lopen of zitten (en wilde zo graag voor die kleine zorgen). Het was erg gezwollen en pijnlijk, slikte veel pijnstilling. Gelukkig ging het daarna steeds beter en het is nu gewoon weer als voorheen hoor! Mn vriend mocht zowel tijdens de bevalling als daarna bij de controles niet van mij meekijken (van onder dan ;) ).Een vriend van hem had hem ook gewaarschuwd dat niet te doen na de bevalling want die vond het net een bord spagetti haha! Mn vriend vind het trouwens ook hetzelfde aanvoelen als voorheen en tijdens sex ook geen last meer. (in het begin heel voorzichtig gedaan).

Maar wat je wilde weten haha, het komt weer goed hoor ;)

12. Delilah

Delilah Niet meer actief

Ik ben bij beide kindjes behoorlijk ingeknipt omdat ze in een vreemde kruinligging lagen en dat laatste stukje de draai niet konden maken. Ben dus de gelukkige eigenaar van 2 littekens net achter elkaar. Is er overigens een reden waarom ze altijd in de zelfde lip knippen?

De dagen na de bevalling is het behoorlijk blauw en beurs maar dat trekt snel weg. Bij de eerste was de knip geknoopt gehecht en dat heeft langer zeer gedaan dan nu bij de 2e, hier had ik 2 knoopjes en de rest was onderhuids gehecht.

Ik heb laatst nog gekeken en je ziet de littekens wel maar niet mega goed hoor! Maar het belangrijkste; volgens mijn man voelt het allemaal als vanouds ;) Nou ja, dat het dan mss qua uiterlijk niet helemaal de schoonheidsprijs verdiend neem ik voor lief!

Over de pijn; ik ben 2 x thuis begonnen met bevallen en 2 x in het ziekenhuis terecht gekomen vanwege de ligging waarbij ik dus een verdoving kreeg voor de knip, hier voel je op het moment niks van. Dit neemt ook de pijn weg van het hoofdje dat staat dus hier heb ik geen ervaring mee, maar het schijnt een branderig onprettig gevoel te geven, maar goed, de hele bevalling geeft een onprettig gevoel natuurlijk ;)

Verder vond ik het hechten beide keren vreselijk! Dat doet echt zeer!! En dan denk je dat je alles gehad hebt en lig je nog een uur gehecht te worden! Maar goed, gewoon kijken naar je mooie kindje en dan ben je dat ook snel vergeten!

13. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Ik heb pas na 3 dagen gekeken, ik heb er niet eens eerder aan gedacht. Zag er uit zoals ik had verwacht en zoals het voelde: blauw en opgezet :D
    Na een paar dagen kon ik het hebben als ik het voorzichtig wat uit elkaar trok zodat ik de knip goed kon zien. Ik zweer je dat ik 1,5 week lang heb gedacht dat dat NOOIT meer goed zou komen. En die kraamverzorgster maar lullen: ziet er keurig uit.
    Is uiteindelijk allemaal goed gekomen dus :D Ik geloof dat ik een paar dagen terug nog een inwendige hechting zag zitten, maar verder ben ik volgens mij alles al weer kwijt. Aan de buitenkant zie je een roze lijntje zitten van de knip, aan de binnenkant zie ik niks.
    Nou ja, ik zie wel wat trouwens, maar ik weet nog niet wat dat is. Ik zie een roze 'balletje' ofzo... :(

Over de pijn kan ik niet echt mee praten. Ik ben na 3cm (en 13 uur) naar het ziekenhuis gegaan en heb daar een ruggenprik gekregen. Uiteindelijk is die wel uitgezet zodat je voelt wat je doet, maar volgens mij was ik nog behoorlijk verdoofd hoor (3 kwartier later mocht ik persen). Vond ik dus niet pijnlijk, wel vermoeiend. Ik voelde het hoofdje staan, maar meer dan een 'oef' gevoel kreeg ik er niet van. De knip zelf heb ik dus ook niks van gevoeld, al hebben ze het wel verdoofd. Dus eerst een verdoving, die voelde als een speldenprikje (ook door de ruggenprik?) en later de knip zelf. Wat me daar van bij is gebleven is dat ik die schaar echt hoorde: FLING FLING! ;)

Eerste keer gemeenschap viel reuze mee. Voelde in eerste instantie een beetje vreemd, maar dat was snel over. Als ik NooNooman mag geloven dan voelt het ook niet anders, vond ik zelf uiteindelijk ook niet.

14. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    helemaal als van te voren haha. wat een topic ook weer he.
    ik heb bij me dochter 1 hechting gehad omdat ik naar boven wat was uitgescheurd maar daar is niks van te zien en bij me zoontje heb ik niks geleden.

dacht zelf altijd dat je valt wel zou uitlebberen ofzo en een flink gat zou overhouden maar dat is gelukkig ook niet. had eigenlijk wel gewilt dat het wat losser was geworden maar dat is dus ook niet zo.

15. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    Vlak na de bevalling: Blauw en dik.

Nu: Als vanouds :D.. En dat met een knipje, omdat de hartslag van mijn meisje daalde. Geen zorgen over maken, het is er voor gemaakt! ;)

16. pinky

pinky Actief lid

12 aug 2010
    195
    0
    0
    Adm medewerker Essent
    Op aarde
    Haha bedankt allemaal voor jullie reacties dames! stelt me toch weer wat gerust! Zou ook niet best zijn als het niet goed zou komen dan zou dus iedere moeder met een enorme euh flamoes rond lopen haha

Als het zo zeer doet dat het hoofdje staat waarom dan niet gewoon altijd een verdoving in je flamoes!? misschien ga ik dat eens met mijn gyn overleggen haha spuit de boel maar plat dan voel ik niks in mijn gat:$ (melig) haha en ik weet nog wel dat ik zoooooo bang was voor een keizersnede in mijn zwangerschap en op het moment dat de gyn zei we gaan een keizersnede doen dat ik zei ohhh gelukkig yes yes haha want als je zoveel pijn hebt maakt het je ook geen donder meer uit hoe en waaruit het kind gaat komen als het maar komt!:D:p

Ach ik laat het maar over me heen komen kan het toch niet tegenhouden het komt er toch wel uit! Vindt het alleen erg spannend nu ik waarschijnlijk deze keer wel natuurlijk mag gaan bevallen is gewoon allemaal nieuw voor mij.

Net zoals weeen die heb ik wel gehad alleen dan opgewekt en die zijn toch wat heftiger als natuurlijke weeen???

Liefs!

17. jannanas

jannanas Fanatiek lid

10 nov 2007
    1.816
    1.700
    113
    Hier flink gehavend: knip, scheur en 8 hechtingen. Voelde de eerste dagen heeeeel dik en opgezet, had het idee dat ik ergens op zat :)
    Plassen deed echt pijn, dus flink met water spoelen.

Mijn man had de schaar en knip dus wel gezien, en ook hoe het erna uitzag, en die was toch wel eventjes "genezen". Maar gelukkig ook weer goed gekomen, nu is het weer als vanouds. Alleen met tampons inbrengen lijkt het iets ruimer dan voorheen, maar niet vervelend.
    Sex was eerst wel echt pijnlijk, maar zal ook de spanning zijn geweest.

Heb eigenlijk nooit gekeken hoe het eruit zag, echt geen behoefte aan, nu nog steeds niet.

18. Foxter

Foxter Niet meer actief

Mijn schaamlippen zijn gescheurd, ik had een vreemde scheur volgens de vk :D
    Dat is natuurlijk allemaal gehecht (zonder verdoving, het duurde een uur maar met mn dochter op mn buik interesseerde het me niks!) en nu zie je niks meer qua littekens ofzo. Ik vind wel dat mijn schaamlippen groter geworden zijn. Als ik gewoon recht sta zie je ze een beetje hangen, dat was eerst helemaal niet zo.

Volgens mijn man voelt het wel anders, maar nog net zo lekker als voor de bevalling :D

Oh ja, ik vond het niet zeer doen toen mijn dochter er echt door heen ging. Was op dat moment wel erg in mezelf gekeerd, ik leek wel high.

19. Tetje0885

Tetje0885 Actief lid

17 apr 2009
    490
    0
    16
    Ik heb de eerste dagen na de bevalling niet gekeken....ik was bang dat het er net zo erg uit zou zien als dat het voelde... ;) Toen de kraamverzorgster zei dat het er goed uitzag heb ik toch een poging gewaagd. En het was waar: het ziet er minder erg uit dan dat het voelt! Ten minste, bij mij. Uiteindelijk is alles wel weer redelijk goed gekomen. Alleen een litteken aan overgehouden. (was geknipt bij de eerste, flink gescheurd bij de tweede: 10 hechtingen)

20. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

24 aug 2008
    3.708
    4
    38
    Ik vond de ontsluitingsweeën heel heftig, maar het persen was goed te doen. Dat voelde eerder raar. Toen het hoofdje stond was het even flink vervelend, maar lang niet zo erg als de ontsluiting.

En tja, die onderkant...in eerste instantie was de boel flink uitgerekt natuurlijk. Het was rood en enorm gezwollen, niet gescheurd gelukkig maar wel overal geschaafd. Plassen was echt een hel die eerste dagen! Het heeft wel echt even geduurd voordat de zwelling weer was weggetrokken. Op zich is alles nu weer normaal, maar toch ziet en voelt het anders dan voorheen. Manlief heeft geen trauma opgelopen door de bevalling, die is fijn in de buurt van mn hoofd gebleven en heeft niks gezien. Was ik erg blij mee ;)

Deel Deze Pagina