41 weken en wat daarna (inleiden)?

Discussie in 'De bevalling' gestart door dibbes75, 17 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dibbes75

dibbes75 Lid

23 dec 2010
    74
    0
    0
    Overijssel
    Ha meiden, even mijn dilemmaatje voorleggen:

Morgen ben ik precies 41 weken zwanger en ik zit er aardig doorheen. Nu gaan ze me morgen proberen te strippen, mits ik enige ontsluiting heb natuurlijk (wat ik betwijfel).
    Daarna wordt ik doorgestuurd voor een afspraak bij de gynaecoloog. Maar is er iemand ervaren in hoe zoiets in zijn werk gaat?
    Ik ben het meer dan zat en zou het liefst zo snel mogelijk ingeleid worden, moet er niet aan denken nòg een week door te moeten komen.
    Maar hoe gaat zoiets als dit in zijn werk...?
    En hoe kan ik dit het beste brengen?

Alvast bedankt voor je reactie!

2. Blondie3

Blondie3 Fanatiek lid

15 apr 2007
    2.869
    1
    0
    Truckdriving Woman
    Brabant
    Dibbes: volgens mij doen ze daar tegenwoordig niet zo moeilijk over.
    Als je na 40 weken wil bevallen dan helpen ze je meestal wel.
    Dus ik zou het gewoon voorleggen.
    Succes alvast

3. juenco

juenco Fanatiek lid

14 nov 2008
    2.364
    0
    0
    beleidsmedewerker
    Nou, bij mij hebben ze echt gewacht tot 41 + 5, toen kon ik namelijk pas bij de gyneacoloog terecht, de VK wilde echt eerst afwachten...

Gelukkig had ik al 2 cm en was ik goed inleidbaar. Ik mocht de volgende dat, dus met 41 + 6 naar het ziekenhuis komen. Toen ben ik ingeleid.

Het wachten is zooooooo vreselijk, ik weet wat je doormaakt.

(oh, het strippen had bij mij geen effect, ze hebben het 2x gedaan, maar mijn apie wilde er echt niet uit...;))

Sterkte met wachten, wie weet begint het vannacht!!!

4. mupet

mupet Fanatiek lid

12 jan 2011
    2.182
    0
    0
    NULL
    NULL
    bij ons mag er vanaf 41 weken ingeleid worden

ik weet wel dat ik bij de eerste ben ingeleid en dat was echt geen pretje, dus ik zou er nu, al zou ik overtijd gaan, echt niet voor willen kiezen om weer ingeleid te worden

maar dat ligt natuurlijk denk ik ook helemaal aan hoe je jezelf nog voelt en hoe het met de baby gaat natuurlijk.

5. kiki1986

kiki1986 Bekend lid

27 mrt 2011
    629
    1
    16
    omg. rotterdam
    ik lees ook even mee ook al kan er hier ook nog van alles uitzichzelf gebeuren natuurlijk.
    wat me wel opvalt is dat het overal anders is bij de een leiden ze in vanaf 41 weken en bij de andere net voor de 42 en bij de een strippen ze vanaf 40 en bij de ander vanaf 41. ik moet morgen naar de verlos en dan gaan ze een afspraak maken bij de gyn en hoe het voor de rest gaat weet ik nog niet

6. Butterfly

Butterfly Bekend lid

13 mrt 2006
    979
    0
    0
    Bij de eerste liep ik 12 dg overtijd en toen wilde ze mij pas strippen maar dit was wel 4 jaar geleden (de weeën zijn de dag daarvoor begonnen).
    Bij de tweede loop ik vanaf 36 weken bij de gyn en ze gaan mij inleiden vanaf 41 weken.

7. Delilah

Delilah Niet meer actief

Ik ben met 41 weken precies gestript en de bedoeling was dat ik anders met 41+2 naar het zkh zou gaan voor de controles, als alles goed was zouden ze dan nog een keer strippen in het zkh en anders zou de vk met 41+6 mijn vliezen thuis breken en anders dus met 42 wk ingeleid worden.

Maar na de eerste strippoging is de bevalling begonnen dus de rest was niet meer nodig!

@ TS, ben je al gestript? Weet je al meer?

8. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.191
    35.880
    113
    Bij de eerste ben ik met 42 weken ingeleid en uiteindelijk bevallen door ks van een kindje van 10 pond.

Bij de tweede wilden ze niet eerder inleiden en is de bevalling uit zichzelf begonnen met 41+5 dagen. Het ligt heel erg aan de gynaecoloog die je treft, maar houdt er zeker rekening mee dat je tot 42 weken blijft lopen.

O, en inleiden is geen pretje, dus ik zou het zeker nog een week willen geven om het uit zichzelf te laten beginnen.

9. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.190
    113
    Ze zullen eenb echo gaan maken om te kijken of je nog genoeg vruchtwater hebt. Als dat het geval is doen ze inprincipe niets voor 42 weken.
    Ik zat er met 41 weken ook echt doorheen maar moest helaas doorlopen. De afspraak om in te leiden stond op 42 weken maar met 41+5 kwam mijn uk toch zelf

10. dibbes75

dibbes75 Lid

23 dec 2010
    74
    0
    0
    Overijssel
    Vanmiddag bezoekje bij de vlos gehad. Ze heeft me gestript, had 2cm ontsluiting dus ging goed, nu maar afwachten... spannend...
    Als dit niet werkt dan stript ze me aanstaande woensdag weer (ik ben dan 41+2) en anders wordt ik donderdag aan de gynaecoloog overgedragen.
    Dan moet ik naar de dagopname waar ze gaan kijken hoe het met de beeb en mij gaat. In principe doen ze niets voor de 42wkn.
    Nou ja, ik hoop dat dit strippen al e.e.a. in gang heeft gezet! Wel iets meer harde buiken nu en soms een soort menstruatie-achtig gevoel maar verder nog niets. Oh ja, een hyper beebje in mijn buik!
    Help me duimen!

11. dibbes75

dibbes75 Lid

23 dec 2010
    74
    0
    0
    Overijssel
    Bedankt voor de reacties trouwens!
    Is inleiden altijd zo vervelend? En waarom vond je het vervelend?
    Hier gebeurt dus inderdaad niets voor de 42wkn zoals jullie ook al zeiden.
    Ik hoop dat het snel op gang komt nu!

12. duimerijntje

duimerijntje Bekend lid

22 jun 2008
    720
    0
    0
    Ik vind al die toeters en bellen gewoon vervelend. Die banden om je buik, draadje op het hoofd van de baby. De hele tijd vast aan infuus. Verplicht in het ziekenhuis. De natuur zijn werk niet laten doen, waardoor de weeën vaak heftiger zijn (zegt men). Meer kans op een weeënstorm ook. Verder is de kans op kunstverlossingen ook groter. Bij mij moest er een vacuümpomp aan te pas komen na 4 uur persen, omdat ik geen persdrang en weeën meer had.

13. mausi

mausi Fanatiek lid

22 jul 2009
    2.745
    646
    113
    Gelderland
    Ik hoop dat je snel gaat bevallen (of al bent hihi!:D)
    Ik ben ingeleid, maar vond het goed te doen. Ik wilde toch al in het ziekenhuis bevallen, dus dat scheelt misschien en was dat al geen teleurstelling.
    Na het breken van de vliezen en een weeënstorm van 4 uur lag na 38 minuten persen een prachtig meisje op mijn buik. Ik kijk er positief op terug! Ik wil wel geloven dat weeën heftiger zijn met inleiden, maar dit was mijn eerste bevalling, dus kan het immers ook niet vergelijken. Ik vond het in elk geval goed te doen! Alleen die CTG de hele tijd om was irritant. Ze kunnen ook een draadje op het hoofdje plakken, om de hartslag van beeb in de gaten te houden, dan heb je meer bewegingsvrijheid en kun je zelfs douchen e.d. Maar bij mij wilden ze niet geloven dat ik al serieuze weeën had ;) en moest ik zo blijven liggen aan de CTG... toen ik er af mocht om te douchen, bleek ik 8 cm ontsluiting te hebben (en mocht dus niet meer douchen). :p

14. dibbes75

dibbes75 Lid

23 dec 2010
    74
    0
    0
    Overijssel
    Bedankt voor jullie reacties! Bij mijn eerste ben ik ook in het ziekenhuis terecht gekomen vanwege langdurig gebroken vliezen, moest ook aan zo'n ctg-apparaat en vond dat toen ook vervelend. Hoewel ik de weëen zo makkelijk kon volgen en ook wist wanneer ze weer afzakten. Als het niet nodig is word ik ook liever niet ingeleid, maar al die voorweëen ben ik nu ook wel behoorlijk beu!

Gisteren zei de assistente dat ik er nog zo stralend uitzag, dat ze dat wel anders meemaakte op het eind. Nou, ik voel me niet stralend, het zal de make-up geweest zijn ;)

Gisteren ook gestript maar behalve de bekende voorweëen, steken in mijn vagina en wat slijmerig bloedverlies geen actie helaas. Dat is dan teleurgesteld wakker worden...
    Als er morgen nog niets gebeurd is gaan ze een nieuwe strippoging doen en anders donderdag naar het ziekenhuis voor controle.

Laten we hopen dat het voor die tijd gebeurt, duimen jullie mee svp?

15. Delilah

Delilah Niet meer actief

@ TS, balen zeg dat het nog niet heeft doorgezet :( ik hoor wel vaak dat een 2e strippoging nodig was om de bevalling op gang te helpen dus wie weet?!

Sterkte nog even!! Het kan iig niet lang meer duren!

16. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik vond het inleiden (bij de 2e) niet vervelend :) . Snelle bevalling (3,5 uur) tegen een lange (19 uur) bij de 1e. Kindje deed het ook gelijk hartstikke goed, in tegenstelling tot de oudste, die blauw werd en echt op gang geholpen moest worden (de meest vreselijke minuten uit m'n leven) .

@ sidmick: De normen wat betreft inleiden zijn wat vroeger tegenwoordig. Dat is écht iets van de laatste 2 jaar ofzo. Bij m'n oudste werd ik pas gestript met 41+ 3
    Bij de jongste mocht ik vanaf 40 weken gestript worden. Met 40+6 zat ik bij gyn en met 41 weken werd ik ingeleid.
    Ik had nog wel voldoende vruchtwater enzo, maar ik zat er gewoon ontzéttend doorheen, o.a door een rondlopende peuter.

Misschien dat ze bij een 2e ook wel wat gemakkelijker zijn met inleiden, dat weet ik niet. Maar ik weet wel, dat ze niet meer (door de laatste onderzoeken) standaard laten doorlopen tot 42 weken. Maar echt al gaan kijken om uiterlijk in te leiden met 41+3

Je zal natuurlijk alleen nét die gyn treffen die ze eigen ding doet, maar in principe is het hier in het ziekenhuis allemaal vervroegd. Vanaf 41 weken doen ze sowieso niet meer zo moeilijk over inleiden.

17. dibbes75

dibbes75 Lid

23 dec 2010
    74
    0
    0
    Overijssel
    Met 41+3 kom ik pas voor de eerste controle in het ziekenhuis, dus inleiden zullen ze dan zeker nog niet gelijk doen denk ik als alles nog goed gaat. Bovendien zit dat dan tegen het weekend aan, weten jullie of controles en dat soort dingen dan gewoon doorgaan?

Vanmorgen wel slijmprop verloren, geeft goede hoop! Maar verder nog erg rustig...

18. Rachel1984

Rachel1984 Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.343
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    Ik ben bevallen met 41 weken en 1 dag vanzelf, maar zou die dag wel ingeleid worden. Hier gaan ze inleiden vanaf 41 weken. Ook in het weekend trouwens. Maar om je even moed te geven, ik ben op zaterdag gestript zondag en maandag verloor ik mijn slijmprop en dinsdag bevallen het kan dus zo maar beginnen!!

19. Dolce1983

Dolce1983 Actief lid

2 jul 2009
    318
    13
    18
    Zelfstandig Ondernemer & Stay-At-Home MOM
    NH
    Hi Dibbes,

Herkenbaar! Ben nu ook 41.1 weken en ben gisteren gestript omdat ik 2 cm ontsluiting had. Na een halfuur kreeg ik krampen en iets later gelijk (voor)weeen om de 6 min. Dat duurde ongeveer 7 uur lang, maar vanochtend kwam de VK kijken en had het helemaal niets gedaan voor extra ontsluiting.
    Dus ze had weer gestript en eventueel komt ze vanavond nog een x strippen. Heb nu ook echt nergens last van, zo jammer.

Ik moet met 41.3 voor de controle van vruchtwater en ctg naar de gyn. Ze gaan hier pas inleiden met 42.1 !!!
    Hoop voor ons allebei dat de baby's na t strippen uit zichzelf komen, sterkte!

Gr, Dolce

20. elmo82

elmo82 Actief lid

16 jul 2010
    196
    0
    0
    gastouder
    friesland
    Ik hoop voor je dat er nog wat gebeurd voor je naar het zkh moet.
    Ik ben 2 keer gestript en dit had geen effect.
    Ik moest met 41+2 naar de gyn om te kijken of er nog genoeg vruchtwater was.
    Maar 's morgens voor het bezoek aan de gyn braken gelukkig mijn vliezen en hoefde ik niet naar het zkh.
    Nu hopen dat ik weer lekker thuis kan blijven.
    Zal voor je duimen.

Deel Deze Pagina